• Посилання скопійовано

Акцизний склад з відпуском пального через ПРК: чи потрібні витратоміри та рівнеміри?

Підприємство є платником акцизного податку та має акцизний склад. Це підприємство (транспортна компанія) використовує паливо для власних потреб, заправляючи транспорт через ПРК. Чи потрібно встановлювати витратомір або рівнемір?

Згідно з пп. 230.1.2 ПКУ акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі.

Визначення витратомірів та рівнемірів міститься у п. 2 Порядку № 891:

  • витратомір-лічильник  - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для безперервного вимірювання, запам’ятовування та відображення у фактичних умовах вимірювання кількості пального, що проходить через вимірювальний перетворювач у закритих, повністю заповнених трубопроводах;
  • рівнемір - лічильник рівня пального у резервуарі  - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для вимірювання рівня пального, за яким обчислюється об’єм пального, що перебуває у резервуарі, за градуювальною таблицею резервуара.

Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників (пп. 230.1.2 ПКУ). Тобто якщо на акцизному складі здійнюється заправка власної техніки виключно через ПРК, така ПРК може працювати замість витратоміра, і тоді витратоміри не потрібні.

При цьому така ПРК повинна мати позитивні результати повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства. Визначення, чи є засіб вимірювання, яким обладнана АЗС, витратоміром-лічильником у розумінні Порядку № 891, належить до компетенції ДП "Укрметртестстандарт" та Мінекономрозвитку України – пишуть податківці в ІПК від 27.07.2018 р. №3302/6/99-99-12-01-02-15/ІПК, питання 8.

У резервуарах, де зберігається пальне, повинні бути рівнеміри. ПРК не заміняє собою рівнемір.

Але той факт, що пальне видається виключно через ПРК і тому не потрібно окремо реєструвати витратоміри – їх функцію виконує ПРК, не звільняє платника від подання даних про обсяги обігу пального за звітний календарний місяць та фактичні залишки пального станом на перший та останній дні такого місяця у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15°С.

Відповідно до пп. 230.1.3 ПКУ розпорядники акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, зобов’язані на кожному акцизному складі формувати дані про обсяги обігу пального за звітний календарний місяць та фактичні залишки пального станом на перший та останній дні такого місяця у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15°С.

На сьогодні наказом МФУ № 944 затверджено лише форму Довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального. Тобто спеціальної форми, яка подається за місяць, на сьогодні ще не маємо.

Ймовірно, Мінфін може затвердити окрему форму довідки для щомісячного звітування, або внесе зміни в наявну форму для добового звітування. Наразі єдиним виходом ми бачимо лише використання наявної добової форми, але із заповненням даних за звітний місяць. З цього питання варто дочекатися офіційних роз’яснень податківців або направити їм запит на індивідуальну податкову консультацію відповідно до ст. 52 ПКУ.

Зауважимо, що відповідальність, встановлена пп. 128-1.3 ПКУ за неподання електронних документів з акцизних складів, на яких розташовані резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, теж починає застосовуватися з 01.04.2020 року (абз. 3 п. 25 підрозділу 5 розділу ХХ ПКУ). Відповідальність полягає у накладенні штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ.

Дані про фактичні залишки пального на перший та останній дні календарного місяця та про обсяг обігу пального за звітний календарний місяць формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітному календарному місяці, але не пізніше 23 години 59 хвилин останнього дня звітного календарного місяця, до початку здійснення операцій з обігу пального у наступний день, та подаються до податкового органу не пізніше 15 к.д., що настають за останнім днем звітного календарного місяця (пп. 230.1.3 ПКУ).

На нашу думку, перша «штрафонебезпечна» місячна звітність про залишки та обіг пального буде подаватися до 15 травня 2020 р. за квітень 2020 р. Саме з 1 квітня 2020 року починають застосовуватися санкції за роботу акцизного складу без витратомірів та рівнемірів, і відповідно, симетричні санкції мають застосовуватися саме за неподання довідки за квітень у травні.

Тому можна дійти висновку, що неподання місячної довідки за березень 2020 року не загрожує підприємству штрафом, хоча підприємство має можливість подати цю довідку на підставі показників ПРК. Втім, строк подання довідки за  березень 2020 року настає 15 квітня 2020 року, а до того моменту податківці ще можуть видати додаткові роз’яснення. Слідкуйте за новинами про акцизний податок на нашому сайті.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Акцизи»

  • Чи може виробник алкоголю продати напої підприємству для використання під час свята?
    Підприємство – виробник алкогольних напоїв, який має ліцензію на виробництво та не має ліцензії на роздрібний продаж, планує продати партію алкогольних напоїв іншому підприємству, для використання під час святкових заходів для працівників. Це останнє підприємство також не має ліцензії на роздрібний продаж алкогольних напоїв. Чи може підприємство - виробник продати алкогольні напої підприємству, яке не має ліцензії на роздрібний продаж?
    08.03.202453
  • Чи виникає акцизний податок на пальне при продажу автомобіля з повним баком?
    Підприємство продає вроздріб нові автомобілі. За стандартами компанії перед продажем необхідно провести передпродажню підготовку товару, яка включає повний бак палива (це чітко прописано в стандартах, в разі невиконання – позбавлення права дилерства). При перевірці ДПС наполягає, що при постачанні авто з повним баком йде "умовний" продаж палива, тому необхідно реєструватись платником акцизу та отримувати ліцензію, вважають за потрібне накласти штраф за продаж палива без ліцензії. Чи правильно це?
    22.02.2024453
  • Чи потрібна ліцензія на зберігання пального в балонах?
    Підприємство платник акцизу, має акцизні склади, де зберігає газ (пропан-бутан) для своїх виробничих потребр (ліцензію на зберігання палива). Підприємству потрібно для просушування вагонів використовувати лампи-горілки на газу, до яких прикріплюється балон і використовується пальне. Дані балони планують заправляти на АЗС. Чи потрібно нам показувати по акцизу використання даного газу, якщо у нас прихідної акцизної накладної не буде? Чи потрібно ліцензію на зберігання якщо дані балони 2-3 штуки заправлені будуть лежати в складі десь 1-2 дні ,поки їх не використають, але на цей склад немає ліцензії на зберігання чи буде це виробничим обладнанням і без ліцензії?
    06.02.202463
  • Невідповідність даних МД та транспортної накладної CMR: нюанси застосування нульової ставки ПДВ
    Підприємство-виробник експортувало до Молдови вироби з металу. Митна декларація містить такі відомості: номенклатура «фланцевий профіль P30», кількість - 8000 шт; CMR: номенклатура «профіль P30», кількість – 800 шт. Митна декларація оформлена правильно та засвідчує факт перетинання митного кордону України. Чи може стати причиною відмови в застосуванні 0% ставки ПДВ невідповідність в МД та CMR?
    09.01.202469
  • Коли складати ТТН, видаткову, податкову та акцизну накладні при перевезенні пального, яке триває кілька днів?
    Постачальник склав ТТН на перевезення пального датою 22.12.2023 р., видаткова накладна складена 25.12.2023 р. та акцизна накладна – 25.12.2023 р. Отримання пального за договором відбувається на території покупця. Фактична дата отримання - 25.12.2023 р., що зафіксовано в ТТН та у видатковій накладній. Чи буде помилкою, якщо дата ТТН та видаткової накладної різні, а акцизна накладна складена датою фактичного отримання?
    04.01.2024182