• Посилання скопійовано

Зняття готівки з рахунку підприємства заступником директора під час відпустки

Чи може працівник (заступник директора, він же і співзасновник підприємства) під час своєї відпустки, за необхідності, звернутися в банк з касовим чеком та отримати зарплату для працівників та здати її в касу?

Особам, які перебувають у трудових відносинах з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності та галузевої належності, а також працюють за трудовим договором у фізичної особи, надаються щорічні (основна та додаткові) відпустки із збереженням на їх період місця роботи (посади) і заробітної плати (ст. 74 КЗпП).

Відпусткою є час відпочинку, який обчислюється в календарних днях і надається працівникам із збереженням місця роботи і заробітної плати.

У період відпустки працівник не несе обов’язку виконувати роботу, обумовлену трудовим договором, і підлягати внутрішньому трудовому розпорядку.

Тобто працівники, які перебувають у відпустці, у розумінні трудового законодавства не можуть вважатися такими, що виконують в цей період роботу, обумовлену трудовим договором. Тому що у період відпустки працівник не може притягуватися до відповідальності за неналежне виконання своїх обов’язків, тому його повноваження на цей період повинні припинятися. 

Оскільки, чинним законодавством про працю не передбачено можливості продовження виконання заступником підприємства посадових обов’язків у період відпустки, та з метою уникнення можливих негативних наслідків (штрафів), доречно, призначити працівника, який виконуватиме тимчасової обов’язки на час його відсутності з поданням до банку тимчасової картки зі зразком підпису такої особи. А можливо в банку вже є оформленні картки зі зразками підписів декількох осіб, яким надано право другого підпису, тож, такі особи теж можуть зняти готівку на зарплату і внести їх в касу підприємства. 

Відразу зазначимо, що на сьогодні відсутні штрафи за порушення касової дисципліни, зокрема, за перевищення ліміту каси. Тож якщо підприємство отримає готівку на зарплату заздалегідь, до початку відпустки заступника, і буде зберігати її декілька днів у касі, то підстав для застосування штрафу за перевищення ліміту каси не буде.

Проте, Держпраці при перевірці може накласти штраф в розмірі 1 МЗП як за інші порушення трудового законодавства, згідно з абз. 9 ч. 2 ст. 265 КЗпП, а на посадових осіб можуть накласти адмінштраф в розмірі від 510 до 1700 грн за ч. 1 ст. 41 КпАП.

Думку Мінцсоцполітики з цього питання див. тут.

Є альтернативна думка податкового адвоката про те, що у відпустці можна підписувати документи.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Як нарахувати лікарняні після відпустки для догляду за дитиною?
    Працівниця працює в компанії з 2017 року, в 2021 році пішла в відпустку по вагітності та пологах, потім у відпустку для догляду за дитиною до 3 років. 12.03.2024 р. вийшла на роботу. З 09.04 по 12.04 була на лікарняному. Загальний страховий стаж - 19 років. Як розраховується середньоденна зарплата для нарахування лікарняних - за фактично відпрацьований час 12.03-08.04.2024 р. чи із розрахунку МЗП - 8000/30,44?
    08.05.202421
  • Залучення працівників до роботи у вихідні дні
    У зв'язку з виробничою необхідністю підприємство планує залучати у вихідні дні (субота та неділя) працівників для виконання певного виду робіт. Оплата праці буде проведена в двократному розмірі посадового окладу. На підприємстві затверджено такий графік роботи: робочі дні - понеділок-п'ятниця з 8:00 до 17:00, 12:00-13:00 обідня перерва вихідні – субота, неділя
    06.05.2024373
  • Бухгалтер у Громадській організації
    Бухгалтер працює на 2/3 ставки у ФОП. Як оформити роботу цього бухгалтера в громадській організації, яка фінансується за рахунок грантів: на 0,5 ставки чи на повну ставку?
    03.05.202430
  • Прийняття 16-річного підлітка на роботу та перерахунок зарплати іншій особі
    Чи можна прийняти на роботу на неповний робочий день підлітка 16 років, у якого є свідоцтво про народження та ІПН, але немає паспорта. ЄСВ доплачувати до МЗП? Чи можна написати заяву, щоб заробітну плату перераховували іншому працівнику?
    03.05.202434
  • Не проведено інвентаризацію резерву відпусток у 2023 році: які наслідки?
    У І кварталі 2024 року було використано відпусток за 2023 рік більше, ніж нараховано резерву в 2023 р., тобто на кінець 2023 року не проведена інвентаризація резерву відпусток, не визначено кількість днів невикористаних днів відпустки, відповідно немає залишку резерву в балансі. Фактично це проведено і нараховано в І кварталі 2024 р. Як виправити помилку, щоб витрати по резерву відпусток 2023 р. зарахувати в 2024 р.?
    29.04.202474