• Посилання скопійовано

Як обліковувати закупівлю антисептиків та ЗІЗ під час карантину?

Як провести закупівлю та списання антисептиків та ЗІЗ з метою створення безпечних умов праці на підприємстві? Які податкові наслідки з ПДВ та податку на прибуток?

По-перше, потрібно видати наказ керівника про створення безпечних  умов праці під час карантину та про придбання матеріалів, що необхідні для цього. Більш докладно про це ми писали тут.

У загальному випадку, роботодавець повинен забезпечувати працівникам безпечні умови праці – абз. 1 ст. 21 КЗпП, ст. 6 Закону про охорону праці, а під час карантину – тим більше. Зокрема, Держпраці рекомендує підтримувати робочі місця у належному санітарному стані, забезпечувати працівників засобами індивідуального захисту тощо. Також у наказі керівника варто  навести розрахунок необхідної кількості антисептиків та ЗІЗ в залежності від кількості працівників та фактичних потреб в цих матеріалах.

По-друге, придбання матеріалів, необхідних для забезпечення належних умов праці, оформлюється як звичайне придбання ТМЦ – у постачальника або через підзвітну особу. Ці ТМЦ оприбутковуються на підставі накладної постачальника або авансового звіту підзвітної особи у звичайному порядку.

Оскільки всі матеріали та ЗІЗ використовуються однократно протягом короткого часу, їх доцільно оприбуткувати як інші матеріали на дебет субрахунку 209: Дт 209 Кт 631  або Дт 209 Кт 372.

При списанні матеріалів та ЗІЗ їх вартість списується до складу витрат в залежності від того, у якому підрозділі використовуються ці ТМЦ. Наприклад, якщо вони передаються для використання виробничим або загальновиробничим персоналом, їх вартість списується на відповідні витрати: Дт 23, 91  Кт 209, а якщо вони призначені для адмінперсоналу – то до складу адмінвитрат: Дт 92 Кт 209, і так далі.

По-третє, у роботодавця – платника ПДВ є право на податковий кредит  з ПДВ на загальних підставах. Оскільки антисептики та ЗІЗ придбаваються з метою забезпечення належних умов праці на час карантину (зокрема, див. рекомендації Держпраці тут), вони вважаються використаними в господарській діяльності платника ПДВ, тому нарахування податкових зобов’язань відповідно до пп. 198.5 ПКУ робити не потрібно.

По-четверте, оскільки забезпечення належних умов праці під час карантину є обов’язком роботодавця, то вартість використаних працівниками матеріалів та ЗІЗ не є доходом працівників, відповідно, не виникає обов’язок оподатковувати цю вартість ПДФО та військовим збором. Коригувань фінрезультату з метою оподаткування податком на прибуток для даної ситуації нормами ПКУ не передбачено.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Прямолінійний метод амортизації МНМА в обліковій політиці
    Чи можна в обліковій політиці підприємства прописати прямолінійний метод нарахування амортизації для малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА)?
    07.11.202533
  • Документування та облік передачі матеріалів підряднику для будівельних робіт
    Яким первинним документом (накладною/актом) слід оформити передачу власних матеріалів замовника підряднику для виконання ним будівельних робіт? Які бухгалтерські проведення (кореспонденція рахунків) виникають при такій операції передачі та подальшому списанні матеріалів після завершення робіт?
    07.11.202541
  • Курсові різниці при виданому авансі на відрядження: чи повертається різниця працівником?
    Керівнику підприємства видано аванс 14 565,06 грн на 4-денне закордонне відрядження з розрахунку 75 євро за добу (300 євро × курс НБУ 48,5502 на дату видачі). 03.11.2025 р. він звітується, але курс НБУ на дату затвердження авансового звіту зменшився до 48,4088 грн. Чи повинен керівник повернути різницю між виданим авансом і сумою витрат, перерахованою за новим курсом? Я відобразити операцію в бухобліку?
    06.11.202537
  • Облік податку на дохід нерезидента (конструктивні дивіденди)
    Якими бухгалтерськими проведеннями (Дт/Кт) слід відобразити нарахування податку на дохід нерезидента (як конструктивні дивіденди) у зв'язку з донарахуванням за контрольованими операціями? Як це нарахування коректно відображається в Додатку ПН до декларації з податку на прибуток (рядок 30)?
    06.11.202535
  • Особливості обліку віддільних поліпшень у орендаря
    ТОВ уклало договір оренди приміщення. В приміщенні проводилися підготовчі роботи монтажу системи електропостачання (лічильники, щитки, проводка). В обліку витрати відображені за Дт 152, обладнання не введено в експлуатацію. Договір оренди розірвали, демонтували всю електропроводку та обладнання, та перевезли на інший об’єкт оренди. Як відобразити в обліку монтаж та демонтаж поліпшень, не введених в експлуатацію?
    05.11.202544