Відповідно до пп. 170.1.2 ПКУ податковим агентом платника податку - орендодавця під час нарахування доходу від надання в оренду об'єктів нерухомості, є орендар. При цьому об'єктом оподаткування ПДФО є розмір орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди.
Методику визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб затверджено постановою КМУ від 29.12.2010 р. №1253. Відповідно до цієї методики Мінімальні орендні платежі базуються на діючих величинах опосередкованої вартості одного квадратного метра житла та коефіцієнтів функціонального використання і місцезнаходження об’єкта нерухомого майна, що передається в оренду.
Зверніть увагу! Якщо орган місцевого самоврядування не визначив мінімальної вартості місячної оренди 1 кв. метра загальної площі нерухомого майна чи не оприлюднив її до початку звітного податкового року у спосіб, найбільш доступний для жителів територіальної громади, об'єкт обкладення ПДФО визначається орендарем (крім орендарів – фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання) виходячи з розміру орендної плати, передбаченого в договорі оренди.
Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 р. №280/97-ВР (далі – Закон №280/97-ВР) рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Оскільки визначати мінімальну вартість місячної орендної плати відповідно до пп. 170.1.2 ПКУ має саме орган місцевого самоврядування села, селища, міста, на території яких нерухомість розташована, тому це є одним із їх повноважень. Тобто при встановленні мінімальної орендної плати орган місцевого самоврядування повинен видати відповідне рішення. При цьому таке питання вирішується тільки на пленарному засіданні відповідного органу місцевого самоврядування (ч. 2 ст. 59 Закону №280/97-ВР).
Відповідно до п. 4 та 5 ч. 3 ст. 50 Закону №280/97-ВР секретар сільської, селищної, міської ради, зокрема:
- організує підготовку сесій ради, питань, що вносяться на розгляд ради, забезпечує оприлюднення проектів рішень ради відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» та інших законів;
- забезпечує своєчасне доведення рішень ради до виконавців і населення, організує контроль за їх виконанням, забезпечує оприлюднення рішень ради відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», забезпечує офіційне оприлюднення рішень ради, які відповідно до закону є регуляторними актами, а також документів, підготовлених у процесі здійснення радою регуляторної діяльності, та інформації про здійснення радою регуляторної діяльності.
Засідання сесії ради (сесія складається з пленарних засідань ради) скликаються в порядку, встановленому ст. 46 Закону №280/97-ВР.
Порядок оприлюднення інформації місцевих органів влади затверджено ч. 1 ст. 10-1, ч. 2 ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 р №2939-VI. Розпорядники інформації зобов'язані оприлюднювати, зокрема, нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником. Такі рішення підлягають обов'язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п'яти робочих днів з дня затвердження документа. У разі наявності у розпорядника офіційного веб-сайту відповідна інформація оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити