• Посилання скопійовано

Створення ОСББ та звітність

Як зареєструвати ОСББ (неприбуткова організація, неплатник ПДВ) в ДПС? Які документи для цього потрібні? Які звіти повинно здавати ОСББ в органи податкової та статистики, якщо отрумує лише внески мешканців будинку?

Відповідно до ст. 1 Закону про ОСББ, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

ОСББ є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками. Така оргацізація не веде господарську діяльність і здійснює роботу виключно для задоволення інтересів власників квартир.

Керуючись Законом про ОСББ, для створення ОСББ потрібно:

  • провести загальні збори власників та прийняти рішення про створення об’єднання, призначити правління, затвердити статут;
  • отримати статус неприбутковості в ДПС;
  • відкрити рахунок в банку;
  • виготовити печатку (за бажанням);
  • отримати на баланс від попереднього балансоутримувача сам багатоквартирний будинок, а також всю технічну, юридичну та бухгалтерську документацію на багатоквартирний будинок.

Для внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій ОСББ повинно подати до органу державної податкової служби за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 Реєстру неприбуткових установ та організацій, а також засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону №755. При внесенні неприбуткової організації (установи) до Реєстру неприбуткових установ та організацій їй має бути присвоєна ознака неприбутковості. Код ознаки неприбутковості для ОСББ: (0043) – об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків (п. 4 Реєстру неприбуткових установ та організацій).

Для державної реєстрації уповноважена особа  подає безпосередньо, надсилає поштою (рекомендованим листом) або в електронному вигляді до органу державної реєстрації наступні документи:

  • заяву про державну реєстрацію об'єднання;
  • протокол установчих зборів, на яких було прийнято рішення про створення об'єднання та затвердження його статуту;
  • квитанцію про сплату реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи; 
  • список співвласників.

Після набуття статусу неприбутковості ОСББ, як юридична оосба повинна подавати відповідні звіти до органів податкової та статистики.

Згідно ПКУ, ОСББ, що має статус неприбуткової організації, повинно подавати щоквартально до податкової наступні звіти:

Та раз на рік протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року - Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.

Щорічно подавати до органу статистики наступні звіти:

Якщо ОСББ не відповідатиме критеріям мікро-/малих підприємств, то окрім, Балансу та Звіту про фінансовий результат потрібно буде подавати:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Фінансова звітність КІК: як засвідчити та подати?
    Фізособа - контролер КІК (також є ФОП) отримав фінзвітність КІК. Чи можна в електронному кабінеті ФОПа створити звіт про КІК та декларацію про майновий стан фізособи? Як завірити та прикріпити фінзвітність КІК в форматі pdf?
    23.04.2024332
  • Звіт про КІК, якщо компанія не вела діяльності
    В грудні 2022 року фізособа заснувала компанію в США (100% частка). Компанія з дня заснування не вела діяльність і за правилами США не подавала фінзвітність. Фінансовий рік в США з 01.10 по 30.09. У 2024 році фізособа продала свою частку іншій особі. Як сформувати звіт по КІК в Україні, якщо фінзвітності немає?
    23.04.202458
  • Хто є опосередкованим власником КІК?
    У іноземної юрособи два засновники – фізособи, резиденти України: чоловік (80%) і колишня дружина (20%). Обоє подають звітність про КІК. Пов'язані особи чоловіка, які не впливають на діяльність КІК і не здійснюють фактичний контроль – нова дружина, батько, діти, брат. Хто є опосередкованим власником КІК?
    19.04.202448
  • Чи потрібно подавати скорочений звіт про КІК у 2024 р. якщо звітний рік КІК починається у 2023 р., а закінчується у 2024 р.?
    ФО стала контролюючою особою КІК у 4 кварталі 2023 р. Відповідно до законодавства країни реєстрації КІК фінансовий рік для компанії (зареєстрованої у 4 кв. 2023 р.) закінчується 31.12.2024 р. Чи потрібно у даному випадку подавати скорочений звіт про КІК?
    18.04.202448
  • Звіт про КІК, якщо КІК у стані ліквідації і не складає фінзвітність
    КІК (Литва) зареєстровано в 2009 р. Фізособа - резидент України має повний контроль (100%). КІК перебуває в стадії ліквідації, з 2016 року не складає фінзвітність, хоча в 2017 році на КІК зареєстровано автомобіль. Які документи потрібні для подання звіту КІК за 2022, 2023 роки?
    12.04.2024181