• Посилання скопійовано

Собівартість послуг із заправки картриджів

Підприємство торгує товарами і надає послуги із заправки картриджів. На собівартість послуг заправки, на рахунок 23 списується зарплата інженера та матеріали, які в кінці місяця за актом списуються на 903 рахунок. Незавершеного виробництва немає. Калькуляції не складаються. Як правильно прописати дану ситуацію в наказі про облікову політику?

Щодо виробничої собівартості

Виробнича собівартість визначається в загальному порядку, згідно з нормами НП(С)БО 16.

До виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) включаються (див. п. 11 НП(С)БО 16):

  • прямі матеріальні витрати;
  • прямі витрати на оплату праці;
  • інші прямі витрати;
  • змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати.

Згідно з пп. 4 НП(С)БО 16:

  • Прямі витрати - витрати, що можуть бути віднесені безпосередньо до конкретного об'єкта витрат економічно доцільним шляхом;
  • Об'єкт витрат - продукція, роботи, послуги або вид діяльності підприємства, які потребують визначення пов'язаних з їх виробництвом (виконанням) витрат.

Наприклад, в даній ситуації об’єктом витрат можуть бути кожен заправлений картридж, або вся діяльність із заправки картриджа.

Якщо об’єктом витрат є кожен заправлений картридж, і можна чітко визначити, скільки витрачено матеріалів і праці (наприклад, в годинах тощо), то зарплата інженера і використані матеріали будуть прямими витратами, які відносяться до виробничої собівартості заправки кожного картриджа.

А якщо можна чітко визначити тільки кількість використаного матеріалу, то вартість матеріалу буде відноситися до прямих витрат, а зарплата інженера до загальновиробничих, які розподілятимуться на виробничу собівартість.

Але, на наш погляд, навряд чи є необхідність визначати собівартість заправки кожного картриджа, тому об’єктом витрат, на наш погляд, доречно обрати всі діяльність із заправки картриджів. В цьому випадку як зарплата інженера, так і використані матеріали будуть відноситися до прямих витрат:

  • зарплата до прямих витрат на оплату праці;
  • матеріали до прямих матеріальних витрат.

Об’єкт витрат підприємство визначає своєю обліковою політикою. Тому в наказі про облікову політику слід записати приблизно таке: «Об’єктом витрат підприємства для робіт з заправлення картриджу є вся така діяльність за місяць».

 

Калькуляція

Згідно з пп. 11 НП(С)БО 16, перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) установлюються підприємством.

Тобто, перелік і склад статей калькулювання – це елемент облікової політики підприємства, а тому визначається в наказі про облікову політику. Може скластися враження, що калькуляція – це окремий документ, який повинен складатися підприємством. Але це не так.

Статті калькуляції це рядки, за якими будуть відображатися витрати на рахунку 23. Детально це питання ми розглядали, приміром, тут, тут.

Наприклад, для ланої ситуації по суті будуть три статті:

  • зарплата інженера;
  • ЄСВ на зарплату;
  • матеріали.

Склад статей калькулювання – це окремі види витрат, які входять до кожної статті. Наприклад, до матеріалів можуть включатися різні види наповнювачів, якими заправляють картриджі. Тож в межах кожної статті підприємство може виділити ще окремі види матеріалів, наприклад, тонер (порошок) і чорнило.

У такому разі в наказі про облікову політику можна записати приблизно таке:

«Перелік і склад статей калькулювання для робіт з заправлення картриджів:

  • зарплата інженера;
  • ЄСВ на зарплату;
  • матеріали:
  • тонер;
  • чорнило.»

Після обрання таких статей витрати виробничої собівартості на рахунку 23 будуть відображатися таким чином (цифри умовні):

Рахунок 23 «Виробнича собівартість робіт з заправки картриджу»

Субконто (статті калькуляції)

Сальдо на початок

Обороти за період

Сальдо на кінець

Дебет

Кредит

Дебет

Кредит

Дебет

Кредит

Зарплата інженера

-

-

20 000,00

20 000,00

-

-

ЄСВ на зарплату

-

-

4 400,00

4 400,00

-

-

Матеріали, в т.ч.

-

-

30 000,00

30 000,00

-

-

- тонер;

-

-

18 000,00

18 000,00

-

-

-чорнило.

-

-

12 000,00

12 000,00

-

-

Всього

-

-

54 400,00

54 400,00

-

-

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202537
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202549
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202535
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025248
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554