• Посилання скопійовано

Як обліковувати картини, які придбані благодійною організацією для благодійного аукціону?

Благодійна організація придбала картини з метою подальшого продажу цих картин на благодійному аукціоні. Кошти від продажу картин будуть зараховані на рахунок організації як благодійні внески. Як вести бухоблік цих картин?

За умовами запитання організація придбавала картини у авторів за плату, тому вони оприбутковуються на баланс організації як товари на рахунок 281 «Товари на складі» у загальному порядку за ціною придбання картин: Дт 281 Кт 631.

Виручка від продажу картин на аукціоні надійде на рахунок організації як благодійні внески, а не як виручка від продажу товарів, тому відображати в обліку продаж картин у загальному порядку немає підстав.

На нашу думку, продані картини потрібно списати до складу витрат на проведення благодійного аукціону, а саме до тієї ж статті витрат, на яку списуються всі інші витрати на проведення аукціону (за їх наявності). Для обліку витрат благодійні організації  зазвичай застосовують рахунок 92 (адміністративні витрати для забезпечення діяльності самої організації) і субрахунок 949 (витрати на благодійність).

Оскільки витрати на проведення благодійного аукціону є витратами на благодійні цілі, то продані картини можна списати на субрахунок 949.

Для аналітичного обліку картин, які були направлені на аукціон, можна використовувати різні місця зберігання картин на субрахунку 281, наприклад: Дт 281, місце зберігання «Картини на аукціоні» Кт 281, місце зберігання «Картини на складі».

Продані картини списуються до складу витрат на благодійність: Дт 949 Кт 281 «Картини на аукціоні».

Непродані картини повертаються на склад організації: Дт 281«Картини на складі» Кт 281 «Картини на аукціоні». Надалі непродані картини теж можуть бути списані так само на субрахунок 949, якщо вони будуть використані на благодійні цілі.

На думку автора, якщо картини не будуть продані і надалі точно не будуть використані на благодійні цілі, їх теж можна буде списати на рахунок 949 як інші операційні витрати організації.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    19.12.202520
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    19.12.202517
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    19.12.202520
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    19.12.202524
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025311