• Посилання скопійовано

Чи має ФОП окрім товарного чеку виписувати накладну?

ФОП на ІІ групі ЄП продав товар за готівку юрособі. Отримання готівки та передачу товару оформив товарним чеком. Чи потрібно до чеку складати звичайну накладну?

Ні, не потрібно, тому що це не передбачено чинним законодавством.

Згідно з пп. 296.1 ПКУ ФОП на ЄП групи ІІ мають вести облік отриманих доходів у довільній формі.

Поряд з цим, в пп. 44.1 ПКУ сказано, що для цілей оподаткування платники податків ведуть облік доходів та інших податкових показників на підставі первинних документів.

Тобто операцію отримання доходу потрібно документально підтвердити.

Окрім того, відповідно до вимог Закону «Про захист прав споживачів» продавець має надати покупцеві розрахунковий документ. Згідно з п. 7 ст. 1 цього Закону, документом, який підтверджує вчинення усного правочину, може бути розрахунковий документ, до якого відноситься в тому числі товарний чек.

Про товарний чек, як один з різновидів розрахункового документа, йде мова і в Законі про РРО.

Але форма товарного чека нормативними документами не затверджена, тому кожен ФОП самостійно розробляє форму товарного чека, який він використовує.

Поряд з цим, маємо рекомендацію податкової щодо форми чеку.

Читаємо відповідь на питання в підкатегорії 109.10, ЗІР: «Що таке товарний чек та які обов’язкові реквізити він повинен містити?».

Податкова відповідає, що суб’єкти господарювання можуть видавати товарні чеки довільної форми. Проте, виходячи зі змісту Закону «Про захист прав споживачів», а також визначення Законом про РРО терміну «розрахункові документи», до яких, зокрема, відносяться товарні чеки, на погляд податкової, товарний чек повинен містити напис «Товарний чек» та за змістом відповідати вимогам п. 2 розд. II Положення №13, за виключенням відображення в ньому фіскального номера РРО, напису «Фіскальний чек».

Про оформлення ФОП на ЄП товарних чеків ми писали також, наприклад, тут, тут, тут тощо.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Порядок обліку надмірно утриманих аліментів після закриття виконавчого провадження
    Як правильно відобразити в бухобліку ситуацію, коли у лютому 2022 року з заробітної плати працівника були надмірно утримані та перераховані аліменти виконавцю на 400 грн, а виконавче провадження наразі закрито? Який рахунок слід використовувати для списання заборгованості: Дт 946 Кт 663 чи Дт 441 Кт 663?
    Сьогодні 13:1215
  • Відшкодування бюджетними коштами допомоги ЗСУ: що в обліку?
    Підприємство протягом 1 півріччя 2025 року надавало благодійну допомогу ЗСУ виготовленою продукцією. Таку допомогу оподатковувало ПДВ у зв'язку з можливістю її відшкодування за рахунок грантів місцевого бюджету. У ІІІ кварталі підприємству було відшкодовано за рахунок бюджетних коштів суму витрат на благодійну допомогу без частини витрат на ПДВ. Як відобразити таку операцію в бухобліку?
    Сьогодні 08:0515
  • Списання заборгованості перед засновником після зменшення статутного капіталу
    ТОВ на загальній системі, зменшуючи у 2016 році статутний капітал, відобразило заборгованість перед єдиним засновником проведенням: Дт 401 Кт 672 на суму 281 000 грн. Заборгованість не виплачена, а згодом (у 2017 році) статутний капітал було збільшено. Чи є законний та обліковий механізм списання (закриття) субрахунку 672 без фактичної виплати засновнику?
    Сьогодні 07:0314
  • Застосування мінімальних строків амортизації ОЗ «малодохідником»
    Чому малодохідні підприємства (з річним доходом до 40 млн грн), які мають право не застосовувати податкові різниці, при нарахуванні амортизації основних засобів та нематеріальних активів можуть ігнорувати мінімально допустимі строки, встановлені ПКУ, і керуватися виключно строками, визначеними в бухобліку (НП(С)БО/МСФЗ)?
    15.10.202525
  • Гарантійний ремонт продукції виробником: як відобразити в обліку?
    Як підприємству-виробнику, що реалізує продукцію юрособам, бухгалтерськи та податково коректно обліковувати витрати на виконання гарантійних ремонтів (створення забезпечення/резерву, списання запчастин, роботи) відповідно до НП(С)БО та ПКУ?
    15.10.202522