• Посилання скопійовано

Чи потрібен РРО при отриманні та поверненні фіндопомоги через касу?

Підприємство (платник податку на прибуток, неплатник ПДВ) отримує та виплачує фінансову допомогу через касу підприємства. РРО у підприємства нема. Чи є ця операція розрахунковою? Чи повинно підприємство використовувати РРО?

Ні, використовувати РРО не потрібно. І ось чому.

Відповідно до ст. 3 Закону про РРО, РРО застосовують при здійсненні суб’єктами господарювання розрахункових операцій в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу.

Відповідно до ст. 2 Закону про РРО, розрахункова операція – це:

  • приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг);
  • видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу); 
  • у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Тобто, РРО має застосовуватися там, де отримують кошти за продані товари, послуги. Або отримуються кошти, щоб їх переказати іншому суб’єкту господарювання.

У разі отримання та повернення фіндопомоги відсутня операція продажу товарів, послуг. Поряд з цим, кошти фіндопомоги отримується не для того, щоб їх переказати іншому суб’єкту господарювання.

А відтак, при отриманні і поверненні фіндопомоги відсутня розрахункова операція в розумінні Закону про РРО. Отже, і РРО не застосовується.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Знецінення активів на окупованій території: що в обліку?
    Підприємство є високодохідним, його активи розташовані на окупованій території. Чи може підприємство застосувати НП(С)БО 28 для зменшення корисності таких активів, прирівнявши суму очікуваного відшкодування до нуля? Чи будуть податкові різниці?
    Сьогодні 07:055
  • Як списати безнадійну дебіторську заборгованість?
    ТОВ здійснило передоплату ФОПу за обладнання. Обладнання фактично не отримано і достеменно відомо, що не буде отримано в майбутньому. Повернення коштів також не очікується. Як оформити та списати цю безнадійну заборгованість у бухгалтерському та податковому обліках, уникнувши податкових різниць та дисконтування? Чи можна зараз створити резерв сумнівних боргів під цю суму, якщо раніше резерв не створювали?
    Сьогодні 06:1117
  • Різниця амортизації після дооцінки та зміни терміну використання ОЗ
    Проведено дооцінку основних засобів та збільшено термін корисного використання в бухгалтерському обліку. У податковому обліку терміни використання залишилися попередніми, тому податкова амортизація перевищує бухгалтерську. Чи є це помилкою та як виправити ситуацію?​
    17.12.202520
  • Проведення з обліку з утримання за виконавчим провадженням
    Якими бухгалтерськими проведеннями слід відобразити утримання із заробітної плати працівника 20% від чистого доходу за постановою виконавця у межах виконавчого провадження? Які рахунки використовувати для відображення операцій утримання та перерахування коштів?
    17.12.202515
  • Товар, що мав бути експортований, знищено рф: наслідки для продавця
    ТОВ є експортером і 07.10.2025 р. було оформлено ВМД і за нею зареєстровано ПН за ставкою 0%. 09.10.2025 р. внаслідок ракетної атаки на порт товар було пошкоджено. 18.11.2025 р. анульовано ВМД аркушом коригування. Згідно з контрактом право власності переходить до покупця (нерезидента) на складі у продавця. Які ПДВ–наслідки для продавця? Як відобразити операцію в бухобліку?
    17.12.202524