• Посилання скопійовано

Чи можна подати об’єднану звітність після смерті ФОПа?

ФОП помер 15.04.2022 р. У нього були наймані працівники. Чи можна подати об'єднану звітність за І квартал 2022 року після смерті ФОПа? Як бути з об’єднаною звітністю за ІІ квартал (15 днів квітня) 2022 р.?

Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону про ЄСВ, платник ЄСВ повинен подавати звітність, у тому числі про основне місце роботи працівника, про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до цього Закону, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені ПКУ.

Тобто даною нормою визначено обов’язок платника ЄСВ. Але ні Законом про ЄСВ, ні Порядком №755 не визначено осіб, які можуть нести зобов’язання з нарахування та сплати ЄСВ, а також подання звітності після смерті фізичної особи – підприємця. Також законодавством не врегульовано питання щодо виплати зарплати працівникам у разі смерті підприємця.

Для державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП у зв’язку з її смертю, визнанням її безвісно відсутньою або оголошенням померлою подається, зокрема, ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи – підприємця, судове рішення про визнання фізичної особи – підприємця безвісно відсутньою (п. 2 ч. 4 ст. 18 Закону №755).

Відомості з ЄДР про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП є підставою для зняття її з обліку, зокрема, в податкових органах та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства (ч. 4 ст. 13 Закону №755).

Враховуючи зазначене, вважаємо, що після розпочатої процедури державної реєстрації припинення ФОП, після його смерті, подати об’єднану звітність за І квартал в електронному вигляді за для збереження страхового стажу працівникам, буде проблематично, а за ІІ квартал – неможливим.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Звітність за корпоративною карткою при відрядженнях
    Чи є обов’язковим надання авансового звіту за кожне відрядження, якщо всі витрати (проживання, квитки) оплачувалися виключно безготівково корпоративною банківською карткою підприємства?
    16.09.202583
  • Будівництво офісного приміщення: чи подавати форму №20-ОПП?
    Підприємство розпочало будівництво офісного приміщення на орендованій землі. Дозвіл на будівництво отриманий, фінал будівництва і введення в експлуатацію планується у 2026 - 2027 роках. Коли потрібно подати форму №20-ОПП на об'єкт будівництва – зараз чи після введення його в експлуатацію?
    16.09.2025200
  • Які наслідки, якщо форма №20-ОПП подана на приміщення без оформленого права користування?
    Які податкові наслідки та відповідальність передбачені для фізособи-підприємця, платника єдиного податку ІІІ групи, що надає перукарські та косметологічні послуги у приміщенні без оформленого договору оренди, за умови, що для реєстрації ПРРО була подана форма №20-ОПП на це приміщення?
    15.09.20259382
  • Подання "нульової" єдиної звітності за відсутності працівників
    Чи можна подавати лише головну форму Об'єднаної звітності та Додаток 1 без Додатка 4ДФ, якщо в ТОВ немає працівників, відсутні виплати, а Е-кабінет не дозволяє видалити пустий рядок в додатку 4ДФ, через що звітність не подається? Чи є законодавча норма, яка дозволяє не подавати Додаток 4ДФ за відсутності виплат?
    15.09.202584
  • Виправлення помилки в рядку 108 Податкового розрахунку
    У Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізосіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску не було проставлено відмітку про створення нового робочого місця в рядку 108 заголовної частини. Чи можливо подати уточнюючий розрахунок для виправлення цієї помилки і яка процедура такого виправлення?
    12.09.202547