• Посилання скопійовано

Застосування в роботі самостійно розроблених регістрів бухобліку

Чи можна використовувати розроблені самостійно регістри бухобліку на підприємтсві (ТОВ) або використовувати звіти з програми 1С (якщо затвердити їх наказом про облікову політику) замість типових, які затверджені Наказом Мінфіну №356?

Відповідно до п. 3 Методрекомендацій №356, облікові регістри (книги, відомості, журнали тощо) призначені для хронологічного, систематичного або комбінованого накопичення, групування та узагальнення інформації про господарські операції, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах.

Регістри бухобліку (журнали, відомості, таблиці аналітичних даних, аркуші-розшифровки тощо) за всіма господарськими операціями заповнюються в гривнях і копійках, а регістри, що, крім того, ведуться окремо за операціями в іноземних валютах, - у відповідних вимірниках іноземної валюти.

Регістри бухобліку можуть бути складені як у паперовій, так і в електронній формі та мати реквізити, передбачені ч. 2 ст. 9 Законом про бухоблік, а саме:

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Також підприємство з урахуванням особливостей своєї діяльності і технології обробки облікових даних може додатково розробляти власні облікові регістри, які мають містити обов’язкові реквізити, визначені Законом про бухоблік та наведені у Методрекомендаціях №356, та затверджувати їх у розпорядчому документі про організацію бухгалтерського обліку.

Згідно з абз. 3 ч. 5 ст. 8 Закону про бухоблік та п. 1 Методрекомендацій №356 підприємство самостійно обирає форму бухгалтерського обліку як певну систему регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них з додержанням єдиних засад бухгалтерського обліку та з урахуванням особливостей своєї діяльності і технології обробки облікових даних.

Крім того, Методрекомендацій №356 не зареєстровані у Мін'юсті, тому їх застосування не є обов’язковим, а носить лише рекомендаційний характер.

Таким чином, законодавством не заборонено відображати господарські операції в самостійно розроблених регістрах, які містять обов'язкові реквізити чи реквізити типових форм.

Також підприємствам не заборонено вести бухоблік за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та створювати облікові регістри в тій формі, яку пропонує програма, але за умови:

  • наявності в цих документах вищезазначених обов’язкових реквізитів;
  • та затвердження їх наказом керівника або іншим розпорядчим документом по підприємству.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік ремонту авто через страхову з франшизою
    Автомобіль обліковується на балансі ТОВ. Після страхового випадку ТОВ сплатило 3100 грн франшизи на рахунок СТО (неплатник ПДВ), решту вартості ремонту (загальна сума - 58 000 грн) сплатила страхова компанія. Як відобразити ці операції в бухобліку? На яку суму має бути складений акт виконаних робіт СТО: на 3100 грн чи на повну суму - 58 000 грн?
    Сьогодні 16:0514
  • Облік ліквідації зруйнованого зерноскладу
    Зерносклад (1964 р. введення в експлуатацію, залишкова вартість 150 тис. грн) зруйнувався внаслідок обвалення перекриття. Керівництво прийняло рішення про ліквідацію об'єкта. Які дії має виконати бухгалтер у цій ситуації та як правильно відобразити операції в обліку?
    Сьогодні 14:569
  • Перенесення податкового кредиту при реорганізації: алгоритм дій та бухоблік
    У зв’язку з припиненням ТОВ «Б» шляхом приєднання до ТОВ «А» було складено передавальний акт від 01.02.2022 р. Рішенням про припинення передбачено перехід усіх активів та зобов’язань до правонаступника, у тому числі сальдо за дебетом субрахунку 641, що включає від’ємне значення з ПДВ. Як перенести цей податковий кредит (ПК) та відобразити операцію у звітності?
    Сьогодні 14:1514
  • Повернення помилково виплаченої зарплати: які проведення?
    Працівник повертає на розрахунковий рахунок підприємства помилково перераховану йому заробітну плату. Які бухгалтерські проведення необхідно відобразити в обліку при поверненні зайво виплачених коштів?
    Сьогодні 10:5042
  • Встановлення вартісного критерію ОЗ 70 000 грн у обліковій політиці ТОВ
    Чи може ТОВ на загальній системі оподаткування (малодохідник з ПДВ) встановити в обліковій політиці вартісний критерій основних засобів 70 000 грн та списувати всі ОЗ вартістю до 70 000 грн на витрати у розмірі 100%? Які податкові ризики виникають при застосуванні такого критерію?
    10.12.2025285