• Посилання скопійовано

Документи для підтвердження статусу інваліда, щоб підприємство мало пільгу з ПДВ

Підприємство займається наданням санаторно-курортних послуг. Відповідно до пп. 197.1.6 ПКУ у підприємства є пільга з ПДВ. Який документ повинна надати особа (відпочивальник), щоб підприємство мало право на пільгу з ПДВ: посвідчення інваліда чи довідку МСЕК?

Відповідно до ст. 3 Закону України від 21.03.1991 р. №875-XII  “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” інвалідність як міра втрати здоров'я визначається шляхом експертного обстеження в органах медико-соціальної експертизи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я. 

Положення про медико-соціальну експертизу затверджується Кабінетом Міністрів України з урахуванням думок громадських організацій інвалідів.

Але відповідно до п. 11 Положення про медико-соціальну експертизу, затв. постановою КМУ від 03.12.2009 р. №1317 міські, міжрайонні, районні комісії визначають фактично  лише стан здоров’я фізособи, що підтверджується довідкою МСЕК, яка, своєю чергою, вже дає право на застосування відповідної групи інвалідності та видачі посвідчення. 

Тому, відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону №875 пільги інвалідам надаються на підставі посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, пенсійного посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам", "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам", в яких зазначено групу та причину інвалідності (для повнолітніх осіб), категорію "дитина-інвалід" (для дітей), а також у відповідних випадках вказано їх основні нозологічні форми захворювань (по зору, слуху та з ураженням опорно-рухового апарату). 

Таким чином, особа (відпочивальник), щоби підприємство мало право на пільгу з ПДВ, має надати саме посвідчення інваліда, а не довідку МСЕК.

Окрім зазначеного, слід враховувати, що рішення про видачу путівок до санаторно-курортного закладу приймається ФСС з ТВП.

Так, відповідно до п. 4.16. Порядку № 12 путівка видається застрахованій особі або члену її сім'ї заповненою, із зазначенням прізвища, імені та по батькові застрахованої особи або члена її сім'ї, місця роботи, підприємства, що видало путівку, а також підписаною відповідальною особою, яка призначається наказом керівника підприємства, та скріпленою печаткою цього 

Добровільно застрахованій особі путівка заповнюється відповідальним працівником робочого органу Фонду, підписується директором та скріплюється печаткою районної, міжрайонної, міської виконавчої дирекції відділення Фонду за місцем обліку фізичної особи (п. 4.17 Порядку №12).

Інших обов'язкових документів, які мають бути надані інвалідами, іншими особами, переліченими у пп. 197.1.6 ПКУ, санаторно-курортним закладам, чинним законодавством не передбачено.

Тому при перевірці мають надаватись путівка, копія посвідчення інваліда, інші документи, які свідчать про господарську діяльність санаторно-курортного закладу з надання послуг особам, наведеним у пп. 197.1.6 ПКУ, інші документи, які є підставою для ведення податкового та бухобліку, оформлені у відповідності до вимог ПКУ та Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність”.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Компенсації витрат з плати за землю: що з ПДВ?
    Підприємство продало майно, яке знаходиться на частині земельної ділянки, яка перебуває у постійному користуванні. До моменту поділу цієї ділянки і передачі в оренду підприємство виставлятиме покупцеві рахунок на компенсацію витрат з плати за землю. Чи оподатковується така операція ПДВ?
    Сьогодні 10:027
  • Громадська організація отримала безкоштовний доступ до CRM-системи від нерезидента: що з ПДВ?
    Громадська організація планує укласти договір з ФОПом щодо налаштування та підтримки CRM-системи. Компанія-нерезидент (США) безкоштовно надає організації доступ до CRM-системи. Які податкові наслідки цих операцій?
    14.05.20249
  • Коли спливає строк на відображення ПК?
    Протягом березня-липня 2022 р. підприємство придбавало за готівку пальне, суми в чеках більше 240 грн, ПН не виписувалося, ПДВ зависло на субрахунку 644. Окрім того, є завислі суми ПДВ, без ПН, за період з 2019 по 2021 рр. Коли такі суми ПДВ можна списати до складу витрат (Дт 949 Кт 644)?
    13.05.202458
  • На яку дату виникає ПЗ з ПДВ при виконанні робіт?
    Підприємство уклало договір на виконання робіт з обробітку землі з 08.04.2024 по 01.12.2024 р. Роботи виконуються поетапно протягом всього договору. Але згідно з договором акт виконаних робіт на всі етапи складається один раз після виконання всіх робіт. На яку дату слід нараховувати ПЗ з ПДВ?
    13.05.2024447
  • Участь у дослідно-конструкторських роботах: умови звільнення від оподаткування ПДВ
    Державний науково-дослідний інститут замовив у підприємства розробку та виготовлення картонних ємностей в межах дослідно-конструкторської роботи. Оплата проводиться за рахунок бюджетних коштів з відповідного рахунку. Чи є ця операція звільненою від оподаткування ПДВ?
    09.05.202413