• Посилання скопійовано

Облік витрат з комплектації і зберігання продукції, виробленої за давальницькою схемою

ТОВ замовник за давальницькою схемою виготовило продукцію 1 і 2. Далі отриману продукцію на своєму складі комплектують в один набір і продають як у скомплектованому виді. Як в обліку відобразити такі операції комплектації? Куди відносити витрати на комплектацію (зарплату робітників, витрати на випробування)? Як обліковуються витрати з оренди складу, де зберігається готова продукція?

Облік комплектації продукції в один набір

Згідно з Інструкцією №291 на субрахунку 206 «Матеріали, передані в переробку» обліковуються матеріали, передані в переробку на сторону та які надалі включаються до складу собівартості отриманих з них виробів. Затрати на переробку матеріалів, які оплачуються стороннім організаціям, відображаються безпосередньо за дебетом рахунків, на яких ведеться облік виробів, що отримані з переробки. Аналітичний облік матеріалів, що передані в переробку, ведеться в розрізі, що забезпечує інформацію про підприємства-переробники і контроль за операціями з переробки і відповідними витратами. Передача матеріалів у переробку відображається тільки на субрахунках рахунку 20.

Тобто, передані підрядникам для переробки матеріали ТОВ замовник відображає на субрахунку 206. А отриману готову продукцію відразу оприбутковує на рахунок 26:

  • Дт 26 Кт 206 – на вартість переданих в переробку матеріалів;
  • Дт 26 Кт 631 – на вартість робіт з переробки.

Всі понесені витрати з переробки (зарплата робітників, витрати на випробування) можна відобразити на рахунку 23, а потім списати до складу нового комплекту:

  • Дт 26 (комплект) Кт 23 – на вартість послуг переробки;
  • Дт 26 (комплект) Кт 26 (продукція 1) – на собівартість продукції 1;
  • Дт 26 (комплект) Кт 26 (продукція 2) – на собівартість продукції 2.

 

На який рахунок списувати витрати на оренду складу?

Склад використовується для зберігання готової продукції. На цьому ж складі відбувається комплектування продукції.

На наш погляд, такі витрати включаються до складу витрат на збут. Це випливає з переліку витрат, наведених в п. 19 НП(С)БО 16, де наведені витрати на збут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202520
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202534
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202596
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 034
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025471