• Посилання скопійовано

Які мають бути первинні документи по зарплаті у роботодавця?

Чи можна по заробітній платі роздруковувати лише зведену відомість помісячно? Як таке рішення оформити документально?

Первинні документи

Традиційно первинним документом для фіксування господарської операції з нарахування заробітної плати є розрахункова відомість, а для фіксування операції з виплати заробітної плати у готівковій формі — платіжна відомість (відомість на виплату грошей або видаткова відомість). Вони є підставою для бухгалтерського обліку відповідних операцій — нарахування та виплати заробітної плати (ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік), і саме про них ми розповімо далі.

Частиною 2 ст. 9 Закону про бухоблік визначено перелік обов'язкових реквізитів.

Первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити:

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Залежно від характеру господарської операції та технології обробки облікової інформації до первинних документів можуть включатися додаткові реквізити (печатка, номер документа, підстава для здійснення операції тощо).

З урахуванням потреб роботодавця можна використовувати документи, що були розроблені самостійно. Та в них повинні бути реквізити, які передбачені Законом про бухоблік.

 

Розрахунок і виплата зарплати

Наказом №489  затверджені розрахунково-платіжні відомості (типові форми № П-6 та № П-7). Але  типові форми № П-6 та № П-7 не є первинними документами, оскільки в них відсутні обов'язкові реквізитів, такі як підпис одержувача, підпис керівника підприємства та ін.

Для виплати заробітної плати використовують відомість на виплату грошей (абз. 2 п. 18 розд. ІІ Положення №148).

Виплату заробітної плати можна також оформлювати видатковим касовим ордером (ВКО) або перераховувати на картки працівників.

 

Що слід обов’язково робити 

Типові форми №П-6 та П-7 не є обов’язковими, але є ряд дій, які слід робити обов’язково.

Згідно з ст. 30 Закону про оплату праці, при кожній виплаті заробітної плати роботодавець повинен повідомити працівника про такі дані, що належать до періоду, за який провадиться оплата праці:

а) загальна сума заробітної плати з розшифровкою за видами виплат;

б) розміри і підстави відрахувань із заробітної плати;

в) сума заробітної плати, що належить до виплати.

А також роботодавець зобов'язаний забезпечити достовірний облік виконуваної працівником роботи і бухгалтерський облік витрат на оплату праці у встановленому порядку. 

А також при звільненні, згідно з ст. 47 КЗпП слід видавати працівникам письмове повідомлення про нараховані та виплачені  суми при звільненні 

Отже, на розсуд роботодавця можна по заробітній платі роздруковувати лише зведену відомість щомісячно. Про це можна зазначити в Положенні про оплату праці або в Наказі про облікову політику.  Але обов’язково, згідно із Законом про оплату праці працівників слід повідомляти про загальну суму заробітної плати з розшифровкою за видами виплат, розміри і підстави відрахувань із заробітної плати, сума заробітної плати, що належить до виплати. А також при звільненні пам’ятати роботодавцю, що він має видавати письмові повідомлення про нараховані та виплачені  суми при звільненні.

***

Також ми писали тут: Первинні документи з обліку зарплати

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Підприємство використовує орендовані та власні авто: коли потрібна ТТН, а коли - подорожній лист?
    Виробниче підприємство у госпдіяльності використовує орендовані вантажні та легкові авто як для власних потреб, так і для перевезень ТМЦ стороннім організаціям. Які реквізити є обов’язковими для подорожнього листа? Чи обов’язково має бути підпис та печатка контрагента на ТТН та подорожньому листі? Хто може проводити медичний та технічний контроль? Які штрафні санкції за відсутності посади механіка та медсестри?
    07.05.2024860
  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024310
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024582
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202497
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024121