• Посилання скопійовано

Оренда приміщення тягне за собою або зміну юрадреси, або подання повідомлення за формою №20-ОПП

Реєстрація юрособи (ТОВ) здійснена за місцем прописки одного з фізосіб-засновників. Підприємство орендує складське та офісне приміщення в іншій області. Чи обов'язково перереєстровувати місцезнаходження підприємства в ЄДР? Які ризики для підприємства, якщо місцезнаходження ТОВ не співпадає з його фактичною адресою?

Реєстрація юрособи відбувається за місцезнаходженням, яке учасники (засновники) ТОВ вказують у статуті. Відповідно ця адреса як адреса місцезнаходження підприємства (так звана — юрадреса) вказується в ЄДР.

Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону №755-IV відомості, що містяться в ЄДР, використовуються для ідентифікації юрособи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юрособи, фізособи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.

Під час реєстрації юрособи або внесення змін до статуту щодо місцезнаходження (юрадреси) підтверджувати це документально  не потрібно.

Якщо підприємство, яке перебуває за юрадресою, укладає договори оренди, придбаває чи отримує в користування та/або у власність іншим шляхом об'єкти оподаткування (приміщення, будівлі, споруди тощо), то відповідно до п. 63.3 ПКУ з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юросіб, відокремлених підрозділів юросіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Об'єктами оподаткування і об'єктами, пов'язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв'язку з якими у платника податків виникають обов'язки щодо сплати податків та зборів. Такі об'єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом цього Кодексу. Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Відповідне повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма №20-ОПП) - додаток 11 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженим Наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. №1588

У такому разі змінювати юридичну адресу підприємства не потрібно. 

Відповідно до п. 8.4 Порядку № 1588 повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків. Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати повідомлення за формою №20-ОПП засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Також нагадаємо, що ПКУ на сьогодні не передбачає такого поняття перевірки як перевірка місцезнаходження платника податків. Згідно з Методрекомендаціями  підрозділ органу ДФС, який встановив відсутність платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за місцезнаходженням (місцем проживання), не пізніше наступного робочого дня після складання цього акта доповідною запискою повідомляє про це керівника (заступника керівника) органу ДФС. Окрім цього, якщо посадові особи платника податків, який перевіряється, переховуються від слідства та суду за кримінальні та інші правопорушення у сфері оподаткування та бюджетній сфері (пп. 350.1.3 ПКУ) підрозділ органу ДФС передає оперативному підрозділу органу ДФС, на обліку в якому перебуває платник податків, запит на розшук відповідних осіб.

До запиту надається інформація про результати проведених заходів структурним підрозділом органу ДФС шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків щодо з'ясування його фактичного місцезнаходження (місця проживання). Але, реалізувати таке право фіскалам на сьогодні вже не вдасться — Наказом ДФС від 14.03.2016 р. № 217 скасований наказ ДПАУ від 17.05.2010 р. №336. Відтак навіть отримавши відповідний запит податкова міліція не вчинить жодних дій на його виконання.

Водночас у запитанні йдеться про  оренду складських та офісних приміщень в іншій області. Як показує практика, подання повідомлення форми №20-ОПП не позбавляє можливості фіскальним органам приходити на перевірку за фактичним місцезнаходженням.

Проте, оскільки йдеться про іншу область, то можливо варто й змінити юрадресу. Втім, наразі контролюючі функції належать органам ДФС на обласному рівні — проблем з перевірками не має виникати. Вже не кажучи про те, що перевірка може відбуватись як за основним, так і за неосновним місцем обліку. Але, не потрібно забувати й про юрадресу — зв'язок підтримувати з нею потрібно постійно, бо основна маса поштовою кореспонденції направляється саме за юрадресою (тобто, адресою, вказаною в ЄДР).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Коли спливає строк на відображення ПК?
    Протягом березня-липня 2022 р. підприємство придбавало за готівку пальне, суми в чеках більше 240 грн, ПН не виписувалося, ПДВ зависло на субрахунку 644. Окрім того, є завислі суми ПДВ, без ПН, за період з 2019 по 2021 рр. Коли такі суми ПДВ можна списати до складу витрат (Дт 949 Кт 644)?
    13.05.202420
  • На яку дату виникає ПЗ з ПДВ при виконанні робіт?
    Підприємство уклало договір на виконання робіт з обробітку землі з 08.04.2024 по 01.12.2024 р. Роботи виконуються поетапно протягом всього договору. Але згідно з договором акт виконаних робіт на всі етапи складається один раз після виконання всіх робіт. На яку дату слід нараховувати ПЗ з ПДВ?
    13.05.2024151
  • Участь у дослідно-конструкторських роботах: умови звільнення від оподаткування ПДВ
    Державний науково-дослідний інститут замовив у підприємства розробку та виготовлення картонних ємностей в межах дослідно-конструкторської роботи. Оплата проводиться за рахунок бюджетних коштів з відповідного рахунку. Чи є ця операція звільненою від оподаткування ПДВ?
    09.05.202412
  • Обладнання передано на гарантійний ремонт нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ в рамках гарантійного ремонту передало обладнання постачальнику-нерезиденту для проведення діагностики. В результаті було переналаштовано програмне забезпечення. Вивезення товару було в митному режимі переробки за межами митної території (код 61), а ввезення – в режимі імпорту. Чи потрібно сплачувати мито та складати ПН при вивезенні та імпорті за ставкою 0%?
    08.05.202417
  • Аванс повернено після сплину 1095 днів: як відкоригувати ПК?
    ТОВ - замовник робіт оплатило аванс за роботи виконавцю. Виконавець склав та зареєстрував ПН від 6 березня 2017 р. З моменту складання ПН минуло 1095 днів. Виконавець повертає кошти у квітні 2024 р. Підприємство планує скласти бухгалтерську довідку та на основі неї скласти РК. Виконавець наполягає, що ТОВ має скласти і зареєструвати ПН на нього. Як скласти РК на цю госпоперацію?
    08.05.202438