• Посилання скопійовано

Продаж основного засобу юрособою: відображення в бухобліку

Як в бухобліку юрособи відображається операція продажу трактора фізособі? Які податкові наслідки цієї операції та відображення в обліку?

Перш за все зазначимо, що процедуру реєстрації та зняття з обліку тракторів визначає Порядок відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затверджений постановою Кабміну від 08.07.2009 р. №694. 

Реєстрація та зняття з обліку трактора проводяться державними інспекціями сільського господарства в областях, місті Києві, районах (далі - інспекції).

З обліку трактор знімається у зв'язку з його відчуженням протягом семи днів на підставі заяви власника або уповноваженої ним особи. До заяви додаються документи, визначені п. 17 Порядку №694.

При знятті з обліку трактора у зв'язку з відчуженням номерний знак власник здає до інспекції. У свідоцтві про реєстрацію робиться запис «Знято з обліку для реалізації».

Новий власник зобов'язаний зареєструвати в інспекції трактор протягом 10 діб (п. 3 Порядку №694) від дня його придбання. До заяви про реєстрацію трактора додаються документи, перелік яких наведено в п. 4 Порядку №694.

Слід звернути увагу на те, що відповідно до п. 6 Порядку №694 трактор реєструється за його власником як за юридичною або фізичною особою. При цьому за фізичною особою-підприємцем трактор реєструються як за фізичною особою.

Щодо відображення в обліку та з метою оподаткування операції продажу трактора зазначимо таке.

Щодо ПДВ, то база оподаткування операцій з постачання товарів визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ПКУ). При цьому база оподаткування не може бути нижче балансової (залишкової) вартості необоротних активів за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни.

Відповідно до п. 44.2 ПКУ для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухобліку та фінзвітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

У п. 40 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.2003 р. №561, зазначено, що об'єкт основних засобів перестає визнаватися активом (списується з балансу) у разі його вибуття, зокрема, внаслідок його продажу.

Компенсація, що підлягає отриманню після продажу (вибуття) об'єкта основних засобів, визнається за його справедливою вартістю. Різницю між номінальною сумою компенсації та грошовим еквівалентом ціни визнають як фінансовий дохід. 

У бухобліку продаж трактора відображається так (суми умовні):

Зміст господарської операції

Бухоблік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Відображено продаж трактора

377

712

120000

Нараховано податкові зобовязання з ПДВ

712

641

20000

Відображено переведення трактора до групи необоротних активів, утримуваних для продажу, в сумі залишкової вартості

286

105

70000

Списано нарахований знос

131

105

30000

Списано вартість трактора

943

286

70000

Відображено фінансовий результат

712

791

791

943

100000

700000

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202535
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202528
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025225
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202552
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025220