Відповідно до п. 11 розділу II Інструкції №59, відрядженому працівникові перед від’їздом у відрядження видається грошовий аванс у межах суми, визначеної на оплату проїзду, найм житлового приміщення і добові витрати, - нагадує «Вісник. Офіційно про податки».
Якщо працівник отримав аванс на відрядження і не виїхав, то він повинен протягом трьох банківських днів з дня прийняття рішення про скасування поїздки повернути до каси підприємства зазначені кошти.
Водночас у разі неповернення таким працівником протягом трьох банківських днів авансу на відрядження згідно з пп. 164.2.11 ПКУ до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такого працівника включається сума надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, розмір якої обчислюється відповідно до п. 170.9 ПКУ.
Нормами цього пункту визначено порядок оподаткування суми надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт, не повернутої у встановлений строк.
Таким чином, кошти (аванс) відрядженому працівникові мають видаватися перед від’їздом у відрядження. Якщо працівник отримав аванс на відрядження і не виїхав, йому необхідно протягом трьох банківських днів з дня прийняття рішення про скасування поїздки повернути до каси підприємства зазначені кошти. У разі неповернення працівником протягом трьох банківських днів авансу на відрядження сума таких коштів включається до оподатковуваного доходу такого працівника.