• Посилання скопійовано

Закордонне відрядження при дистанційній роботі із за кордону

Працівник підприємства (директор) знаходиться за кордоном (виїхав до 24.02 і до цього часу там), працює дистанційно (є наказ про дистанційну роботу в зв'язку з війною), чи можливо оформити відрядження такому працівнику (припустимо з Польщі до Італії) з оплатою проїзду, проживання і т.д., для відвідання профільної виставки? Та інші питання.

Питання:

1.Чи можливо вважати відрядження завершеним, якщо працівник не прибуде до основного місця роботи? 

2.Чи можна подати звіт про відрядження та авансовий звіт дистанційно (фактично не підписуючи його)? Якщо так, то які нюанси?

 

Відповідь:

Працівник підприємства (директор) працює дистанційно із за кордону. Чи можливо оформити відрядження такому працівнику (припустимо з Польщі до Італії) з оплатою проїзду, проживання і т.д., для відвідання профільної виставки, при умові що в офісі він ні до ні після відрядження з’являтись не буде?

Відповідно до ч. 1 ст. 60-2 КЗпП дистанційна робота — це така форма організації праці, за якої працівник виконує роботу поза робочими приміщеннями чи територією роботодавця, в будь-якому місці за своїм вибором та з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

Як бачимо, врегульоване поняття дистанційної роботи не містить виключень для керівників підприємств, тобто дистанційна робота може бути застосована до всіх без виключення найманих працівників. Директор також є працівником підприємства на якого поширюються всі норми законодавства. При цьому, ані ГКУ, ані Закон про ТОВ, ані Закон про господарські товариства не регламентують порядку погодження змін умов праці директора. Та й сама ст. 60-2 КЗпП не передбачає чіткого переліку посад і робіт, які можна виконувати з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. 

Тож, директор підприємства може працювати дистанційно за кордоном і продовжувати виконувати безпосередньо свої функції, як директора, тільки віддалено. При цьому його місцеперебування не повинно збігатися з місцезнаходженням самого підприємства. Директор на дистанційній роботі самостійно обирає місцезнаходження робочого місця, розподіляє робочий час на власний розсуд та не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку. 

Відрядженням вважається поїздка працівника за розпорядженням керівника підприємства на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи (за наявності документів, що підтверджують зв'язок службового відрядження з основною діяльністю підприємства). Це випливає із п. 1 Інструкції №59.

Законодавство не забороняє направляти у закордонне відрядження працівника, який працює дистанційно за кордоном і не потребує повернення до місця знаходження підприємства в Україні.

Таким чином, направити директора, який працює дистанційно за кордоном у закордонне відрядження можна. Для цього в наказі про відрядження потрібно вказати з якого пункту (Польща) до якого (Італія) відряджається працівник з наданням авансу на відрядження та/або компенсації понесених витрат у відрядженні на підставі наявності оригіналів документів.

 

Чи можливо вважати відрядження завершеним, якщо працівник не прибуде до основного місця роботи? 

 

Так. Як зазначалося вище, директор підприємства може працювати дистанційно за кордоном і продовжувати виконувати безпосередньо свої функції, як директора тільки віддалено. При цьому його місцеперебування не повинно збігатися з місцезнаходженням самого підприємства і не потребує повернення до місця знаходження підприємства в Україні.

 

Чи можна подати звіт про відрядження та авансовий звіт дистанційно (фактично не підписуючи його)? Якщо так, то які нюанси?

Після завершення відрядження директор має подати авансовий звіт протягом 5-ти банківських днів (п. 3 Порядку №841) та оригінали підтверджуючих документів, що підтверджують понесені витрати та повернути суму надміру витрачених або залишок невитрачених коштів (за наявності).

Відправляти авансовий звіт з документами із за кордону можна перевізником, це не заборонено Правилами обробки та відправки міжнародної пошти в місцях міжнародного поштового обміну України №112/5303. Крім того п. 37 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою КМУ від 05.03.2009 №270 передбачено вичерпний перелік документів, які забороняється пересилати у міжнародних поштових відправленнях. І цим переліком не передбачено заборони пересилку документів робочого характеру. Але про умови та вартість відправлення документів потрібно дізнаватися безпосередньо у перевізника.

Тож, поки роботодавець очікує на відправлені документи, їх можна надіслати електронною поштою та/або будь-яким месенджером з підписаним власноруч авансовим звітом. 

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024108
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202453
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024431
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427