• Посилання скопійовано

Коли реєструвати акцизний склад – до чи після отримання ліцензії?

Підприємство має ліцензію на торгівлю пальним без місця, та зареєстровано платником акцизного податку. Зараз оформлює ліцензію з місцем. Коли потрібно реєструвати акцизний склад у податковій – до отримання ліцензії чи після?

Як зареєструвати акцизний склад

Спершу – подати інформацію про акцизний склад за формою № 20-ОПП до податкової.

Про необхідність подання цієї форми зазначено як в п. 63.3 ПКУ, п. 8.4 Порядку № 1588, так і в п. 6 Порядку №408 (Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затверджений Постановою КМУ від 24.04.2019 р. №408).

Далі – діяти так, як визначено Порядком № 408, який визначає особливості реєстрації як платників акцизного податку, так і акцизних складів.

Пунктом 5 Порядку №408 встановлено, що платники акцизного податку – розпорядники акцизних складів зобов’язані зареєструвати усі акцизні склади в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Згідно з п. 6 Порядку №408 на підставі заяви, що подається для реєстрації особи як платника акцизного податку, здійснюється одночасно реєстрація акцизних складів такого платника.

У разі введення в експлуатацію нових акцизних складів після реєстрації особи як платника акцизного податку платник акцизного податку – розпорядник акцизного складу подає заяву з відміткою про реєстрацію акцизного складу.

Заява подається за формою № 1-АКПС, затвердженою Наказом Мінфіну від 27.11.2020 р. № 729.

У заяві зазначається інформація про всі наявні у розпорядника акцизного складу та введені в експлуатацію акцизні склади із зазначенням кодів адміністративно-територіальних одиниць згідно з КОАТУУ. Щодо кожного акцизного складу в заяві зазначається ідентифікатор об’єкта оподаткування, про який надіслано повідомлення за формою № 20-ОПП.

Підпунктом 6 п. 7 Порядку №408 встановлено, що заява не приймається, якщо щодо акцизного складу, зазначеного в заяві разом з ідентифікатором об’єкта оподаткування, у контролюючому органі відсутнє повідомлення за формою № 20-ОПП або згідно з таким повідомленням відповідний об’єкт є закритим або не експлуатується розпорядником акцизного складу.

Отже, якщо місце зберігання пального відповідає ознакам акцизного складу, визначеним пп. 14.1.6 ПКУ, воно має бути зареєстроване як акцизний склад розпорядником акцизного складу.

 

Як отримати ліцензію

Про особливості отримання ліцензії ми писали, приміром, тут.

Ліцензія видається за заявою СГ до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

Для отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

  • документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
  • акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
  • дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.

 

Коли потрібно реєструвати акцизний склад у податковій - до отримання ліцензії чи після?

Ми вище навели особливості реєстрації акцизного складу. Для реєстрації акцизного складу подання ліцензії не вимагається.

Разом з тим навели особливості ліцензування. Для отримання ліцензії також не вимагається мати зареєстрований акцизний склад.

Таким чином, не має значення, що зробити першим – зареєструвати акцизний склад і потім отримати ліцензію, чи спершу отримати ліцензію, а потім зареєструвати акцизний склад.

 ***

Читайте такожРеєстрація акцизного складу: як оформити та зареєструвати?

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Ліцензії і дозволи»

  • Чи потрібна легалізація або апостилювання податкових документів, виданих податковими органами Польщі?
    Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених у Польщі, платник зобов'язаний отримати від державного органу Польщі довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Чи потрібно її легалізувати або апостилювати для надання ДПС України?
    25.04.202423
  • Чи змінювати ліцензію при встановленні додаткової ємності для зберігання?
    У заяві на отримання ліцензії в 2022 році зазначено місце зберігання пального з типом об’єкта оподаткування «213» (завод), відповідно до форми №20-ОПП, і в ліцензії на 5 років визначено ліміт 20 000 л. В 2023 році придбана ще одна ємність і фактично кількість зберігання пального збільшилась до 30 000 л. Чи подавати форму №20-ОПП? Чи подавати заяву на збільшення ліміту в ліцензії на зберігання пального?
    22.04.202430
  • Ануляція ліцензії на зберігання пального: а може відповідальне зберігання?
    Підприємство придбало ПММ 28.03.2024 р. Акцизну накладну від продавця зареєстровано 28.03.2024 р. Заяву на анулювання ліцензії в зв’язку зі зміною адреси акцизного складу підприємство подало 26.03.2024 р. Витяг з розпорядження щодо анулювання ліцензії на зберігання ПММ для власних потреб датовано 28.03.2024 р. Коли ліцензія на зберігання вважається анульованою? Чи можна передати на зберігання пальне, якщо ліцензію анульовано?
    22.04.202425
  • Сплата та продовження ліцензії на оптовий продаж алкогольних напоїв під час воєнного стану
    Підприємство має ліцензію на оптовий продаж алкогольних напоїв. У цьому місяці повинні продовжувати її ще на рік та сплатити 500 000 грн. Чи можна до кінця воєнного стану не платити ці 500 000 грн за продовження цієї ліцензії, а оплатити цю суму протягом 30 днів після скасування воєнного стану? Чи поширюється звільнення на ліцензію оптового продажу алкогольних напоїв?
    09.04.2024115
  • Чи застосовує касовий метод підприємство, якщо дозвіл на будівництво отримано до 10.10.2022 року?
    ТОВ отримало дозвіл на будівництво багатоквартирного будинку до 10.10.2022 року. В березні 2023 року ТОВ отримує право власності на квартиру (перше постачання) і на наступний день продає цю квартиру покупцю. В обліковій політиці касовий метод не застосовується. Чи потрібно застосовувати касовий метод? Коли виникають зобов’язання з ПДВ: при отримані дозволу або ж все-таки при оплаті за квартиру?
    20.03.202443