• Посилання скопійовано

Як обліковувати картини, які придбані благодійною організацією для благодійного аукціону?

Благодійна організація придбала картини з метою подальшого продажу цих картин на благодійному аукціоні. Кошти від продажу картин будуть зараховані на рахунок організації як благодійні внески. Як вести бухоблік цих картин?

За умовами запитання організація придбавала картини у авторів за плату, тому вони оприбутковуються на баланс організації як товари на рахунок 281 «Товари на складі» у загальному порядку за ціною придбання картин: Дт 281 Кт 631.

Виручка від продажу картин на аукціоні надійде на рахунок організації як благодійні внески, а не як виручка від продажу товарів, тому відображати в обліку продаж картин у загальному порядку немає підстав.

На нашу думку, продані картини потрібно списати до складу витрат на проведення благодійного аукціону, а саме до тієї ж статті витрат, на яку списуються всі інші витрати на проведення аукціону (за їх наявності). Для обліку витрат благодійні організації  зазвичай застосовують рахунок 92 (адміністративні витрати для забезпечення діяльності самої організації) і субрахунок 949 (витрати на благодійність).

Оскільки витрати на проведення благодійного аукціону є витратами на благодійні цілі, то продані картини можна списати на субрахунок 949.

Для аналітичного обліку картин, які були направлені на аукціон, можна використовувати різні місця зберігання картин на субрахунку 281, наприклад: Дт 281, місце зберігання «Картини на аукціоні» Кт 281, місце зберігання «Картини на складі».

Продані картини списуються до складу витрат на благодійність: Дт 949 Кт 281 «Картини на аукціоні».

Непродані картини повертаються на склад організації: Дт 281«Картини на складі» Кт 281 «Картини на аукціоні». Надалі непродані картини теж можуть бути списані так само на субрахунок 949, якщо вони будуть використані на благодійні цілі.

На думку автора, якщо картини не будуть продані і надалі точно не будуть використані на благодійні цілі, їх теж можна буде списати на рахунок 949 як інші операційні витрати організації.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Курсові різниці при виданому авансі на відрядження: чи повертається різниця працівником?
    Керівнику підприємства видано аванс 14 565,06 грн на 4-денне закордонне відрядження з розрахунку 75 євро за добу (300 євро × курс НБУ 48,5502 на дату видачі). 03.11.2025 р. він звітується, але курс НБУ на дату затвердження авансового звіту зменшився до 48,4088 грн. Чи повинен керівник повернути різницю між виданим авансом і сумою витрат, перерахованою за новим курсом? Я відобразити операцію в бухобліку?
    Сьогодні 13:5631
  • Облік податку на дохід нерезидента (конструктивні дивіденди)
    Якими бухгалтерськими проведеннями (Дт/Кт) слід відобразити нарахування податку на дохід нерезидента (як конструктивні дивіденди) у зв'язку з донарахуванням за контрольованими операціями? Як це нарахування коректно відображається в Додатку ПН до декларації з податку на прибуток (рядок 30)?
    Сьогодні 07:0430
  • Особливості обліку віддільних поліпшень у орендаря
    ТОВ уклало договір оренди приміщення. В приміщенні проводилися підготовчі роботи монтажу системи електропостачання (лічильники, щитки, проводка). В обліку витрати відображені за Дт 152, обладнання не введено в експлуатацію. Договір оренди розірвали, демонтували всю електропроводку та обладнання, та перевезли на інший об’єкт оренди. Як відобразити в обліку монтаж та демонтаж поліпшень, не введених в експлуатацію?
    05.11.202538
  • Нюанси обліку та оподаткування ліквідації пошкоджених основних засобів
    У червні 2025 р. вагони ТОВ зійшли з рейок та не можуть використовуватися надалі за призначенням. Страхова компанія планує відшкодувати оціночну суму за вирахуванням франшизи та ринкової вартості вагону після ДТП. ТОВ вагони не забрало. Які особливості відображення в обліку списання вагонів та оподаткування даної операції, якщо ТОВ не буде забирати залишки вагонів?
    05.11.202534
  • Перекидання авансу між договорами з одним нерезидентом: як відобразити в обліку?
    Підприємство працює з одним нерезидентом, з яким у нього кілька договорів. Виникли такі ситуації: 1. Нерезиденту помилково перерахований аванс не за тим договором. Підприємство написало лист нерезиденту про перекидку авансу на той договір, по якому будуть отримані товари (послуги). 2. Були перераховані кошти за послуги не за тим договором і було направлено лист про перекидку коштів за договором, за яким вже отримані послуги. Чи правомірні дії підприємства? Що потрібно ще зробити підприємству? Як правильно оформити перекидання коштів з одного договору нерезидента на інший договір того ж нерезидента?
    05.11.202537