• Посилання скопійовано

Застосування в роботі самостійно розроблених регістрів бухобліку

Чи можна використовувати розроблені самостійно регістри бухобліку на підприємтсві (ТОВ) або використовувати звіти з програми 1С (якщо затвердити їх наказом про облікову політику) замість типових, які затверджені Наказом Мінфіну №356?

Відповідно до п. 3 Методрекомендацій №356, облікові регістри (книги, відомості, журнали тощо) призначені для хронологічного, систематичного або комбінованого накопичення, групування та узагальнення інформації про господарські операції, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах.

Регістри бухобліку (журнали, відомості, таблиці аналітичних даних, аркуші-розшифровки тощо) за всіма господарськими операціями заповнюються в гривнях і копійках, а регістри, що, крім того, ведуться окремо за операціями в іноземних валютах, - у відповідних вимірниках іноземної валюти.

Регістри бухобліку можуть бути складені як у паперовій, так і в електронній формі та мати реквізити, передбачені ч. 2 ст. 9 Законом про бухоблік, а саме:

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Також підприємство з урахуванням особливостей своєї діяльності і технології обробки облікових даних може додатково розробляти власні облікові регістри, які мають містити обов’язкові реквізити, визначені Законом про бухоблік та наведені у Методрекомендаціях №356, та затверджувати їх у розпорядчому документі про організацію бухгалтерського обліку.

Згідно з абз. 3 ч. 5 ст. 8 Закону про бухоблік та п. 1 Методрекомендацій №356 підприємство самостійно обирає форму бухгалтерського обліку як певну систему регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них з додержанням єдиних засад бухгалтерського обліку та з урахуванням особливостей своєї діяльності і технології обробки облікових даних.

Крім того, Методрекомендацій №356 не зареєстровані у Мін'юсті, тому їх застосування не є обов’язковим, а носить лише рекомендаційний характер.

Таким чином, законодавством не заборонено відображати господарські операції в самостійно розроблених регістрах, які містять обов'язкові реквізити чи реквізити типових форм.

Також підприємствам не заборонено вести бухоблік за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та створювати облікові регістри в тій формі, яку пропонує програма, але за умови:

  • наявності в цих документах вищезазначених обов’язкових реквізитів;
  • та затвердження їх наказом керівника або іншим розпорядчим документом по підприємству.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Оформлення та облік дарування сертифікатів акції "Чорна п’ятниця"
    Як підприємству оформити та відобразити в бухобліку дарування покупцям сертифікатів номіналом 50-1000 грн у "Чорну п’ятницю"? Чи потрібно включати ці операції до додатку 4ДФ та отримувати паспортні дані та ІПН покупців для звітності?
    25.11.20259
  • Облік витрат на будівництво нерухомості для юрособи
    Як Підприємству "А", що є власником 100% корпоративних прав Підприємства "Б" і планує будівництво заводу на орендованій Підприємством "Б" землі, правильно відображати витрати на рахунках бухобліку: накопичувати на рахунку 15 і після введення в експлуатацію переводити на рахунок 103 з подальшим списанням через амортизацію? Чи допускаються альтернативні облікові підходи?
    25.11.202524
  • Період розрахунку валютних курсових різниць
    За який період здійснюється перерахунок валютних курсових різниць у бухгалтерському обліку: за квартал чи за місяць?
    25.11.202547
  • Дооцінка повністю замортизованих основних засобів: облік та оподаткування
    ТОВ має на балансі повністю замортизовані ОЗ (субрахунки 104, 106, 109) та МНМА (субрахунок 112), термін корисного використання яких вичерпано. За результатами інвентаризації встановлено, що ці об'єкти придатні для подальшого використання, у зв'язку з чим буде проведено їх переоцінку. Чи потрібно проводити оцінку? Як документально оформити та відобразити в обліку цю операцію? Які податкові наслідки виникають?
    25.11.2025261
  • Облік компенсації від перевізника за втрату посилки
    Як відобразити в бухобліку отримання компенсації (відшкодування) від перевізника за втрачену під час транспортування посилку? Які бухгалтерські проведення необхідно застосувати та як відобразити цю операцію у податковому обліку з ПДВ?
    25.11.202519