• Посилання скопійовано

Е-ТТН для власних потреб

ТОВ перевозить щебінь, асфальт, будматеріали для власних потреб. Наприклад, з одного свого складу на інший склад. Або авто виконує кілька рейсів для замовника. Чи замовник вантажить машину щебенем, який вивантажують на трасі у полі. Чи потрібно складати е-ТТН? Як сформувати е-ТТН для цих ситуацій?

Чи потрібно складати е-ТТН в розглядуваних ситуаціях?

На наш погляд, так, потрібно складати.  При будь-яких внутрішніх перевезеннях складається ТТН.

Детально це питання розглядалося тут.

За відсутність ТТН під час перевезення вантажупередбачено штраф у сумі 17 000 грн (див. ст. 60 Закону про автотранспорт).

 

Як складати е-ТТН в розглядуваних ситуація

Встановленого порядку складання е-ТТН немає. На сьогодні цей проект перебуває у процесі розробки і тестування. Детальніше про цей проект можна прочитати тут.

Тому для з’ясування окремих питань складання е-ТТН потрібно звертатися до свого провайдера. Перелік провайдерів тут.

 

Як складати ТТН в розглядуваних ситуаціях

Як форма ТТН, так і особливості її складання встановлені Правилами №363. 

Зі змісту як форми ТТН, так і Правил № 363, зокрема п. 11, випливає, що не можна скласти ТТН відразу на кілька рейсів. На кожен рейс має складатися окрема ТТН.

Товарно-транспортна накладна (ТТН) – це документ, якийпідтверджує факт перевезення вантажу. Вона повинна містити такі дані:

  • найменування вантажу;
  • кількість;
  • вантажовідправника;
  • вантажоодержувача;
  • пункт відправлення;
  • пункт призначення тощо.

ТТН підписується вантажовідправником і вантажоодержувачем. Вона є, серед іншого, юридичним документом, який підтверджує факт перевезення вантажу і може бути використана як доказ у разі спору.

Якщо потрібно зробити кілька рейсів, то для кожного рейсу потрібно оформити окрему ТТН. Це пов’язано з тим, щокожна ТТН є окремим документом, який підтверджує факт перевезення конкретного вантажу.

Якщо ТОВ перевозить вантаж з одного свого складу на інший, то як вантажовідправником, так і вантажоодержувачем буде ТОВ, але відповідальні особи будуть різні. На складі, звідки отримують вантаж, буде одна відповідальна особа, на складі, куди доставляють, інша.

Але можлива ситуація, коли на обох складах буде одна відповідальна особа. В такому разі, на наш погляд, вона повинна підписувати ТТН як зі сторони особи, яка здала вантаж для перевезення, так і особи, яка прийняла вантаж на іншому складі.

Якщо вантаж вивантажують на трасі, у полі, то ТТН має підписати відповідальна особа вантажоодержувача. Що це за особа, має вирішуватися вантажоодержувачем. Це може бути виконроб, майстер, робітник тощо.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Автоматизація»