• Посилання скопійовано

Чи є особливості адміністрування податків у Херсоні станом на листопад 2022 року?

ТОВ - платник податку на прибуток та ПДВ у м. Херсон. Здійснюються розрахунки з постачальниками послуг. ТОВ отримує дохід від оренди приміщень. ПН зареєстровані, всю звітність подано у встановлені строки. Повідомлення про неможливість виконувати податкові обов’язки не відправлялося. Чи діють для юросіб у Херсоні особливі умови адміністрування податків та подання звітності? Чи потрібно зупинити нарахування амортизації ОЗ?

З 27 травня 2022 року змінився порядок звільнення платників від податкових обов’язків. 30 вересня бувостанній день подання заяви до ДПС щодо неможливості виконання обов'язків платників податків, про що ми писали тут>>

Станом на момент підготовки консультації особливих правил справляння податків для м. Херсон не встановлено. Якщо підприємство не подавало заяву про неможливість виконання податкових обов’язків до 30 вересня 2022 року, воно вважається таким, що має можливість виконувати податкові обов’язки.

Тож наразі підприємство повинно подавати декларації (з ПДВ, з податку на прибуток тощо) та сплачувати податки в тому разі, якщо воно отримувало доходи у звітних періодах та має показники для декларування.Відповідно, діють і штрафні санкції за невиконання податкових обов’язків.

На нашу думку, якщо підприємство втратить можливість сплачувати податки після 30 вересня 2022, до нього можна буде застосувати правило, передбачене п. 6 розділу ІІ Порядку №225: до платників податків, які на дату набрання чинності та після дати набрання чинності Порядком №225 виконували податкові обов'язки, але у зв'язку із військовою агресією Російської Федерації втратили можливість їх виконувати, застосовуються такі правила.

Платники податків, які виконували податкові обов'язки, але у зв'язку із військовою агресією Російської Федерації втратили можливість виконувати податкові обов'язки, вживають заходи, передбачені пп. 3 розділу ІІ Порядку №225 (тобто заходи з подання заяви про неможливість виконувати податкові обов’язки), у термін протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновленняможливостей платника податків подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов'язків.

Щодо пільг з податку на нерухомість для підприємств, що розташовані на територіях бойових дій, читайте тут.

Рішення про те, чи зупиняти нарахування амортизації ОЗ, приймається підприємством тоді, коли є підстави для цього – див. п. 29 НП(С)БО 7: нарахування амортизації  припиняється,  починаючи  з  місяця, наступного за місяцем:

  • вибуття об'єкта основних засобів, 
  • переведення його на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання, консервацію.

Якщо немає цих підстав, амортизація ОЗ не припиняється.

В даному випадку можна законсервувати ті об’єкти, які не використовуються, і зупинити нарахування їх амортизації. Докладніше про консервацію ОЗ ми писали туттут та тут>>

Якщо є такі об’єкти ОЗ, які вже непридатні до використання і точно вже не будуть використовуватись, їх можна списати. Докладніше про списання ОЗ читайте тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Спілка споживчих товариств отримує від них грошові кошти: чи повинна вона реєструватись платником ПДВ?
    Спілка, яка є добровільним об'єднанням споживчих товариств, відповідно до свого статуту отримує від споживчих товариств внутрішньогосподарські відрахування. Чи є вони об'єктом оподаткування ПДВ? Чи повинна спілка реєструватися платником ПДВ при досягненні суми таких відрахувань в 1 млн грн?
    29.04.20241
  • Купуємо програмне забезпечення у нерезидента: що з ПДВ?
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення Google (наприклад, річний програмний пакет Google Cloud G Suite Business for Work). Програмне забезпечення купується виключно у нерезидента та використовується для продажу українським покупцям та іноземним покупцям. Чи є об’єктом оподаткування ПДВ дана операція?
    29.04.202416
  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.20241 514
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202431