• Посилання скопійовано

Підтвердженням, що продавець – платник ПДВ, є витяг з Реєстру, який оприлюднюється на сайті ДФС

Юрособа - платник ПДВ та податку на прибуток проводить розрахунки через РРО. Покупці для звітності, крім чеку, майже завжди вимагають витяги з ЄДРПОУ та реєстру платників ПДВ. Чи необхідно надавати копії цих документів? Якщо ні, то чим це вмотивовано? Всі зазначені реєстри є у відкритому доступі, а також їх розміщено у «Куточку споживача».

Зазначимо, що відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 № 1023-XIІ споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника.

Тож для фізосіб, які придбають товар для себе достатньо інформації у «Куточку споживача».

Але для юросіб для правильного ведення їх обліку та оподаткування операцій з придбання товарів потрібно мати у наявності відповідний витяг з Єдиного реєстру державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та витяг з реєстру платників ПДВ.

На сьогодні виписки, витяги та довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців в паперовій та електронній формах відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» мають однакову юридичну силу. Оскільки зараз так й залишаються два способи їх надання, то покупці мають права звертатися до постачальників щодо отримання від них відповідних витягів.

Підтвердженням, що підприємство є платником ПДВ, є витяг з реєстру платників ПДВ. Порядок отримання такого витягу встановлено у п. 7.4 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, яке затверджено наказом Мінфіну від 14.11.2014 р. № 1130

Зверніть увагу, що витяг діє до внесення змін до реєстру платників ПДВ.

Отже, для покупців товару та інших контрагентів підтвердженням, що продавець є платником ПДВ, вважається саме витяг із реєстру платників ПДВ. Разом з тим слiд зауважити, що отримання всiма платниками ПДВ витягу iз Реєстру не є обов’язковим. Данi iз Реєстру щоденно оприлюднюються на офiцiйному веб-порталi ДФС (www.sfs.gov.ua). За запитом в електроннiй формi платнику ПДВ можуть бути наданi довiдки iз Реєстру про реєстрацiю його контрагентiв як платникiв ПДВ.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Коли спливає строк на відображення ПК?
    Протягом березня-липня 2022 р. підприємство придбавало за готівку пальне, суми в чеках більше 240 грн, ПН не виписувалося, ПДВ зависло на субрахунку 644. Окрім того, є завислі суми ПДВ, без ПН, за період з 2019 по 2021 рр. Коли такі суми ПДВ можна списати до складу витрат (Дт 949 Кт 644)?
    13.05.202429
  • На яку дату виникає ПЗ з ПДВ при виконанні робіт?
    Підприємство уклало договір на виконання робіт з обробітку землі з 08.04.2024 по 01.12.2024 р. Роботи виконуються поетапно протягом всього договору. Але згідно з договором акт виконаних робіт на всі етапи складається один раз після виконання всіх робіт. На яку дату слід нараховувати ПЗ з ПДВ?
    13.05.2024301
  • Участь у дослідно-конструкторських роботах: умови звільнення від оподаткування ПДВ
    Державний науково-дослідний інститут замовив у підприємства розробку та виготовлення картонних ємностей в межах дослідно-конструкторської роботи. Оплата проводиться за рахунок бюджетних коштів з відповідного рахунку. Чи є ця операція звільненою від оподаткування ПДВ?
    09.05.202412
  • Обладнання передано на гарантійний ремонт нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ в рамках гарантійного ремонту передало обладнання постачальнику-нерезиденту для проведення діагностики. В результаті було переналаштовано програмне забезпечення. Вивезення товару було в митному режимі переробки за межами митної території (код 61), а ввезення – в режимі імпорту. Чи потрібно сплачувати мито та складати ПН при вивезенні та імпорті за ставкою 0%?
    08.05.202417
  • Аванс повернено після сплину 1095 днів: як відкоригувати ПК?
    ТОВ - замовник робіт оплатило аванс за роботи виконавцю. Виконавець склав та зареєстрував ПН від 6 березня 2017 р. З моменту складання ПН минуло 1095 днів. Виконавець повертає кошти у квітні 2024 р. Підприємство планує скласти бухгалтерську довідку та на основі неї скласти РК. Виконавець наполягає, що ТОВ має скласти і зареєструвати ПН на нього. Як скласти РК на цю госпоперацію?
    08.05.202438