• Посилання скопійовано

Безоплатне передання списаних МШП в експлуатацію: що в обліку?

Підприємство вже рік перебуває в стані простою. Зараз воно скорочує діяльність і передає на благодійність (через благодійні організації) різні ТМЦ. Планується передача МШП, які були передані в експлуатацію більше року тому і обліковуються на забалансовому рахунку по кількості. Як оформити та відобразити це в обліку?

Документальним підтвердженням надання благодійної допомоги у вигляді ТМЦ можуть бути такі документи (в комплексі):

  • Лист-клопотання від одержувача (благодійної організації, лікарні, школи, місцевої ради тощо) – за його наявності. У листі може зазначатися, яку саме допомогу потребує отримувач: грошові кошти (можливе зазначення цілей, на які потрібні кошти), певні товари або послуги тощо. В даному випадку в листі можна зазначити потребу в МШП, що плануються до передачі. Такий лист складати не обов’язково, він свідчить лише про ініціативу та потреби отримувача благодійної допомоги;
  • Наказ керівника підприємства про надання благодійної допомоги – складається обов’язково як підстава для проведення цієї госпоперації. У наказі слід навести максимальну інформацію про надання допомоги: форма допомоги (в даному випадку – ТМЦ, а саме МШП), цілі надання допомоги (якщо вони є) та номенклатура ТМЦ;
  • Первинні документи, які свідчать про передачу ТМЦ отримувачу. Це може бути накладна на ім’я отримувача або акт списання ТМЦ.

Відповідно до п. 23 НП(С)БО 9, вартість малоцінних  та  швидкозношуваних  предметів,  що передані   в   експлуатацію,   виключається   зі   складу  активів (списується  з  балансу)  з  подальшою  організацією  оперативного кількісного  обліку  таких  предметів  за  місцями  експлуатації і відповідними особами протягом строку їх фактичного використання. 

У запитанні йдеться про МШП, які вже передані в експлуатацію, списані з балансу і тепер обліковуються за місцями  експлуатації  по кількості. Тож в бухобліку передання таких МШП вже не відображається, а в обліку за  місцями  експлуатації відображається їх вибуття на підставі вищезазначених документів – накладної або акту.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік отриманої банківської гарантії
    Як коректно відобразити в бухгалтерському обліку отриману банківську гарантію, надану як забезпечення виконання зобов'язань, та які документи є підставою для такого відображення?
    Сьогодні 17:2211
  • Чи буде штраф за відсутність сертифікату за ведення військового обліку у відповідальної особи?
    На підприємстві відповідальна особа за ведення ВО не має сертифікату з навчання по військовому обліку. Які штрафи передбачені?
    Сьогодні 16:5936
  • Як коригувати резерв сумнівних боргів, якщо покупець розрахувався?
    У грудні 2024 р. підприємство створило резерв сумнівних боргів: Дт 944-Кт 38 на суму Дт заборгованості контрагента 50 тис.грн і збільшило фінрезультат до оподаткування на суму створеного резерву - 50 тис.грн. Дебіторську заборгованість контрагента з балансу списано не було у зв'язку з обіцянкою контрагента сплатити борг. У вересні 2025 р. контрагент сплатив на рахунок підприємства суму боргу - 50 тис.грн. Які проведення у бухобліку слід зробити, щоб списати погашену контрагентом заборгованість та щоб списати нарахований резерв сумнівних боргів? Як відобразити це у податковому обліку?
    Сьогодні 12:0835
  • Імпорт запчастини для гарантійної заміни: що в обліку?
    Підприємство отримало від нерезидента на умовах гарантійної заміни запчастину для ремонту основного засобу. Незважаючи на відсутність оплати нерезиденту, були сплачені ПДВ і митні платежі. Як коректно відобразити в бухгалтерському обліку цю операцію, а також сплачені імпортні платежі?
    Сьогодні 10:1222
  • Будівельний вагончик і посуд - це не благо, а витрати: особливості обліку та оподаткування
    Працівники підприємства у відрядженні працюють на віддаленому майданчику. Вони живуть у будівельному вагончику і підприємство забезпечує їх всім необхідним: постільною білизною, плитками, ковдрами, посудом тощо. Як обліковуються ці предмети? Що з ПДВ?
    17.09.202533