Особливості отримання бюджетної субсидії
Відповідно до п. 5 Порядку №918, бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь сільськогосподарського призначення (1 гектар) використовується для провадження сільськогосподарської діяльності.
Отримувачами субсидії можуть бути громадяни України або юридичні особи, засновниками яких є виключно фізичні особи - громадяни України (п. 5 Порядку №918).
Отримувач повинен мати у власності та/або користуванні від одного до ста двадцяти гектарів земель сільськогосподарського призначення або мати у власності від трьох до ста голів великої рогатої худоби (корів), ідентифікованих та зареєстрованих відповідно до законодавства (п. 4 Порядку №918).
У разі коли земельна ділянка, що перебуває у власності/оренді отримувача, передана ним у користування іншій особі на підставі договору оренди чи суборенди, право на отримання бюджетних коштів на один гектар земель сільськогосподарського призначення має лише орендар/суборендар (п. 4 Порядку №918).
Із запитання випливає, що субсидію отримав голова ФГ, як фізособа, але витратив субсидію для придбання добрив і їх використання на землях ФГ.
Щоправда, якщо голова ФГ, як фізособа, отримав бюджетну субсидію, то має використати її тільки на своїх землях, які перебувають у власності чи користуванні. Але може бути, що земля оформлена на голову ФГ, як фізособу, а використовує цю землю ФГ. Причому земля на ФГ не переоформлена. В такому разі, на наш погляд, бюджетну субсидію можна використовувати так, як наведено у запитанні. Але буде порушенням отримати субсидію для використання на власних земельних ділянках, а фактично використати для ділянок ФГ.
Далі розглядаємо законний, на наш погляд, варіант використання субсидії, яка отримана для використання на землях голови ФГ, які використовуються ФГ.
Отже, на ФГ добрива потрапляють від фізособи — голови ФГ. Тобто, ФГ отримує добрива безоплатно від голови ФГ. Але по суті в розглядуваній ситуації голова ФГ виступає як свого роду транзитер, який отримує і передає бюджетну субсидію ФГ. Тому можна сказати, що ФГ отримує цільове фінансування (бюджетну субсидію) через голову ФГ.
Бухгалтерський облік
Згідно з п. 12 НП(С)БО 9, первісною вартістю запасів, одержаних підприємством безоплатно, визнається їх справедлива вартість з урахуванням витрат, передбачених пунктом 9 цього НП(С)БО.
Справедлива вартість - сума, за якою можна продати актив або оплатити зобов'язання за звичайних умов на певну дату (п. 4 НП(С)БО 19).
Оприбуткування запасів (в нашому прикладі добрив), отриманих у вигляді благодійних внесків (гуманітарної допомоги), цільового фінансування, відображають проведенням (див. п. 5 таблиці додатка 3 Методрекомендацій №2): Дт 208 Кт 48.
Отримане цільове фінансування визнається доходом протягом тих періодів, яких були зазнані витрати, пов'язані з виконанням умов цільового фінансування (п. 17 НП(С)БО 15).
Тобто, дохід від отриманої бюджетної субсидії визнається в момент списання добрив на витрати:
- Дт 23 Кт 208 — списані добрива на витрати;
- Дт 48 Кт 718 — визнано дохід від отриманих добрив.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити