• Посилання скопійовано

Бухгалтерський облік заміни ОЗ за гарантійним зобов’язанням

На підприємстві на станції згорів інвертор (основний засіб). Згідно з первісним договором постачання, постачальник в рамках гарантійного обслуговування має поставити новий інвертор. Як відобразити в бухгалтерському обліку?

На наш погляд, таку заміну слід відобразити, як обмін на подібні об’єкти.

Відповідно до п. 4 НП(С)БО 7, подібні (однорідні) об'єкти - об'єкти, які мають однакове функціональне призначення та однакову справедливу вартість. 

Відповідно до п. 12 НП(С)БО 7, первісна вартість об'єкта основних засобів, отриманого в обмін на подібний об'єкт, дорівнює залишковій вартості переданого об'єкта основних засобів. Якщо залишкова вартість переданого об'єкта перевищує його справедливу вартість, то первісною вартістю об'єкта основних засобів, отриманого в обмін на подібний об'єкт, є справедлива вартість переданого об'єкта з включенням різниці до витрат звітного періоду. 

Відповідно до п. 9 НП(С)БО 15, дохід не визнається, якщо здійснюється обмін продукцією (товарами, роботами, послугами та іншими активами), які є подібними за призначенням та мають однакову справедливу вартість. 

 

Приклад

  • Первісна вартість придбаного інвертора — 30 000 грн.
  • Нарахований знос — 1 000 грн.
  • Залишкова вартість на момент заміни — 29 000 грн.

Таким чином, вартість отриманого інвертора визначається в розмірі залишкової вартості переданого — 29 000 грн.

Якщо сторони є платниками ПДВ, то, на наш погляд, зазначену операцію доречно відобразити як постачання і придбання ОЗ. Тож ПДВ нараховується на залишкову вартість ОЗ, складається ПН і реєструється в ЄРПН. Хоча тут можуть бути й інші варіанти, залежно від особливостей кожної конкретної ситуації.

Детально на цьому питанні тут не зупиняємося.

Зміст господарської операції

Д-т

К-т

Сума, грн

Передача інвертора, який згорів:

-на суму зносу

 

131

 

10

 

1 000

-на залишкову вартість

377

10

29 000

Нараховано ПЗ з ПДВ

377

641

5 800

Отримання нового інвертора

10

377

29 000

Відображено ПК з ПДВ

641

377

5 800

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Чайові сплачено корпоративною карткою: як облікувати?
    Який порядок бухгалтерського та податкового обліку суми чайових, сплачених працівником (підзвітною особою) з корпоративної платіжної картки, і як це відобразити в авансовому звіті?
    Сьогодні 11:0815
  • Відображення в обліку поточного ремонту виробничого обладнання та вплив на собівартість продукції
    Як коректно відобразити в бухобліку (проведення, періодичність) витрати на поточний ремонт виробничого обладнання, амортизація якого обліковується на рахунку 23 "Виробництво"? Чи включаються ці витрати до складу виробничої собівартості продукції у звітному періоді?
    Сьогодні 10:1620
  • Інвентаризація окремого основного засобу, а не всієї групи: чи дозволено?
    Чи дозволяється підприємству під час проведення річної інвентаризації основних засобів здійснити інвентаризацію лише одного конкретного об'єкта, а не всієї групи (підгрупи) основних засобів, закріпленої за матеріально відповідальною особою?
    Сьогодні 08:0233
  • Перетворення складу на офіс: що в бухобліку?
    ТОВ на загальній системі орендує нежитлове приміщення, яке може викоритовувати як склад чи офіс. Частину приміщень, яку раніше використовували як складські, керівник хоче відремонтувати і використовувати як офісні. Які документи треба оформити, щоб перевести приміщення із складських в офісні? Як правильно оформити документи, щоб ремонт цих приміщень (заміна дверей, штаклювання, заміна підлового покриття) можна віднести на витрати? Які бухгалтерські проведення при переведенні складських кімнат в офісні?
    14.10.202532
  • Відображення в обліку встановлення системи вентиляції за рахунок коштів гранту
    Підприємство - платник податку на прибуток отримало грант на встановлення нової системи вентиляції у виробничому приміщенні. Як відобразити в обліку дану операцію: як модернізацію чи новий об’єкт ОЗ?
    14.10.202520