• Посилання скопійовано

Собівартість послуг із заправки картриджів

Підприємство торгує товарами і надає послуги із заправки картриджів. На собівартість послуг заправки, на рахунок 23 списується зарплата інженера та матеріали, які в кінці місяця за актом списуються на 903 рахунок. Незавершеного виробництва немає. Калькуляції не складаються. Як правильно прописати дану ситуацію в наказі про облікову політику?

Щодо виробничої собівартості

Виробнича собівартість визначається в загальному порядку, згідно з нормами НП(С)БО 16.

До виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) включаються (див. п. 11 НП(С)БО 16):

  • прямі матеріальні витрати;
  • прямі витрати на оплату праці;
  • інші прямі витрати;
  • змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати.

Згідно з пп. 4 НП(С)БО 16:

  • Прямі витрати - витрати, що можуть бути віднесені безпосередньо до конкретного об'єкта витрат економічно доцільним шляхом;
  • Об'єкт витрат - продукція, роботи, послуги або вид діяльності підприємства, які потребують визначення пов'язаних з їх виробництвом (виконанням) витрат.

Наприклад, в даній ситуації об’єктом витрат можуть бути кожен заправлений картридж, або вся діяльність із заправки картриджа.

Якщо об’єктом витрат є кожен заправлений картридж, і можна чітко визначити, скільки витрачено матеріалів і праці (наприклад, в годинах тощо), то зарплата інженера і використані матеріали будуть прямими витратами, які відносяться до виробничої собівартості заправки кожного картриджа.

А якщо можна чітко визначити тільки кількість використаного матеріалу, то вартість матеріалу буде відноситися до прямих витрат, а зарплата інженера до загальновиробничих, які розподілятимуться на виробничу собівартість.

Але, на наш погляд, навряд чи є необхідність визначати собівартість заправки кожного картриджа, тому об’єктом витрат, на наш погляд, доречно обрати всі діяльність із заправки картриджів. В цьому випадку як зарплата інженера, так і використані матеріали будуть відноситися до прямих витрат:

  • зарплата до прямих витрат на оплату праці;
  • матеріали до прямих матеріальних витрат.

Об’єкт витрат підприємство визначає своєю обліковою політикою. Тому в наказі про облікову політику слід записати приблизно таке: «Об’єктом витрат підприємства для робіт з заправлення картриджу є вся така діяльність за місяць».

 

Калькуляція

Згідно з пп. 11 НП(С)БО 16, перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) установлюються підприємством.

Тобто, перелік і склад статей калькулювання – це елемент облікової політики підприємства, а тому визначається в наказі про облікову політику. Може скластися враження, що калькуляція – це окремий документ, який повинен складатися підприємством. Але це не так.

Статті калькуляції це рядки, за якими будуть відображатися витрати на рахунку 23. Детально це питання ми розглядали, приміром, тут, тут.

Наприклад, для ланої ситуації по суті будуть три статті:

  • зарплата інженера;
  • ЄСВ на зарплату;
  • матеріали.

Склад статей калькулювання – це окремі види витрат, які входять до кожної статті. Наприклад, до матеріалів можуть включатися різні види наповнювачів, якими заправляють картриджі. Тож в межах кожної статті підприємство може виділити ще окремі види матеріалів, наприклад, тонер (порошок) і чорнило.

У такому разі в наказі про облікову політику можна записати приблизно таке:

«Перелік і склад статей калькулювання для робіт з заправлення картриджів:

  • зарплата інженера;
  • ЄСВ на зарплату;
  • матеріали:
  • тонер;
  • чорнило.»

Після обрання таких статей витрати виробничої собівартості на рахунку 23 будуть відображатися таким чином (цифри умовні):

Рахунок 23 «Виробнича собівартість робіт з заправки картриджу»

Субконто (статті калькуляції)

Сальдо на початок

Обороти за період

Сальдо на кінець

Дебет

Кредит

Дебет

Кредит

Дебет

Кредит

Зарплата інженера

-

-

20 000,00

20 000,00

-

-

ЄСВ на зарплату

-

-

4 400,00

4 400,00

-

-

Матеріали, в т.ч.

-

-

30 000,00

30 000,00

-

-

- тонер;

-

-

18 000,00

18 000,00

-

-

-чорнило.

-

-

12 000,00

12 000,00

-

-

Всього

-

-

54 400,00

54 400,00

-

-

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202517
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202530
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025233
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025753
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202545