• Посилання скопійовано

Витрати на сертифікацію імпортованого товару: нюанси відображення в бухобліку

ТОВ (загальна система, платник ПДВ) ввозить на територію України товар для перепродажу. Куди відносяться витрати на сертифікацію продукції та витрати у зоні митного контролю у обліку: до собівартості товару чи до витрат звітного періоду?

Стаття 24 Закону "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" передбачає наявність окрім обов’язкової сертифікації товару, ще й добровільну оцінку відповідності, яка проводиться на добровільних засадах в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам, при цьому умови такої оцінки визначаються договором між заявником та органом сертифікації. 

Порядок відображення витрат у бухобліку регламентується П(С)БО 16Пункт 7 зазначає, що витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені, а  коли неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені. Тож при визначенні порядку відображення таких витрат у БО, варто зважати на їх характер. Так, якщо відбувається сертифікація саме певної партії товару та можна визначити конкретні одиниці товару (кількість) на які буде поширена така сертифікація, то такі витрати дійсно можна відображати у складі собівартості такої товару.

А от якщо відбувається сертифікація не певної кількості придбаного товару, а загалом за даною номенклатурою, то відповідно до п. 19 П(С)БО 16 такі витрати відносяться до складу витрат на збут, як витрати на передпродажну підготовку товарів. І відповідно їх облік відбувається на рахунку 93 "Витрати на збут".

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    19.12.202513
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    19.12.202511
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    19.12.202517
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    19.12.202521
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025270