• Посилання скопійовано

Як обліковувати закупівлю антисептиків та ЗІЗ під час карантину?

Як провести закупівлю та списання антисептиків та ЗІЗ з метою створення безпечних умов праці на підприємстві? Які податкові наслідки з ПДВ та податку на прибуток?

По-перше, потрібно видати наказ керівника про створення безпечних  умов праці під час карантину та про придбання матеріалів, що необхідні для цього. Більш докладно про це ми писали тут.

У загальному випадку, роботодавець повинен забезпечувати працівникам безпечні умови праці – абз. 1 ст. 21 КЗпП, ст. 6 Закону про охорону праці, а під час карантину – тим більше. Зокрема, Держпраці рекомендує підтримувати робочі місця у належному санітарному стані, забезпечувати працівників засобами індивідуального захисту тощо. Також у наказі керівника варто  навести розрахунок необхідної кількості антисептиків та ЗІЗ в залежності від кількості працівників та фактичних потреб в цих матеріалах.

По-друге, придбання матеріалів, необхідних для забезпечення належних умов праці, оформлюється як звичайне придбання ТМЦ – у постачальника або через підзвітну особу. Ці ТМЦ оприбутковуються на підставі накладної постачальника або авансового звіту підзвітної особи у звичайному порядку.

Оскільки всі матеріали та ЗІЗ використовуються однократно протягом короткого часу, їх доцільно оприбуткувати як інші матеріали на дебет субрахунку 209: Дт 209 Кт 631  або Дт 209 Кт 372.

При списанні матеріалів та ЗІЗ їх вартість списується до складу витрат в залежності від того, у якому підрозділі використовуються ці ТМЦ. Наприклад, якщо вони передаються для використання виробничим або загальновиробничим персоналом, їх вартість списується на відповідні витрати: Дт 23, 91  Кт 209, а якщо вони призначені для адмінперсоналу – то до складу адмінвитрат: Дт 92 Кт 209, і так далі.

По-третє, у роботодавця – платника ПДВ є право на податковий кредит  з ПДВ на загальних підставах. Оскільки антисептики та ЗІЗ придбаваються з метою забезпечення належних умов праці на час карантину (зокрема, див. рекомендації Держпраці тут), вони вважаються використаними в господарській діяльності платника ПДВ, тому нарахування податкових зобов’язань відповідно до пп. 198.5 ПКУ робити не потрібно.

По-четверте, оскільки забезпечення належних умов праці під час карантину є обов’язком роботодавця, то вартість використаних працівниками матеріалів та ЗІЗ не є доходом працівників, відповідно, не виникає обов’язок оподатковувати цю вартість ПДФО та військовим збором. Коригувань фінрезультату з метою оподаткування податком на прибуток для даної ситуації нормами ПКУ не передбачено.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Строк амортизації програмної продукції
    Який строк амортизації програмної продукції слід застосовувати для цілей бухгалтерського та податкового обліку?
    Сьогодні 17:0724
  • Амортизація модернізації авто після прискореної амортизації
    У жовтні 2021 р. куплено новий автомобіль. У податковому обліку застосовано прискорену амортизацію згідно з пп. 43-1 підр. 4 розд. ХХ ПКУ протягом 24 місяців (автомобіль повністю замортизовано). У бухобліку термін експлуатації — 5 років. У вересні 2025 р. проведено модернізацію з збільшенням первісної вартості без зміни терміну експлуатації. Як амортизувати збільшення первісної вартості в податковому обліку?
    Сьогодні 15:1716
  • Пальне для генератора: як облікувати "єдиннику" І групи?
    ФОП на І групі єдиного податку придбав генератор. Які особливості обліку придбання пального, обов’язки щодо його зберігання та чи виникає необхідність сплати додаткових податків та зборів у зв’язку з цим?
    Сьогодні 11:1326
  • Облік оснащення для виготовлення продукції на замовлення
    Який порядок бухобліку оснащення (інструментів, прес-форм, шаблонів тощо), що використовується для виготовлення виробів за індивідуальними замовленнями клієнтів?
    Сьогодні 07:4914
  • ТОВ повертає внесок учаснику нерухомістю: як облікувати та оподаткувати?
    ТОВ виплачує частку учасника основними засобами. Передача квартири здійснюється за ринковою вартістю, яка перевищує первинний внесок учасника. Чи прирівнюється передача квартири учаснику ТОВ при його виході до постачання ОЗ? Чи можна провести розрахунок із засновником без визначення ринкової оцінки?
    Сьогодні 07:0728