• Посилання скопійовано

Який пакет документів зобов'язаний надати постачальник з водопостачання та водовідведення?

Комунальне підприємство отримує послуги з водопостачання та водовідведення у іншого комунального підприємства, надавача цих послуг. Постачальник надає тільки рахунок, вимагаючи оплату, після якої обіцяє передати акти про надані послуги. Який пакет документів зобов'язаний надати постачальник цих послуг, для того, щоб вимагати оплату за свої послуги?

Запитання:

Комунальне підприємство отримує послуги з водопостачання та водовідведення у іншого комунального підприємства, надавача цих послуг. Який пакет документів зобов'язаний надати постачальник цих послуг, для того, щоб вимагати оплату за свої послуги. Наразі постачальник надає тільки рахунок, вимагаючи оплату, після якої обіцяє передати акти про надані послуги. В результаті чого документи губляться, що ускладнює бухгалтерську роботу. Прошу проконсультувати як вийти із даної ситуації в правовому полі, щоб у нас як у отримувача послуг були всі правильно оформлені документи і надалі не виникало питань по взаємовідносинах з документообігом?

 

Відповідь:

Відповідно до ст. 32 Закону №2918-III за надання послуг з питного водопостачання споживач вносить плату за нормами і тарифами, що регулюються у встановленому законодавством порядку.

Порядок справляння плати за надання послуг з питного водопостачання встановлюється законодавством.

Тарифи на надання послуг з питного водопостачання розраховуються на підставі галузевих нормативів витрат і повинні повністю відшкодовувати експлуатаційні витрати та забезпечувати надійну роботу об'єктів централізованого питного водопостачання і водовідведення.

Нормами ст. 23 та 24 Закону №2189-VIII передбачено, що одиниця виміру обсягу спожитої споживачем послуги з централізованого водопостачання та водовідведення визначається правилами надання відповідної комунальної послуги, що затверджуються уповноваженим законом органом.

Виконавець послуги з централізованого водопостачання та водовідведення повинен забезпечити її постачання безперервно, з гарантованим рівнем безпеки та величини тиску.

Послуги з централізованого водопостачання та водовідведення надаються згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених Законом №2189, та вимогами Правил №690, якщо інше не передбачено законом.

Виконавця комунальної послуги в п. 2 ст. 1 Закону №2189 визначено як суб'єкта господарювання, який надає комунальну послугу споживачу відповідно до умов договору.

Індивідуального споживача в п. 6 ст. 1 Закону №2189 визначено як  фізичну або юридичну особу, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об'єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги.

На виконання вимог пунктів 24-26 Правил №690 споживач повинен сплачувати за спожиті послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені договором. Споживач не звільняється від оплати послуг, отриманих ним до укладення договору.

Розрахунковим періодом для оплати послуг, якщо інше не визначено договором, є календарний місяць. Оплата послуг здійснюється не пізніше останнього дня місяця, що настає за розрахунковим періодом, якщо інший порядок та строки не визначені договором. За бажанням споживача оплата послуг може здійснюватися шляхом внесення авансових платежів.

Рахунки на оплату послуг формуються виконавцем на основі показань вузлів комерційного обліку з урахуванням показань вузлів розподільного обліку відповідно до Закону "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" № 2119-VIII та надаються споживачеві або його представникові не пізніше ніж за 10 к.д. до граничного строку внесення плати за послуги, визначеного договором. 

Плата за послугу розраховується виходячи з розміру тарифу на послугу та обсягу спожитої послуги, визначеного та розподіленого відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг (п. 30 Правил №690).

Крім того, в п. 17 типового договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (затвердженого постановою Кабміну від 05.07.2019 р. №690) зазначено, що рахунки надаються у паперовому вигляді. За згодою споживача рахунки можуть надаватися в електронному вигляді, зокрема шляхом доступу до електронних систем обліку розрахунків. Рахунки надаються споживачеві на безоплатній основі.

Отже, рахунок, що надається щомісяця виконавцем послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, є достатнім первинним документом для відображення витрат в обліку споживача. 

Надання актів про надані послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення виконавцем цих послуг чинним законодавством не передбачено.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024307
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024576
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202495
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024113
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023135