• Посилання скопійовано

Як заповнити додаток 4ДФ, якщо дохід нараховано та виплачено в різних періодах?

ФОП -платник ІІ групи ЄП оплатив за меблі для офісу іншому ФОПу: у вересні 2024 р. з поточного рахунку 2000 грн та у листопаді 2024 р. при отриманні на пошті 3600 грн, чек втрачений. Видаткова накладна від 21.01.2025 р. на загальну суму 5600 грн. В єдиній звітності в ІІІ кварталі 2024 р. був показаний аванс 2000 грн. У якому періоді показати оплату за відсутності чека?

Для ФОП - платника ЄП доходом є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пп. 292.3 ПКУ (див. пп. 292.1 ПКУ).

Тобто дохід у ФОП-платника ЄП виникає в тому періоді коли він отримав кошти або безоплатно товар/послуги.

Такий самий підхід і при визначенні доходу у ФОП-«загальносистемника» (див. пп. 177.2 ПКУ).

Тому незалежно від того, на якій системі оподаткування ФОП- постачальник меблів, дохід він задекларує та оподаткує за фактом отримання коштів у листопаді 2024 р.

Наприклад, якщо ФОП - покупець покаже оплату за товар за видатковою накладною у січні 2025 р, а не за періодом оплати, то виникне розбіжність між задекларованими доходами ФОП-постачальника меблів згідно з поданою звітністю за 2024 рік та виплаченими доходами відповідно додатку 4ДФ за ознакою «157» за IV квартал 2024 р. В подальшому така ж невідповідність буде у 2025 році.

Якщо доходу задекларовано більше, то питань не буде. Однак зовсім інша ситуація, коли за ознакою «157» буде показано більше доходу, ніж у декларації ФОП. ФОП-продавець отримає запит від ДПС і повинен буде подати документи для обґрунтування суми задекларованого доходу. Відповідно до наведеної умови помилку виправляти доведеться саме ФОП-покупцю.

Враховуючи зазначене, ФОП-покупець у листопаді 2024 р. має показати в додатку 4ДФ за ознакою «157»: графа 3а = 0, а графа 3 = 3600. Цей платіж можна буде знайти у ФОПа-покупця за даними його банківської виписки.

А в січні 2025 р. ФОП-покупець отримав товар за видатковою накладною, але в додатку 4ДФ цю подію вже не потрібно відображати.

Такий підхід до відображення доходів також підтверджують і податківці в ЗІР, категорії 103.25. З 01.01.2025 р. цю консультацію перевели в статус нечинних у зв’язку зі змінами строків звітування, але підхід залишається такий самий.

Якщо ФОП-покупця турбує питання щодо зберігання документів на підтвердження придбання меблів, то тут податківці ЗІР категорії 107.01.06 зазначили:

«За незберігання первинних документів на підставі яких здійснювався облік доходів, до фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, застосовуються штрафи відповідно до пп. 121.1 ПКУ.

Штрафи, передбачені пп. 121.1 ПКУ, не застосовуються до ФОП платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, за незберігання первинних документів, які підтверджують витрати на придбання товарів/послуг».

***

Також читайте: Документи на придбання товару: потрібні ФОПу чи ні?

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • До якої дати потрібно подати статистичні звіти, не подані за період війни?
    За час воєнного стану підприємство не подавало статистичну звітність до органів статистики, адже була відповідна тимчасова пільга. Але потім внесли зміни і звіти за весь період неподання слід подати. До якої дати потрібно подати статистичні звіти, не подані за період війни?
    Сьогодні 18:1017
  • Звітність за корпоративною карткою при відрядженнях
    Чи є обов’язковим надання авансового звіту за кожне відрядження, якщо всі витрати (проживання, квитки) оплачувалися виключно безготівково корпоративною банківською карткою підприємства?
    16.09.2025242
  • Будівництво офісного приміщення: чи подавати форму №20-ОПП?
    Підприємство розпочало будівництво офісного приміщення на орендованій землі. Дозвіл на будівництво отриманий, фінал будівництва і введення в експлуатацію планується у 2026 - 2027 роках. Коли потрібно подати форму №20-ОПП на об'єкт будівництва – зараз чи після введення його в експлуатацію?
    16.09.2025213
  • Які наслідки, якщо форма №20-ОПП подана на приміщення без оформленого права користування?
    Які податкові наслідки та відповідальність передбачені для фізособи-підприємця, платника єдиного податку ІІІ групи, що надає перукарські та косметологічні послуги у приміщенні без оформленого договору оренди, за умови, що для реєстрації ПРРО була подана форма №20-ОПП на це приміщення?
    15.09.20251 0092
  • Подання "нульової" єдиної звітності за відсутності працівників
    Чи можна подавати лише головну форму Об'єднаної звітності та Додаток 1 без Додатка 4ДФ, якщо в ТОВ немає працівників, відсутні виплати, а Е-кабінет не дозволяє видалити пустий рядок в додатку 4ДФ, через що звітність не подається? Чи є законодавча норма, яка дозволяє не подавати Додаток 4ДФ за відсутності виплат?
    15.09.202585