• Посилання скопійовано

Які наслідки анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою самого платника?

Протягом року підприємство за загальній системі надавало послуги, які в загальній сумі обороту за рік не перевищують 1 млн грн. Чи може підприємство подати заяву на анулювання платника ПДВ та чи буде проводитись в зв'язку з цим податкова перевірка? Що відбудеться з коштами на електронному рахунку платника ПДВ в разі анулювання?

Щодо анулювання реєстрації платником ПДВ за ініціативою самого платника ми писали в аналітичному матеріалі.

Зокрема, будь-яка особа, зареєстрована як платник ПДВ протягом попередніх 12 місяців, може подати заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної ст. 181 ПКУ (1 млн грн), за умови сплати суми податкових зобов'язань з ПДВ.

Таким чином, обсяг оподатковуваних операцій протягом останніх 12 календарних місяців перед поданням заяви про анулювання реєстрації платника ПДВ не повинен перевищувати 1 млн грн. До цього розрахунку входять операції, що оподатковуються за ставкою 20%, 7%, 0% та ті, що звільнені від оподаткування. Операції, що не є об’єктом оподаткування, до цього розрахунку не включаються. Більш докладно про це – тут (у розділі «Які операції включаються до розрахунку обсягу 1 млн грн?»).

Відповідно до п. 78.1 ПКУ документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з підстав, перерахованих у цьому підпункті. Подання заяви про анулювання реєстрації платника ПДВ у цьому переліку немає, отже, така дія платника ПДВ не є підставою для позапланової перевірки. Проте звертаємо увагу на пп. 78.1.8 ПКУ, згідно з яким підставою для позапланової перевірки є те, що платник подав декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету ПДВ, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V ПКУ, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить понад 100 тис. гривень. Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від'ємного значення з податку на додану вартість, яке становить понад 100 тис. гривень. Разом з цим наявність підстави для позапланової перевірки ще не гарантує того, що така перевірка дійсно буде проведена.

Відповідно до п. 200-1.8 ПКУ та п. 7 Порядку №569, після анулювання реєстрації платника ПДВ залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Більш докладно про те, як врегулювати цей залишок до дати анулювання реєстрації платника ПДВ – див. у нашій аналітиці (розділ «Повернення помилково або надміру сплачених коштів»).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • На яку дату виникає ПЗ з ПДВ при виконанні робіт?
    Підприємство уклало договір на виконання робіт з обробітку землі з 08.04.2024 по 01.12.2024 р. Роботи виконуються поетапно протягом всього договору. Але згідно з договором акт виконаних робіт на всі етапи складається один раз після виконання всіх робіт. На яку дату слід нараховувати ПЗ з ПДВ?
    Сьогодні 13:173
  • Участь у дослідно-конструкторських роботах: умови звільнення від оподаткування ПДВ
    Державний науково-дослідний інститут замовив у підприємства розробку та виготовлення картонних ємностей в межах дослідно-конструкторської роботи. Оплата проводиться за рахунок бюджетних коштів з відповідного рахунку. Чи є ця операція звільненою від оподаткування ПДВ?
    09.05.20249
  • Обладнання передано на гарантійний ремонт нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ в рамках гарантійного ремонту передало обладнання постачальнику-нерезиденту для проведення діагностики. В результаті було переналаштовано програмне забезпечення. Вивезення товару було в митному режимі переробки за межами митної території (код 61), а ввезення – в режимі імпорту. Чи потрібно сплачувати мито та складати ПН при вивезенні та імпорті за ставкою 0%?
    08.05.202416
  • Аванс повернено після сплину 1095 днів: як відкоригувати ПК?
    ТОВ - замовник робіт оплатило аванс за роботи виконавцю. Виконавець склав та зареєстрував ПН від 6 березня 2017 р. З моменту складання ПН минуло 1095 днів. Виконавець повертає кошти у квітні 2024 р. Підприємство планує скласти бухгалтерську довідку та на основі неї скласти РК. Виконавець наполягає, що ТОВ має скласти і зареєструвати ПН на нього. Як скласти РК на цю госпоперацію?
    08.05.202438
  • Спілка споживчих товариств отримує від них грошові кошти: чи повинна вона реєструватись платником ПДВ?
    Спілка, яка є добровільним об'єднанням споживчих товариств, відповідно до свого статуту отримує від споживчих товариств внутрішньогосподарські відрахування. Чи є вони об'єктом оподаткування ПДВ? Чи повинна спілка реєструватися платником ПДВ при досягненні суми таких відрахувань в 1 млн грн?
    29.04.20246