• Посилання скопійовано

Облік витрат неприбуткової організації, які здійснені для потреб біженців

Громадська (неприбуткова) організація організувала притулок для біженців, який зареєстровано в міській раді. Як в бухобліку відображати витрати на придбання для біженців печива, води, послуг прання?

Витрати неприбуткової організації відображаються у загальному порядку, як і іншими підприємствами, організаціями, відповідно до вимог НП(С)БО 16.

Витрати на утримання неприбуткової організації відображають на рахунку 92 «Адміністративні витрати», тому що це витрати, «спрямовані на обслуговування та управління підприємством» (див. п. 15 НП(С)БО 16).

Витрати на утримання – це зарплата з нарахуваннями бухгалтера, керівника, оренда офісу, комунальні платежі щодо такого офісу тощо.

Якщо неприбуткова організація поряд з цим несе витрати на здійснення своєї основної діяльності, то такі витрати здебільшого відображаються на субрахунку 949 «Інші витрати операційної діяльності», тому що згідно з описом рахунку 94, наведеному в Інструкції №291, на субрахунку 949 відображаються витрати,

які не знайшли відображення на інших субрахунках рахунку 94. А на рахунку 94 відображаються витрати операційної діяльності підприємства, крім витрат, які відображаються на рахунках 90, 91, 92, 93.

Вартість безоплатно розданого біженцям печива, води, замовлених і оплачених послуг прання не належить до витрат на утримання неприбуткової організації. Тому, на наш погляд, такі витрати слід списати на субрахунок 949, як витрати на здійснення основної діяльності неприбуткової організації.

Поряд з цим, якщо зазначені витрати здійснені за рахунок коштів цільового фінансування, неприбуткова організація має поряд з відображенням витрат визнати доходи від отриманого цільового фінансування, в розмірі таких витрат. Наприклад, якщо витрати складають 10 000 грн., то і доходи визнають в такій самій сумі: Дт 48, 69 Кт 718 – 10 000 грн.

В розглядуваній ситуації поставатиме також питання, чи потрібно з вартості наданої допомоги утримувати ПДФО, ВЗ.

Напевне, що організація робила неперсоніфіковані роздачі. Тому питання з утриманням ПДФО і ВЗ не виникатиме.

Якщо ж допомога надаватиметься персоніфіковано, може бути застосовано пільгу, передбачену пп. 165.1.54 і пп. 170.7.8 ПКУ. В пп. 165.1.54 ПКУ зазначено, кому може бути надана пільга (наприклад, фізичним особам, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, в яких проводяться (проводилися) бойові дії, та/або які вимушено покинули місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах). А в пп. 170.7.8 ПКУ – в якій сумі і на які потреби. Детальніше про цю пільгу можна прочитати, приміром, тут.

Якщо неприбуткова організація персоніфіковано надає допомогу особам, які не зазначені в пп. 165.1.54 ПКУ (наприклад, які не мешкали на території населених пунктів, де проводяться чи проводилися бойові дії), можна застосувати іншу пільгу, наприклад, передбачену пп. 170.7.3 ПКУ. Детальніше про цю пільгу можна прочитати, приміром, тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.202593
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202550
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025204
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202585
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202541