Головна Усі консультації Облік та звітність Звітність

Ліквідація ТОВ: чи подавати звітність?

ТОВ подало заяву про ліквідацію. Чи потрібно після цього подавати податкову звітність та нараховувати зарплату директору? Хто підписує звітність у разі звільнення директора?

При припиненні діяльності (ліквідації) слід вчинити такі дії:

1) зібрати засновників та на загальних зборах (рішенням власника — у разі одного засновника) вирішити припинити діяльність (ліквідувати юрособу). На цих загальних зборах одночасно слід вирішити питання про призначення ліквідатора (ліквідаційну комісію);

2) направити повідомлення держреєстратору - оригінал чи нотаріальну завірену копію рішення про ліквідацію ТОВ.

При цьому, як зазначала ДФСУ, з моменту відкриття ліквідаційної процедури всі права керівника юрособи переходять голові ліквідаційної комісії (ліквідатору).

Тож, на нашу думку, при прийнятті рішення про ліквідацію підприємства, директора може бути звільнено. Відповідно до ст. 105 ЦКУ ліквідатора призначають учасники юрособи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юрособи. Тож між ліквідатором і підприємством виникають не трудові відносини, а цивільно-правові. При цьому, саме цивільним договором з таким ліквідатором встановлюється розмір оплати за виконання на нього таких функцій (у тому числі і на безоплатній основі). Мінімальні гарантії щодо оплати праці в даному випадку працювати не будуть, адже вони передбачені саме трудовим законодавством, а не цивільно-правовим.

Якщо голова ліквідаційної комісії виконує свої функції на безоплатній основі, і підприємство не має найманих працівників і не здійснює нарахування виплат заробітної плати, то в такому випадку звіт з ЄСВ не подається. Те ж стосується і ПДФО – за відсутності показників для декларування такий звіт не подається.

Якщо ж виникає необхідність подання звітності – підписантом виступає голова ліквідаційної комісії.

Щодо подання іншої податкової звітності ми писали тут – якщо коротко, то у разі ліквідації підприємства податкову декларацію з податку на прибуток необхідно подати до територіального органу Міндоходів України за місцем реєстрації за звітний період, на який припадає дата такої ліквідації.

Суб’єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення запису про припинення його діяльності до державного реєстру.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Горбовцов Станіслав
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Звітність
Теги:
Звітність , Ліквідація

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі