• Посилання скопійовано

Безоплатне передання списаних МШП в експлуатацію: що в обліку?

Підприємство вже рік перебуває в стані простою. Зараз воно скорочує діяльність і передає на благодійність (через благодійні організації) різні ТМЦ. Планується передача МШП, які були передані в експлуатацію більше року тому і обліковуються на забалансовому рахунку по кількості. Як оформити та відобразити це в обліку?

Документальним підтвердженням надання благодійної допомоги у вигляді ТМЦ можуть бути такі документи (в комплексі):

  • Лист-клопотання від одержувача (благодійної організації, лікарні, школи, місцевої ради тощо) – за його наявності. У листі може зазначатися, яку саме допомогу потребує отримувач: грошові кошти (можливе зазначення цілей, на які потрібні кошти), певні товари або послуги тощо. В даному випадку в листі можна зазначити потребу в МШП, що плануються до передачі. Такий лист складати не обов’язково, він свідчить лише про ініціативу та потреби отримувача благодійної допомоги;
  • Наказ керівника підприємства про надання благодійної допомоги – складається обов’язково як підстава для проведення цієї госпоперації. У наказі слід навести максимальну інформацію про надання допомоги: форма допомоги (в даному випадку – ТМЦ, а саме МШП), цілі надання допомоги (якщо вони є) та номенклатура ТМЦ;
  • Первинні документи, які свідчать про передачу ТМЦ отримувачу. Це може бути накладна на ім’я отримувача або акт списання ТМЦ.

Відповідно до п. 23 НП(С)БО 9, вартість малоцінних  та  швидкозношуваних  предметів,  що передані   в   експлуатацію,   виключається   зі   складу  активів (списується  з  балансу)  з  подальшою  організацією  оперативного кількісного  обліку  таких  предметів  за  місцями  експлуатації і відповідними особами протягом строку їх фактичного використання. 

У запитанні йдеться про МШП, які вже передані в експлуатацію, списані з балансу і тепер обліковуються за місцями  експлуатації  по кількості. Тож в бухобліку передання таких МШП вже не відображається, а в обліку за  місцями  експлуатації відображається їх вибуття на підставі вищезазначених документів – накладної або акту.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Критерії ОЗ для ПДВ при ліквідації МНМА
    Які критерії (бухгалтерські чи податкові) застосовуються для визначення основних засобів при списанні МНМА (рахунок 112) з метою уникнення нарахування податкових зобов'язань з ПДВ при ліквідації? Чи враховується вартісний критерій 20 000 грн за ПКУ, якщо у бухобліку встановлено інший критерій віднесення до МНМА?
    Сьогодні 08:4445
  • Облік ремонту авто через страхову з франшизою
    Автомобіль обліковується на балансі ТОВ. Після страхового випадку ТОВ сплатило 3100 грн франшизи на рахунок СТО (неплатник ПДВ), решту вартості ремонту (загальна сума - 58 000 грн) сплатила страхова компанія. Як відобразити ці операції в бухобліку? На яку суму має бути складений акт виконаних робіт СТО: на 3100 грн чи на повну суму - 58 000 грн?
    11.12.202526
  • Облік ліквідації зруйнованого зерноскладу
    Зерносклад (1964 р. введення в експлуатацію, залишкова вартість 150 тис. грн) зруйнувався внаслідок обвалення перекриття. Керівництво прийняло рішення про ліквідацію об'єкта. Які дії має виконати бухгалтер у цій ситуації та як правильно відобразити операції в обліку?
    11.12.202514
  • Перенесення податкового кредиту при реорганізації: алгоритм дій та бухоблік
    У зв’язку з припиненням ТОВ «Б» шляхом приєднання до ТОВ «А» було складено передавальний акт від 01.02.2022 р. Рішенням про припинення передбачено перехід усіх активів та зобов’язань до правонаступника, у тому числі сальдо за дебетом субрахунку 641, що включає від’ємне значення з ПДВ. Як перенести цей податковий кредит (ПК) та відобразити операцію у звітності?
    11.12.202517
  • Повернення помилково виплаченої зарплати: які проведення?
    Працівник повертає на розрахунковий рахунок підприємства помилково перераховану йому заробітну плату. Які бухгалтерські проведення необхідно відобразити в обліку при поверненні зайво виплачених коштів?
    11.12.202550