• Посилання скопійовано

Оплата ремонту авто за кордоном корпоративною карткою та страхове відшкодування

Директор за кордоном здійснив розрахунок корпоративною карткою в сумі 2 000,00 EUR за заміну лобового скла автомобіля та подав авансовий звіт. Страхова компанія погодила дані витрати і повернула кошти підприємству на інший рахунок, ніж той, до якого емітовано картку. Як відобразити це в бухобліку?

Нагадаємо, що на даний момент операція з оплати ремонту автомобіля на суму 2000 євро не підпадає під валютне регулювання та не порушує приписи нормативних документів – див. тут.

Також звертаємо увагу, що так звана «корпоративна картка» належить самому підприємству, хоча вона й емітується на фізичну особу – працівника. Найчастіше це керівник підприємства та його заступники.

Платіжна картка може емітуватися до будь-якого рахунку підприємства, зараз немає відмінностей між рахунком, до якого емітована картка, і до якого – ні. На практиці зазвичай для користування платіжними картками відкривають окремі рахунки, щоб обмежити суми коштів підприємства, які доступні для держателів корпоративних карток.

Докладно про корпоративні картки ми писали тут.

В даному випадку маємо дві різні господарські операції:

  1. Оплата ремонту автомобіля з корпоративної картки;
  2. Отримання страхового відшкодування від страхової компанії.

Операції не пов’язані між собою, їх облік не залежить від того, що кошти витрачено з одного рахунка, а компенсація отримана на інший.

Бухоблік операцій див. у таблиці. У прикладі показано отримання страхового відшкодування в розмірі 100% понесених витрат. 2000 євро за умовним курсом 31 грн/євро становить 62000 грн. Курсові різниці у прикладі не розглядаються.

Таблиця

Зміст господарської операції

Дт

Кт

Сума, грн

Оплата ремонту автомобіля з корпоративної картки

372

311/рахунок картки

62000

Затверджено авансовий звіт директора та віднесено на витрати оплату ремонту автомобіля

92

372

62000

Нараховано суму страхового відшкодування (акт, сертифікат страхової компанії)

375

746

62000

Отримано суму страхового відшкодування на основний рахунок підприємства

311/основний рахунок

375

62000

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    Сьогодні 15:233
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024161
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202456
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202448