• Посилання скопійовано

Дисконтування довгострокової заборгованості з поворотної фіндопомоги у надавача та отримувача

05.12.2019 р. підприємство «А» отримало від підприємства «Б» безвідсоткову ПФД в сумі 5 млн грн. на 10 років. Підприємства є пов’язаними між собою. Чи правильно вчинять підприємства, якщо проведуть дисконтування заборгованостей за ПФД і, відповідно, збільшать на всю суму дисконту свої витрати (для підприємства « А») та доходи (для підприємства «Б») у декларації з прибутку за 2019 рік?

Щоб заборгованість підпадала під необхідність її дисконтування, потрібно, щоб виконувалися одночасно дві умови:

  1. Ця заборгованість повинна бути довгостроковою – тобто строк її погашення настає пізніше, ніж через рік з дати балансу;
  2. Ця заборгованість має погашатися коштами – тобто бути монетарною.

Більш докладно про це читайте тут

Якщо строк договору – 10 років, то заборгованість щодо фіндопомоги є довгостроковою, а отже, перша умова виконується.

Друга умова щодо монетарності заборгованості також виконується, а отже, обидві сторони повинні дисконтувати дебіторську та кредиторську заборгованості з ПФД за укладеним договором.

Як дисконтувати заборгованість та як відобразити це в бухобліку, читайте тут.

Двостороннє дисконтування заборгованості показано у цій консультації на прикладі дисконтування векселя. 

Якщо обидва підприємства виберуть одинакову ставку дисконтування, то у них будуть одинакові суми дисконту, але у підприємства «А» (отримувача ПФД) виникне дохід на всю суму дисконту та подальша амортизація цього дисконту, а у підприємства «Б»(надавача ПФД) виникають витрати на всю суму дисконту та поступове визнання доходу у вигляді процентів.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Перетворення складу на офіс: що в бухобліку?
    ТОВ на загальній системі орендує нежитлове приміщення, яке може викоритовувати як склад чи офіс. Частину приміщень, яку раніше використовували як складські, керівник хоче відремонтувати і використовувати як офісні. Які документи треба оформити, щоб перевести приміщення із складських в офісні? Як правильно оформити документи, щоб ремонт цих приміщень (заміна дверей, штаклювання, заміна підлового покриття) можна віднести на витрати? Які бухгалтерські проведення при переведенні складських кімнат в офісні?
    Сьогодні 11:1125
  • Відображення в обліку встановлення системи вентиляції за рахунок коштів гранту
    Підприємство - платник податку на прибуток отримало грант на встановлення нової системи вентиляції у виробничому приміщенні. Як відобразити в обліку дану операцію: як модернізацію чи новий об’єкт ОЗ?
    Сьогодні 10:0818
  • Облік валютного авансу на закордонне відрядження за курсом НБУ
    Чи потрібно щоденно перераховувати невикористаний залишок виданого валютного авансу на закордонне відрядження за офіційним курсом НБУ до моменту подання Звіту про використання коштів, чи достатньо застосувати курс НБУ на дату видачі авансу або на дату затвердження Звіту?
    Сьогодні 09:5922
  • Облік комплекту меблів: деталізація та оприбуткування
    Чи допускається бухоблік комплекту офісних меблів (наприклад, стіл, шафа, тумба) як єдиного об'єкта основних засобів (або МНМА) без деталізації кожної складової (стіл окремо, шафа окремо) у первинних документах та бухобліку?
    13.10.202541
  • Особливості обліку та оподаткування виплати дивідендів автомобілем
    Учасник ТОВ хоче отримати дивіденди у негрошовій формі (автомобіль). Розмір нерозподіленого прибутку та балансова вартість автомобіля дозволяють це зробити. Як правильно це оформити документально? Які податки сплатити?
    13.10.202533