• Посилання скопійовано

Бухгалтер без права підпису: чи подавати ф. №1-ОПП?

На новоствореному підприємстві є директор (наймана особа), головного бухгалтера немає і в податкову дані не подавалися, що директор буде головним бухгалтером. Прийняли бухгалтера без права підпису. Але директор підписує всі звіти та банківські платіжки. В цьому є якесь порушення? Якщо є, то як це виправити?

Відповідно до ст. 8 Закону про бухоблік, бухоблік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації. 

Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно з дотриманням вимог Закону про бухоблік обирає форми його організації, зокрема введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером чи веде бухгалтерський облік та складає звітність безпосередньо власник чи керівник підприємства.

Так, якщо на підприємстві було прийнято рішення, що звітність підписуватиме лише директор, то в було дотриманопевних критеріїв:

1) на підприємстві не було посади бухгалтера;

2) обов'язки щодо ведення бухобліку покладалися на директора (згідно з документами щодо підприємства);

3) при поданні заяви за ф. №1-ОПП, вказана інформація лише про директора.

Отже, при відсутності на підприємстві бухгалтера при складанні звітності можливе накладання ЄЦП безпосередньо власником чи керівником підприємства. Але для цього потрібно було до контролюючого органу подати заяву за ф. №1-ОПП або за ф. №1-РПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» з відомостями про керівника підприємства.

Тож, в момент підписання звітності та за відсутності посади бухгалтера, електронний цифровий підпис посадової особинакладаються у такому порядку: першим - ЕЦП керівника, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки платникаподатків  (пп.7.1 Інструкції №233).

За неподання, зокрема, відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухобліку та/або складення податкової звітності, на юридичних осіб накладається штраф згідно з пп. 177.1 ПКУ у розмірі – 1020 грн.  

Якщо згодом для забезпечення ведення бухобліку на підприємство введено до штату підприємства посадубухгалтера, але керівником не делеговано право підпису, то звітність й надалі підписує керівник підприємства, тож і форму №1-ОПП на такого бухгалтера подавати не потрібно.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Як доєднатися до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства?
    Для включення до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання законодавства потрібно відповідати критеріям сплати податків, заробітної плати, відсутності порушень і боргів, залежно від категорії та системи оподаткування
    18.06.202531
  • Помилкове невідображення поворотної фіндопомоги у додатку №4ДФ: виправлення та штрафи
    ФОПу надавили поворотню фінансову допомогу у березні та квітні, яку не відобразили у додатку №4ДФ. Чи можна всю суму разом відобразити у травні, чи краще подавати уточнюючий розрахунок? Чи може бути штраф у даному випадку?
    18.06.202554
  • Обов'язок подання Звіту про ТЦУ при фінансуванні представництва нерезидентом
    Інжинірінгова компания (зареєстрована у Німеччині з власниками - громадянами Німеччини) займається розробками та проєктуванням. Компанія існує 20 років. Ця материнська компанія має представництво у Києві (постійне представництво). Представництво займаеться моніторингом, аналізом украінського ринку. Протягом всього часу існування представництво не веде ніякої комерційной діяльності, не отримє прибуток, нічого не продає та не пропонує. Представництво існує 12 років. Всі кошти, які представництво отримує від материнськоі компаніі використовуються на ФЗП та утримання офісу. У 2023 році сума, отримана представництвом від материнської компанії для фінансування утримання офісу та виплати співробітникам зарплати та зарплатних податків, склала більше 10 млн грн. Звіт про трансфертне ціноутворення при цьому не був поданий. Чи зобов'язана материнська компанія (нерезидент) або його представництво подати звіт про трансфертне ціноутворення? Якщо так, то які можуть бути санкції з боку ДПС?
    17.06.202513
  • Граничні строки для подання податкової звітності: випадки продовження
    У яких випадках керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу може продовжити граничні строки для подання податкової звітності?
    16.06.202534
  • Подання ф. №20-ОПП та облік в іншому місті при відкритті магазину
    ТОВ перебуває на обліку в ДПС в Києві. Відкриває новий роздрібний магазин у м.Дніпро. Чи потрібно при подачі ф. №20-ОПП заповнювати 16 графу? Чи обов'язково в цьому випадку ставати на облік в ДПС міста Дніпро?
    13.06.2025246