• Посилання скопійовано

Як обліковувати витрати на передпродажну підготовку товарів?

Підприємство купує готову продукцію у виробника оптом (в рулонах), потім розрізає на необхідні частини, запаковує та продає далі. Чи можна назвати цей процес виробництвом? Як обліковувати ці операції?

В оптовій та роздрібній торгівлі є така операція, як підготовка товарів до продажу. Витрати на таку підготовку передбачені у складі витрат на збут – див. п. 19 НП(С)БО 16.

Якщо товари надходять від постачальника (виробника) у непідготовленому до подальшої реалізації стані (наприклад, у великогабаритній тарі, навалом, розібраними, не укомплектованими, в інших одиницях виміру тощо). Тому такі товари вимагають передпродажної підготовки, яка фактично є продовженням процесу виробництва у сфері обігу.

Попередня підготовка товарів до продажу — це комплекс операцій, які виконуються з товаром перед подальшим продажем і спрямовані на доведення товару до повної готовності для продажу покупцям. Усі операції попередньої підготовки товарів до продажу поділяють на загальні, яких потребує будь-який товар, і специфічні, які обумовлені конкретними особливостями окремого товару.

Загальні операції попередньої підготовки товарів до продажу – це як правило, розпаковування товарів, надання їм товарного вигляду, сортування, перевірка цін та маркування товарів (заповнення ярликів, цінників на товар), комплектування товарних наборів і підготовку товарів до подачі на робоче місце продавця тощо.

До специфічних операцій підготовки товарів до продажу відносять операції, необхідність виконання яких обумовлюється специфікою конкретних товарів. Прикладом таких операцій можуть бути фасування, попереднє нарізання товарів, розрубування, усунення дрібних дефектів, попереднє групування дрібноштучних виробів, настроювання, перевірка якості дії, комплектності і випробування, очищення тощо. В даному випадку це розрізання великих рулонів на частини та запаковування нарізаних частин товару.

Для обліку витрат на збут передбачено однойменний рахунок 93, на якому й накопичуються витрати на розрізання та пакування рулонів для подальшого продажу:

  • Дт 93 Кт 13, 20, 22, 66, 65, 63 тощо – власне витрати: знос ОЗ, витрати матеріалів та МШП, заробітна плата з нарахуваннями, послуги сторонніх осіб тощо;
  • Дт 791 Кт 93 – списання витрат на збут на фінансовий результат в кінці звітного періоду.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202514
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202530
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202564
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.2025440
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.202554