• Посилання скопійовано

Бухоблік дверей, отриманих після ремонту приміщення

Підприємство провело ремонт приміщення, під час якого встановило нові двері. Як облікувати старі двері, що залишилися після ремонту?

Відповідно до пп. 5 НП(С)БО 9 запаси визнаються активом, якщо існує імовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди, пов'язані з їх використанням, та їх вартість може бути достовірно визначена.

Таким чином, якщо старі двері планується використовувати в господарській діяльності, наприклад, встановити в інше приміщення, продати, використати як дрова для опалення тощо, такі двері слід оприбуткувати.

Відповідно до пп. 2.12 Методрекомендацій №2 запаси, отримані у процесі ремонту і поліпшення (модернізації, добудови, реконструкції тощо, ліквідації основних засобів), оприбутковуються за чистою вартістю реалізації або в оцінці можливого їх використання, яка може бути визначена виходячи з вартості подібних запасів при наявності їх на балансі підприємства, з урахуванням ступеня їх придатності до експлуатації. Витрати на ремонт отриманих матеріальних цінностей, які будуть використовуватися як запасні частини, витрати, безпосередньо пов'язані з приведенням цих запасів у стан, в якому вони придатні для використання в запланованих цілях (витрати на доробку та підвищення якісних і технічних характеристик запасів), включаються до їх первісної вартості.

Чиста вартість реалізації запасів - очікувана ціна реалізації запасів в умовах звичайної діяльності за вирахуванням очікуваних витрат на завершення їх виробництва та реалізацію (пп. 4 НП(С)БО 9).

Тобто, якщо підприємство планує старі двері продати за 3 000 грн, причому жодних витрат на реалізацію воно не несе, чистою вартістю реалізації буде 3 000 грн. І саме за такою вартістю вони оприбутковуються на балансі:

  • Дт 209 Кт 746 – 3 000 грн.

Якщо підприємство планує встановити старі двері в іншому своєму приміщенні, причому на балансі у підприємства були нові подібні двері вартістю 20 000 грн, і за оцінкою ступінь зносу старих дверей 70%, то двері можна оприбуткувати в оцінці можливого використання – 6 000 грн (20 000 х 30%):

  • Дт 209 Кт 746 – 6 000 грн.

Якщо надалі для поновлення цих дверей понесені витрати (матеріали, зарплата з нарахуваннями працівників) в суму 2 000 грн, то на цю суму збільшується первісна вартість старих дверей:

  • Дт 209 Кт 20, 651, 661 – 2 000 грн.

Якщо старі двері не будуть використовуватися в діяльності підприємства і їх вивезуть на сміттєзвалище (утилізують), то відсутні підстави оприбутковувати двері на балансі.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202543
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025116
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202578
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202537
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202522