• Посилання скопійовано

Можливість переходу юрособи на спрощену систему

Як підприємство може перейти на спрощену систему оподаткування?

Умови переходу на спрощену систему

Згідно із пп. 298.1.4 ПКУ суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування.

Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абз. 1 пп. 298.1.4 ПКУ, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в пп. 291.4 ПКУ, а саме:

  • дохід за 2019 рік, що передує року переходу на спрощену систему, визначається на момент подання заяви із врахуванням запланованої суми отримання доходу, за період, що залишився до кінця року після подання заяви. Відповідно дохід за   2019 рік та  планований дохід до кінця 2020 року не має перевищувати 7 млн грн.   

Наприклад, при переході на ІІІ групу спрощеної системи оподаткування дохід за 2019 рік та планований дохід до кінця 2020 року не має перевищувати 7 млн грн. Докладніше про нові ліміти доходів для груп платників єдиного податку – тут.

Також однією  з умов переходу на спрощену систему є відсутність податкового боргу (пп. 291.5.8 ПКУ). При цьому слід пам’ятати, що податковий борг — це сума узгодженого грошового зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником у встановлений ПКУ строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов’язання (пп. 14.175 ПКУ). Отже, не вважатиметься податковим боргом сума податкового зобов’язання, за яким ще не настав граничний строк сплати.

Відповідно до пп. 293.3 ПКУ відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі:

  • 3% доходу – у разі сплати податку на додану вартість згідно з ПКУ;
  • 5% доходу – у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.

Згідно з пп. 4 пп. 293.8 ПКУ ставка єдиного податку, визначена для третьої групи у розмірі 3%, може бути обрана:

  • суб’єктом господарювання, який зареєстрований платником податку на додану вартість відповідно до розд. V ПКУ, у разі переходу ним на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу;
  • платником єдиного податку третьої групи, який обрав ставку єдиного податку в розмірі 5%, у разі добровільної зміни ставки єдиного податку шляхом подання заяви щодо зміни ставки єдиного податку не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися нова ставка та реєстрації такого платника єдиного податку платником податку на додану вартість у порядку, встановленому розд. V ПКУ;
  • суб’єктом господарювання, який не зареєстрований платником податку на додану вартість, у разі його переходу на спрощену систему оподаткування або зміни групи платників єдиного податку шляхом реєстрації платником податку на додану вартість відповідно до розд. V ПКУ і подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування або зміни групи платників єдиного податку не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу, в якому здійснено реєстрацію платником податку на додану вартість.

Перехід на спрощену систему відбувається  шляхом подання юридичною особою заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених гл. 1 розд. XIV ПКУ.

Форма розрахунку доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, затверджена наказом Мінфіну №308.

Згідно з абз. 2 – 6 пп. 298.1.1 ПКУ заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один з таких способів:

  1. особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
  2. надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
  3. засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та від «Про електронні довірчі послуги»;
  4. державному реєстратору під час державної реєстрації, зокрема, створення юридичної особи. Відповідна заява або відомості передаються до контролюючих органів у порядку, встановленому Законом №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».

Враховуючи вищенаведене, при прийнятті юридичною особою рішення про перехід на спрощену систему оподаткування з 01 січня наступного року заява до контролюючого органу подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку нового року разом із розрахунком доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування.

Висновки:

  1. При переході на спрощену систему оподаткування юридична особа має відповідати  встановленим  вимогам (пп. 291.4 ПКУ).
  2. Подання заяви на спрощену систему подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку нового звітного періоду.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/Загальні положення

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Загальні положення»

  • Чи обов’язково ФОП повинен надавати транспортні послуги виключно на власному автомобілі?
    Підприємство користується послугами ФОПа з доставки товарів покупцям, вартість доставки включено в ціну товару. З ФОПрм підписано угоду про надання транспортних чи логістичних послуг (не оренда) і при підписанні договору перевірялося, чи він є власником авто, чи у нього є договір оренди. Чи може такий ФОП надавати послуги підприємству, якщо в своїй діяльності він використвує авто дружини чи родича?
    23.07.202472
  • Оренда авто з водієм: оформлення угоди
    Підприємству потрібно взяти автомобіль з водієм в оренду, в штатному розкладі немає посади водія. Як оформити таку угоду з фізособою або ФОП та чи потрібно завіряти нотаріально?
    18.07.20241 188
  • Діяльність ФОПа з продажу електроенергії за «зеленим» тарифом
    Фізособа планує зареєструвати ФОПа для діяльності з виробництва і продажу електроенергії за «зеленим» тарифом. Планується також отримати грант на цю діяльність від Держцентру зайнятості, за умовами якого слід створити не менше двох робочих місць. На якій системі оподаткування може бути цей ФОП? Чи потрібно придбавати ліцензію на продаж електроенергії? Чи оподатковується сума гранту при отриманні на рахунок ФОПа?
    09.05.202496
  • Оплатили ФОПу за послуги, а згодом виявилося, що оплата була на рахунок фізособи: як діяти?
    25 лютого 2022 року СГ оплатив послуги з перевезення працівників по Україні. Вважали, що оплата здійснена ФОПу, а згодом виявилось, що платіж був на особистий рахунок фізособи. Що зараз потрібно зробити?
    06.07.2023162
  • Який порядок скасування ставки ЄП 2% пропонується законопроєктом №8401?
    Законопроєктом №8401 пропонується з 1 липня 2023 року скасувати особливу групу платників ЄП за ставкою 2%. Яка пропонується процедура переходу на інші групи ЄП або на загальну систему?
    26.04.2023513