• Посилання скопійовано

Як обліковувати картини, які придбані благодійною організацією для благодійного аукціону?

Благодійна організація придбала картини з метою подальшого продажу цих картин на благодійному аукціоні. Кошти від продажу картин будуть зараховані на рахунок організації як благодійні внески. Як вести бухоблік цих картин?

За умовами запитання організація придбавала картини у авторів за плату, тому вони оприбутковуються на баланс організації як товари на рахунок 281 «Товари на складі» у загальному порядку за ціною придбання картин: Дт 281 Кт 631.

Виручка від продажу картин на аукціоні надійде на рахунок організації як благодійні внески, а не як виручка від продажу товарів, тому відображати в обліку продаж картин у загальному порядку немає підстав.

На нашу думку, продані картини потрібно списати до складу витрат на проведення благодійного аукціону, а саме до тієї ж статті витрат, на яку списуються всі інші витрати на проведення аукціону (за їх наявності). Для обліку витрат благодійні організації  зазвичай застосовують рахунок 92 (адміністративні витрати для забезпечення діяльності самої організації) і субрахунок 949 (витрати на благодійність).

Оскільки витрати на проведення благодійного аукціону є витратами на благодійні цілі, то продані картини можна списати на субрахунок 949.

Для аналітичного обліку картин, які були направлені на аукціон, можна використовувати різні місця зберігання картин на субрахунку 281, наприклад: Дт 281, місце зберігання «Картини на аукціоні» Кт 281, місце зберігання «Картини на складі».

Продані картини списуються до складу витрат на благодійність: Дт 949 Кт 281 «Картини на аукціоні».

Непродані картини повертаються на склад організації: Дт 281«Картини на складі» Кт 281 «Картини на аукціоні». Надалі непродані картини теж можуть бути списані так само на субрахунок 949, якщо вони будуть використані на благодійні цілі.

На думку автора, якщо картини не будуть продані і надалі точно не будуть використані на благодійні цілі, їх теж можна буде списати на рахунок 949 як інші операційні витрати організації.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202522
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202536
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025121
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 503
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025551