• Посилання скопійовано

Як обрати ставку дисконту для кредиту з неринковою ставкою відсотку?

Юрособа отримала від банку кредит за програмою «5-7-9». За договором базова процентна ставка 13%, з якої Фонд сплатить 10%, а 3% підприємство. Ринкова ставка згідно із статистичними даними на сайті НБУ на день отримання кредиту - 12,6%. Яку ставку (базову чи яку платитиме підприємство) потрібно порівнювати із ринковою для дисконтування?

На сайті НБУ (тут) публікуються середні відсоткові ставки. Хоча в кожній конкретній ситуації фактичні ринкові ставки відрізняються від середніх. Таким чином, в ситуації, яку ми розглядаємо, ринкова ставка – 13%, а не 12,6%.

Причому юрособа сплатить тільки 3%, а решту 10% компенсує Фонд розвитку підприємництва.

 

Як здійснюється компенсація?

Дивимося Порядок №28 (Порядок, затверджений Постановою КМУ від 24.01.2020 р. №28).

Згідно цього Порядку Фонд розвитку підприємництва компенсує юрособі різницю між базовою процентною ставкою і пільговою, яку сплатить підприємство, шляхом перерахування коштів на спеціальний рахунок умовного зберігання (ескроу), з якого банк списує компенсацію на часткове погашення відсотків.

Таким чином, за показниками, наведеними в ситуації, юрособа має відобразити в своєму бухобліку нарахування відсотків і їх часткову компенсацію та сплату таким чином (цифри умовні):

  • Дт 951 Кт 684 – 130 грн (нараховано відсотки);
  • Дт 684 Кт 311 – 30 грн (оплачені відсотки в тій частині, що належить до сплати юрособою);
  • Дт 684 Кт 482 – 100 грн (отримана часткова компенсація відсотків від Фонду);
  • Дт 482 Кт 718 – 100 грн (відображено отримання доходу на суму часткової компенсації).

З наведених проводок наочно видно, що юрособа відображає нарахування в обліку всієї суми відсотків. Тобто, вона нараховує відсотки у повній сумі, які потім їй частково відшкодовуються. Це означає, що фактично юрособа отримала кредит під ринкову ставку відсотку.

Але оскільки кредит отримано під ринкову ставку, дисконтувати заборгованість за кредитом не потрібно. Про це ми писали тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0334
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202547
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554