• Посилання скопійовано

Нежиле приміщення в багатоквартирному будинку: чи треба сплачувати земельний податок?

Підприємство у 2017 р. придбало нежиле приміщення в багатоквартирному будинку. Починаючи з дати реєстрації права власності на нерухомість, підприємство подає декларації з земельного податку та сплачує податок до місцевого бюджету. Враховуючи УПК Мінфіну з питань оподаткування податком на землю, чи треба надалі сплачувати цей податок? Чи можна подати уточнюючі декларації за 2017-2018 рр. з нулями?

Відповідно до п. 287.8 ПКУ власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

Щодо Узагальнюючої податкової консультації, то вона стосується сплати земельного податку власником нерухомого майна, що розташоване на земельній ділянці, права на яку у такої особи не оформлені.

Тому Мінфін зазначає, що безпосереднім платником земельного податку в цьому випадку буде виступати особа, щодо якої здійснено державну реєстрацію прав на земельну ділянку під багатоквартирним будинком з урахуванням прибудинкової території (установа або організація, яка здійснює управління багатоквартирним будинком державної або комунальної власності; об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, яке є суб'єктом реєстрації відповідно до рішення співвласників), з моменту такої реєстрації прав особи на земельну ділянку.

Про те, що Мінфін видав три узагальнюючі податкові консультації щодо оподаткування плати за землю за певних умов, докладніше читайте тут>>

Однак в ситуації, що розглядається, кадастровий номер земельної ділянки зазначено в абз. 3 преамбули та п. 4.1 Додаткової угоди про спільну діяльність у будівництві ЖК.

Крім того, в п. 4.1 розд. 4 Угоди визначена частка у спільному майні Сторони-659, якою є відокремлене нежитлове приміщення певної площі в цокольному поверсі за певною будівельною адресою, на земельній ділянці за вказаним кадастровим номером з цільовим призначенням для багатоповерхового житлового будівництва. При цьому частка Сторони-2 відповідно зменшена на розмір частки Сторони-659. 

Разом з тим, в ч. 2 ст. 12 Закону «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» передбачено, що витрати на управління багатоквартирним будинком розподіляються між співвласниками пропорційно до їхніх часток співвласника, якщо рішенням зборів співвласників або законодавством не передбачено іншого порядку розподілу витрат.

Виходячи з викладеного, у підприємства – власника нежилого приміщення в багатоквартирному будинку немає підстав у подальшому не сплачувати земельний податок та з нулями подавати уточнюючи декларації за 2017-2018 роки.

Крім того, підприємство може скористатися правом, наданим йому п. 52.1 ПКУ, та звернутися (з детальним описом своєї ситуації) до контролюючих органів за наданням йому безоплатної ІПК з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

При цьому, згідно з п. 52.4 ПКУ індивідуальні податкові консультації надаються:

  • в усній формі – контролюючими органами та державними податковими інспекціями;
  • у письмовій формі – контролюючими органами в АР Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • ТОВ перестане відповідати вимогам Дія. Сіті: що з оподаткуванням в такому випадку?
    ТОВ є резидентом Дія. Сіті, платником податку на особливих умовах. Очікується, що в липні – вересні 2024 року ТОВ не відповідатиме вимогам Дія. Сіті по середньообліковій кількості працівників та по розміру середньої місячної винагороди працівників та гіг-спеціалістів. Але критерій ч. 4 ст. 5 Закону №1667 за 2024 рік дотримується. Коли ТОВ має перейти на загальну систему оподаткування?
    16.05.202415
  • Оподаткування процентів з позики, отриманої від нерезидента
    Підприємство – резидент України отримало процентну позику від нерезидента – пов’язаної особи (засновника, Кіпр). Чи потрібно платити податок на доходи нерезидента при виплаті процентів? Чи потрібно подавати звіт про контрольовані операції? Чи виникатиме податкова різниця?
    15.05.202421
  • Фізособа - нерезидент продає квартиру: які податкові наслідки?
    Громадянин Данії має у власності квартиру в Україні, планує продати її юрособі – резиденту України. За останні три роки не було жодних операцій з нерухомістю. Фізособа має РНОКПП та відкритий поточний рахунок в Україні. Як оподатковується така операція?
    15.05.202423
  • КІК надає послуги резидентам України: нюанси оподаткування
    Компанія зареєстрована в США. Засновник – юрособа, резидент України. Чи можуть клієнти з України (ФОП, юрособа) сплачувати за користування crm-системою на закордонний рахунок компанії США? Які звіти має подавати юрособа-резидент щодо компанії нерезидента?
    14.05.202430
  • Оподаткування допомоги мобілізованому спеціалісту резидента Дія. Сіті
    Резидент Дія. Сіті вирішив за власний кошт нараховувати спеціалісту щомісячно допомогу у розмірі зарплати. При дотриманні критеріїв оподаткування проводилося ПДФО (5%), ВЗ (1,5 %) та ЄСВ з МЗП. Як оподатковуватиметься допомога мобілізованому – як дохід у вигляді додаткового блага?
    13.05.202415