• Посилання скопійовано

Як обліковувати закупівлю антисептиків та ЗІЗ під час карантину?

Як провести закупівлю та списання антисептиків та ЗІЗ з метою створення безпечних умов праці на підприємстві? Які податкові наслідки з ПДВ та податку на прибуток?

По-перше, потрібно видати наказ керівника про створення безпечних  умов праці під час карантину та про придбання матеріалів, що необхідні для цього. Більш докладно про це ми писали тут.

У загальному випадку, роботодавець повинен забезпечувати працівникам безпечні умови праці – абз. 1 ст. 21 КЗпП, ст. 6 Закону про охорону праці, а під час карантину – тим більше. Зокрема, Держпраці рекомендує підтримувати робочі місця у належному санітарному стані, забезпечувати працівників засобами індивідуального захисту тощо. Також у наказі керівника варто  навести розрахунок необхідної кількості антисептиків та ЗІЗ в залежності від кількості працівників та фактичних потреб в цих матеріалах.

По-друге, придбання матеріалів, необхідних для забезпечення належних умов праці, оформлюється як звичайне придбання ТМЦ – у постачальника або через підзвітну особу. Ці ТМЦ оприбутковуються на підставі накладної постачальника або авансового звіту підзвітної особи у звичайному порядку.

Оскільки всі матеріали та ЗІЗ використовуються однократно протягом короткого часу, їх доцільно оприбуткувати як інші матеріали на дебет субрахунку 209: Дт 209 Кт 631  або Дт 209 Кт 372.

При списанні матеріалів та ЗІЗ їх вартість списується до складу витрат в залежності від того, у якому підрозділі використовуються ці ТМЦ. Наприклад, якщо вони передаються для використання виробничим або загальновиробничим персоналом, їх вартість списується на відповідні витрати: Дт 23, 91  Кт 209, а якщо вони призначені для адмінперсоналу – то до складу адмінвитрат: Дт 92 Кт 209, і так далі.

По-третє, у роботодавця – платника ПДВ є право на податковий кредит  з ПДВ на загальних підставах. Оскільки антисептики та ЗІЗ придбаваються з метою забезпечення належних умов праці на час карантину (зокрема, див. рекомендації Держпраці тут), вони вважаються використаними в господарській діяльності платника ПДВ, тому нарахування податкових зобов’язань відповідно до пп. 198.5 ПКУ робити не потрібно.

По-четверте, оскільки забезпечення належних умов праці під час карантину є обов’язком роботодавця, то вартість використаних працівниками матеріалів та ЗІЗ не є доходом працівників, відповідно, не виникає обов’язок оподатковувати цю вартість ПДФО та військовим збором. Коригувань фінрезультату з метою оподаткування податком на прибуток для даної ситуації нормами ПКУ не передбачено.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як облікувати придбану печатку для документів?
    Підприємство придбало додаткову печатку для документів вартістю 600 грн (з ПДВ). На якому рахунку обліковувати цей актив і яким чином його списати?
    Сьогодні 09:06369
  • Дисконтування довгострокової ПФД фізичною особою
    Чи зобов'язана фізична особа дисконтувати довгострокову поворотну фінансову допомогу, яку вона отримала або надала?
    Сьогодні 07:0323
  • Зміна системи оподаткування ФОПа: облік доходів та ПДВ
    ФОП у першому півріччі (на єдиному податку з ПДВ) відвантажив товар, а оплату за нього отримав у другому півріччі, вже перебуваючи на загальній системі оподаткування з ПДВ через перевищення ліміту. Чи є якісь особливості оподаткування?
    17.11.202521
  • Які особливості обліку та оподаткування сертифікатів на медичні послуги?
    ТОВ — платник податку на прибуток надає медичні послуги, звільнені від ПДВ. ТОВ планує продавати подарункові сертифікати зі строком дії 1 рік. Як відобразити таку операцію в обліку? Як вона оподатковується ПДВ?
    17.11.202519
  • Бухоблік ТМЦ: вибір рахунків та облік послуг переробки
    Підприємство виготовляє запаси власними силами та отримує з переробки власної сировини. Запаси використовуються для виробництва продукції, виготовлення оснастки та інвентаря, як запчастини для ремонту основних засобів та МШП. Запаси можуть проходити кілька етапів переробки у різних постачальників, вартість яких включається до вартості запасів. Які рахунки обліку правильно використовувати з переліку 201, 207, 209, 221, 25? Чи впливає кількість етапів переробки на зміну рахунків обліку?
    17.11.2025248