• Посилання скопійовано

Як обліковувати закупівлю антисептиків та ЗІЗ під час карантину?

Як провести закупівлю та списання антисептиків та ЗІЗ з метою створення безпечних умов праці на підприємстві? Які податкові наслідки з ПДВ та податку на прибуток?

По-перше, потрібно видати наказ керівника про створення безпечних  умов праці під час карантину та про придбання матеріалів, що необхідні для цього. Більш докладно про це ми писали тут.

У загальному випадку, роботодавець повинен забезпечувати працівникам безпечні умови праці – абз. 1 ст. 21 КЗпП, ст. 6 Закону про охорону праці, а під час карантину – тим більше. Зокрема, Держпраці рекомендує підтримувати робочі місця у належному санітарному стані, забезпечувати працівників засобами індивідуального захисту тощо. Також у наказі керівника варто  навести розрахунок необхідної кількості антисептиків та ЗІЗ в залежності від кількості працівників та фактичних потреб в цих матеріалах.

По-друге, придбання матеріалів, необхідних для забезпечення належних умов праці, оформлюється як звичайне придбання ТМЦ – у постачальника або через підзвітну особу. Ці ТМЦ оприбутковуються на підставі накладної постачальника або авансового звіту підзвітної особи у звичайному порядку.

Оскільки всі матеріали та ЗІЗ використовуються однократно протягом короткого часу, їх доцільно оприбуткувати як інші матеріали на дебет субрахунку 209: Дт 209 Кт 631  або Дт 209 Кт 372.

При списанні матеріалів та ЗІЗ їх вартість списується до складу витрат в залежності від того, у якому підрозділі використовуються ці ТМЦ. Наприклад, якщо вони передаються для використання виробничим або загальновиробничим персоналом, їх вартість списується на відповідні витрати: Дт 23, 91  Кт 209, а якщо вони призначені для адмінперсоналу – то до складу адмінвитрат: Дт 92 Кт 209, і так далі.

По-третє, у роботодавця – платника ПДВ є право на податковий кредит  з ПДВ на загальних підставах. Оскільки антисептики та ЗІЗ придбаваються з метою забезпечення належних умов праці на час карантину (зокрема, див. рекомендації Держпраці тут), вони вважаються використаними в господарській діяльності платника ПДВ, тому нарахування податкових зобов’язань відповідно до пп. 198.5 ПКУ робити не потрібно.

По-четверте, оскільки забезпечення належних умов праці під час карантину є обов’язком роботодавця, то вартість використаних працівниками матеріалів та ЗІЗ не є доходом працівників, відповідно, не виникає обов’язок оподатковувати цю вартість ПДФО та військовим збором. Коригувань фінрезультату з метою оподаткування податком на прибуток для даної ситуації нормами ПКУ не передбачено.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Резерв сумнівних боргів за довгостроковою дебіторською заборгованістю
    Чи зобов’язане ТОВ створювати резерв сумнівних боргів відповідно до П(С)БО щодо дебіторської заборгованості за реалізовані товари, строк погашення якої перевищує 365 днів та яка переведена у довгострокову через укладення угоди про розстрочку на 10 років?
    Сьогодні 13:0642
  • Затвердження норм витрат палива на сільгосптехніку
    Як затвердити норми витрат палива на сільськогосподарському підприємстві для комбайнів та тракторів? Які є нормативи списання палива на цю техніку?
    21.11.2025451
  • Облік відповідального зберігання товарів у виконавця
    Як виконавець має організувати бухоблік товару, прийнятого на відповідальне зберігання, та відображати такі операції у бухобліку відповідно до вимог чинного законодавства?
    21.11.202532
  • Комісія зі списання ПММ: склад учасників
    Юридична особа на загальній системі оподаткування має власні автомобілі та здійснює витрати на паливо. Чи повинні до складу комісії зі списання пально-мастильних матеріалів входити особи, які безпосередньо не користувалися цими транспортними засобами?
    21.11.2025279
  • Повернення переплати за оренду орендодавцем​: як облікувати?
    Орендодавець повертає орендарю переплату за оренду після завершення договору. Переплата сплачена понад 3 роки тому, орендар на момент повернення не є платником ПДВ. Чи має право орендодавець виписати РК до ПН на зменшення ПЗ з ПДВ? Чи відображається ця операція в декларації з ПДВ? Як коректно відобразити суму ПДВ: у витратах поточного періоду проведеннями Дт 6811 Кт 311, Дт 6431 Кт 6432, Дт 949 Кт 6432?​
    21.11.202536