• Посилання скопійовано

Бухгалтерський облік придбання ОЗ в кредит

Підприємство за держпрограмою «Доступні кредити 3-5-7-9%» придбало ОЗ (ТЗ). 80% вартості ОЗ банк перерахував на рахунок постачальника ОЗ, а 20% сплатило підприємство своїм коштом. Частину відсотків за кредит відшкодує держава. Окрім того, при оформленні сплачено комісійні банку. Сплачено також страховий платіж. Що з бухобліком, дисконтуванням?

Проценти за кредитом

Проценти за кредитом не включаються до первісної вартості ОЗ, придбаних повністю чи частково за рахунок такого кредиту, за винятком процентів, які включаються до собівартості кваліфікаційних активів (п. 8 НП(С)БО 7).

Кваліфікаційний актив - актив, який обов'язково потребує суттєвого часу для його створення (п. 3 НП(С)БО 31).

Оскільки підприємство придбаває ТЗ (транспортні засоби), які вже на момент придбання готові для використання і не потребують суттєвого часу на їх створення, такі ТЗ не належать до кваліфікаційних активів.

Це означає, що в розглядуваній ситуації проценти за кредитом включають до складу витрат у загальному порядку – відносяться на субрахунок 951.

 

Особливості обліку відсотків за кредитом програми 3-5-7-9%

Це питання ми детально розглядали тут.

Тезисно бухгалтерські проводки будуть такими (цифри умовні):

  • Дт 951 Кт 684 – 137 грн. (нараховано відсотки);
  • Дт 684 Кт 311 – 70 грн. (оплачені відсотки в тій частині, що належить до сплати підприємством);
  • Дт 684 Кт 482 – 67 грн. (отримана часткова компенсація відсотків);
  • Дт 482 Кт 718 – 67 грн. (відображено отримання доходу на суму часткової компенсації).

 

Витрати на страхування

Відповідно до п. 8 НП(С)БО 7 до первісної вартості ОЗ включаються, серед іншого, витрати зі страхування ризиків доставки ОЗ. Якщо це інше страхування, ніж ризик доставки ОЗ, витрати на таке страхування включаються до складу витрат.

Згідно з п. 15.4, п. 18п. 19 НП(С)БО 16 витрати на страхування ОЗ загальновиробничого, адміністративного, збутового призначення включаються, відповідно, до складу ЗГВ (рах. 91), адмінвитрат (рах. 92) та витрат на збут (рах. 93).

Таким чином, якщо підприємство придбало, приміром, сільгосптехніку, яка використовуватиметься в процесі виробничої діяльності з вирощування сільгосппродукції, витрати на страхування включатимуть до ЗГВ (рах. 91).

 

Комісійні банку за отримання і обслуговування кредиту

Плата за послуги банків включається до складу адміністративних витрат (рах. 92).

 

Бухгалтерські проводки з придбання ОЗ в кредит

Бухгалтерські проводки з придбання ОЗ частково за рахунок кредитних коштів:

  • Дт 152 Кт 631 – отримано ОЗ;
  • Дт 641 Кт 631 – відображено ПК з ПДВ;
  • Дт 631 Кт 311 – оплачені ОЗ частково власними коштами:
  • Дт 631 Кт 501 – оплачені ОЗ частково за рахунок банківського кредиту (банк перераховує кошти на рахунок постачальників).

Особливості обліку процентів за кредитом, страхових витрат і комісійних банку ми навели вище.

Проводки за погашенням кредиту:

  • Дт 501 Кт 611 – відображається сума кредиту, які підлягає погашенню в поточному звітному році;
  • Дт 611 Кт 311 – погашення підприємством кредиту.

 

Чи потрібно дисконтувати кредит, отриманий за програмою 3-5-7-9%?

Ні, не потрібно.

Детально це питання ми розглядали тут.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік консультаційних послуг із суборенди нерухомості
    ТОВ-великодохідник, платник ПДВ, що займається суборендою нерухомості, отримує консультаційні послуги (КВЕД 68.31) щодо організації орендних відносин за фіксованою вартістю 60 000 грн/міс. Чи правомірне віднесення таких витрат за наявності власних менеджерів і бухгалтерів? Чи є ризик претензій податкової через відсутність деталізації послуг та однакову щомісячну суму? До якої категорії витрат відносити: адміністративні чи собівартість?
    Сьогодні 10:1312
  • Як розрахувати собівартість послуг із переробки давальницької сировини?
    ТОВ - платник ЄП надає послуги з переробки давальницької сировини, але щомісяця обсяги робіт відрізняються. Як правильно розрахувати собівартість наданих послуг і встановити їхню вартість? Чи потрібно розділяти виробничі та адміністративні витрати? Чи обмежується розмір прибутку? Як враховувати тару?
    16.12.202531
  • Період визнання банківської комісії за РКО
    Банк стягує комісію за розрахунково-касове обслуговування 1-го числа наступного місяця (наприклад, 01.10.2025 р. стягнуто 400 грн за вересень 2025 р.). Чи правильно відображати витрати за фактом сплати (Дт 92 Кт 311 у жовтні), чи необхідно нараховувати витрати у періоді надання послуги (Дт 92 Кт377 у вересні, Дт 377 Кт 311 у жовтні)?
    15.12.202530
  • Оприбуткування безоплатно отриманих комплектуючих: що в обліку?
    Які бухгалтерські проведення застосовуються при оприбуткуванні безоплатно отриманих запасів (комплектуючих виробів)?
    15.12.202526
  • Проведення з обліку послуг доставки товарів
    Які бухгалтерські проведення застосовуються під час отримання послуг з доставки товарів?
    15.12.202538