• Посилання скопійовано

Купляючи товар через інтернет, споживач має аналогічні права, що й при купівлі у звичайних магазинах

В інтернет-магазині придбаний товар неналежної якості. Що можна вчинити в такому випадку?

Закон про захист прав споживачів встановлює право споживача на належну якість товарів (робіт, послуг). Споживач має право вимагати від продавця (виробника, виконавця), щоб якість придбаного їм товару (виконаної роботи, наданої послуги) відповідало вимогам нормативних документів, умовам договорів, а також інформації про товар (роботі, послузі), що надає продавець (виробник, виконавець).

Виробники (продавці, виконавці) беруть на себе визначені гарантійні зобов'язання в забезпеченні нормальної роботи (застосування, використання) товару (роботи, послуги), у тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного терміну, установленого законодавством, а у випадку його відсутності — договором. Такий термін має вказуватися в паспорті на товар (роботу, послугу) або на його етикетці, або в якому-небудь іншому документі, що додається до товару (роботі, послузі). Для медикаментів, продуктів харчування й інших товарів, споживчі особливості яких можуть згодом погіршуватися і становити небезпеку для життя, здоров'я, майна і навколишнього природного середовища, установлюється термін придатності, що вважається гарантійним терміном. Термін придатності обчислюється від дати виготовлення. На сезонні товари (одяг, хутряні вироби й ін.) гарантійний термін обчислюється з початку відповідного сезону. Перелік сезонних товарів, гарантійні терміни за якими обчислюються з початку відповідного сезону, затверджений Порядком №172.


Сутність гарантійного терміну полягає в тому, що, наприклад, споживач при виявленні недоліків або фальсифікації товару протягом гарантійного терміну (терміну придатності), встановленого обов'язковими для сторін правилами або договором, має право за своїм вибором жадати від продавця або виробника:

безкоштовного усунення недоліків товару або відшкодування витрат на їхнє виправлення споживачем або третьою особою;

заміни аналогічним товаром належної якості;

відповідного зменшення його покупної ціни;

заміни таким же товаром іншої моделі з відповідним перерахунком покупної ціни;

розриву договору і відшкодування отриманих збитків.

Зазначені вище вимоги споживача задовольняються щодо товарів, на які не минув термін гарантії (термін придатності). Причому щодо непродовольчих товарів, що були у вживанні і реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені в даному пункті, задовольняються за згодою продавця (ст. 14 Закону про захист прав споживачів).

При цьому немає різниці, де придбаний товар: у звичайному магазині чи через Інтернет. Тому, придбаваючи товар через інтернет-магазин, споживач має всі ті самі права, що й покупці товарів у звичайних магазинах.

 

При необхідності споживач може звернутися за допомогою в Інспекцію з питань захисту прав споживачів в області.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Захист прав споживачів

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Захист прав споживачів»