• Посилання скопійовано

Зміна назви основного засобу: обґрунтування та оформлення

Підприємство придбало основний засіб – прес для паперу. Для оформлення ліцензії підприємству необхідно змінити назву основного засобу – прес гідравлічний пакетувальний. Чи може підприємство змінити назву основного засобу? Як оформити зміну назви?

Як вплине зміна назви основного засобу на його облік

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Одним із основних реквізитів первинного документа є зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у грошовому та за можливості у натуральних вимірниках (п. 2.3 Положення № 88). Оприбуткування основного засобу підприємство проводить відповідно до даних видаткової накладної та акту приймання-передачі, де продавець зазначає кількість та номенклатуру основних засобів.

Зарахування на баланс основних засобів здійснюється актом приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів (п. 10. Методичні рекомендації №561). Який поряд з іншою інформацією розкриває інформацію про назву об'єкта основних засобів, його інвентарний номер, дату початку і місце експлуатації, термін корисного використання (п. 5 Методичні рекомендації №561).

Інвентарний номер закріплюється за об'єктом основних засобів на весь час його знаходження на даному підприємстві (п. 8 Методичні рекомендації №561).

Бухгалтерський облік основних засобів повинен забезпечити своєчасне відображення на рахунках бухгалтерського обліку повної інформації про оцінку, переоцінку і надходження основних засобів, їх внутрішнє переміщення (зі складу в цех (відділ, дільницю), з цеху в цех тощо), вибуття (реалізація, ліквідація, безоплатна передача, нестача, псування тощо).

Враховуючи зазначене, змінюючи назву основного засобу без зміни групи, строку експлуатації, методу амортизації, підприємство не впливає на облік основного засобу, адже такий основний засіб продовжує обліковуватися за тим же інвентарним номером.

Також ДПС звертає увагу, оскільки у бухгалтерському обліку такі дії, як зміна назви, не впливають на фінансовий результат діяльності підприємства, то вони не впливають і на формування об’єкта оподаткування податком на прибуток.

Лише за умови, якщо підприємство захоче продати даний основний засіб є ризик блокування податкової накладної, оскільки УКТЗЕД придбання та продажу буде різним. 

 

Оформлення зміни назви основного засобу

Методичними рекомендаціями №561 не передбачено зміну назви основного засобу. І це і зрозуміло. Адже ця дія не призводить до зміни в структурі активів та зобов’язань, власному капіталі підприємства. Та зміна назви потребує висвітлення в регістрах аналітичного обліку і має бути економічно обґрунтованою.

На нашу думку, алгоритм дій підприємства в цьому випадку може бути наступним:

  1. Оцінка стану об’єкта основних засобів, назву якого плануємо змінити.
  2. Складаємо дефекту відомість/дефектний акт.
  3. На основі даних дефектної відомості/дефектного акту керівник приймає рішення про те, що даний об’єкт потребує модернізації/не потребує і відповідає характеристикам за новою назвою об’єкта і може бути перейменований. Все це керівник закріплює наказом. 

Таким чином:

  1. Зміна назви основного засобу, без зміни методу амортизації, строку експлуатації, не впливає на фінансовий результат діяльності підприємства. Ризик є лише при подальшому продажу основного засобу, зокрема блокування податкової накладної.
  2. Перейменування об’єкта основного засобу проводиться на основі рішення керівника. Економічна доцільність зміни назви визначається за результатами оцінки його стану. Такий об’єкт основних засобів має відповідати технічним характеристикам зазначеної назви. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відходи, які утворилися в результаті переробки давальницької сировини від нерезидента утилізовано: облік та оподаткування
    Підприємство-платник ЄП ІІІ групи за ставкою 3% працює з нерезидентом за контрактом переробки давальницької сировини. В процесі переробки утворюються виробничі відходи. При вивозі готової продукції митний орган визначає, що відходи мають госпцінність та переводить у митний режим імпорту зі сплатою податків за справедливою вартістю. Відповідно до умов договору, відходи на прохання замовника утилізуються на території України. Як відобразити цю операцію в обліку? Чи потрібно нараховувати ПЗ з ПДВ на вартість утилізованих відходів?
    Сьогодні 09:0212
  • Отримали аркуш коригування до МД: як відобразити в обліку?
    ТОВ отримало аркуш коригування до МД, на збільшення ПДВ. Як відобразити таку операцію в обліку?
    08.05.202427
  • Чи можна визнати податковий кредит з ПДВ у першому кварталі, а відповідні витрати в бухобліку – в четвертому?
    Щоб не показувати збитки у 1 кварталі 2024 р., акти виконаних робіт березня підприємтво перенесло на 39 рахунок. Податкові накладні за цими актами були відображені в декларації з ПДВ згідно з датою актів у березні 2024 р. Чи є ризик, що цей податковий кредит не визнають під час перевірки, якщо витрати будуть відображені у 4 кварталі 2024 р., або ці послуги не будуть відображені, як витрати, а списані на 44 рахунок (тобто за рахунок прибутку)?
    07.05.202455
  • ГО фінансує розробки, які проводить ТОВ: який бухоблік витрат та результатів такої співпраці?
    ТОВ уклало договір на виконання дослідно-конструкторських та технологічних робіт з громадською організацією (ГО). ГО передає ТОВ матеріали, інструменти та сплачує за розробку, при цьому результати роботи залишаються у виконавця. Виконавець згідно з проведеною розробкою зробив конструкторську документацію та отримав технічні умови (ТУ), які належать виконавцю. Як обліковувати ТМЦ (матеріали та інструменти) у ТОВ та результати виконаних робіт – конструкторську документацію, ТУ, дослідні моделі виробів?
    07.05.202412
  • Курсові різниці при отриманні та оплаті послуг Google
    Між ТОВ та компанією Google укладено договір з надання послуг (надання інтернет-платформи). ТОВ має корпоративну гривневу картку. Нарахування за послуги компанією Google проводяться щомісяця 1 числа у валюті USD. Списання коштів за послуги з корпоративної картки проводяться у гривні щомісяця до 5 числа. Наприклад: 01.01.2024 р. - нарахування за послуги компанією Google за січень 2024 р. – 84,29 USD, а 04.04.2024 р. – списання оплати за послуги за січень 2024 з корпоративної картки – 3245,17 грн. який бухоблік?
    07.05.202426