ДПС у підкатегорії 135.06 ЗІР нагадує, що згідно з абзацом першим пп. 70.1 ПКУ центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, формує та веде Державний реєстр фізичних осіб – платників податків.
Відповідно до абзацу другого п. 1 розд. ІІ Положення №822 облік фізичних осіб – платників податків ведеться у Державному реєстрі за реєстраційними номерами облікової картки платника податків, а осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття РНОКПП та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган, ведеться в окремому реєстрі Державного реєстру за прізвищем (за наявності), ім’ям, по батькові (за наявності), серією (за наявності) та номером діючого паспорта громадянина України без використання РНОКПП (до паспортів громадянина України з числа зазначених осіб вноситься відмітка, яка свідчить про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта).
До Державного реєстру включаються, зокрема, дані про суму нарахованого та/або виплаченого доходу, суму нарахованого та/або перерахованого податку, суму нарахованого та/або перерахованого військового збору (п. 1 розд. V Положення №822).
Інформація про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору накопичується у Державному реєстрі відповідно до поданих податковими агентами податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску згідно зі пп. 70.16.1 ПКУ (п. 4 розд. V Положення №822).
Відповідно до п. 1 розд. X Положення №822 фізична особа, яка зареєстрована у Державному реєстрі чи в окремому реєстрі Державного реєстру, може отримати відомості про себе, наявні у Державному реєстрі.
Форма Відомостей з Державного реєстру про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору є додатком 15 до Положення №822.
Пунктом 6 розд. Х Положення №822, зокрема, визначено, що у разі відсутності інформації про доходи в Державному реєстрі контролюючий орган надає Відомості за формою, наведеною в додатку 15-1 до Положення №822.
Відомості надаються, зокрема, відповідно до додатка 4ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску для податкових агентів, крім фізичних осіб – підприємців та/або осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, та додатка ФІЗ-4ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску для податкових агентів, які є фізичними особами – підприємцями та/або особами, які провадять незалежну професійну діяльність, (далі – Розрахунок ФОП/НПД), затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, які подаються податковими агентами до територіальних органів ДПС, до 01 січня 2021 року відповідно до податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ).
Слід зауважити, що у разі подання податковим агентом додатка 4ДФ до Розрахунку ЮО/додатка ФІЗ-4ДФ до Розрахунку ФОП/НПД, в якому допущено помилку, у т. ч. невірно зазначений РНОКПП фізичної особи, інформація про суми нарахованого доходу, утриманий та сплачений податок на доходи фізичних осіб та військовий збір буде відображена в Державному реєстрі для фізичної особи, РНОКПП якої зазначений у додатку 4ДФ до Розрахунку ЮО/додатку ФІЗ-4ДФ до Розрахунку ФОП/НПД.
Порядок проведення коригувань Розрахунку ЮО та Порядок проведення коригувань Розрахунку ФОП/НПД визначений підрозд. 3 розд. ІІ та підрозд. 3 розд. ІІІ Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4.
Згідно з п. 1 підрозд. 3 розд. ІІ та п. 1 підрозд. 3 розд. ІІІ Порядку №4 коригування поданого і прийнятого Розрахунку ЮО/Розрахунку ФОП/НПД проводяться, зокрема, на підставі самостійно виявлених платником помилок.
Пунктом 3 підрозд. 3 розд. ІІ та п. 2 підрозд. 3 розд. ІІІ Порядку №4 визначено, що поданим і прийнятим до граничного строку подання вважається Розрахунок ЮО/Розрахунок ФОП/НПД, який прийнятий контролюючим органом та пройшов всі контролі, у тому числі під час завантаження до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб, залишається чинним під час прийняття контролюючим органом наступного Розрахунку ЮО/Розрахунку ФОП/НПД за такий звітний (податковий) період.
На підставі такого Розрахунку ЮО/Розрахунку ФОП/НПД здійснюється коригування необхідних реквізитів та показників як у межах звітного (податкового) періоду, так і поза його межами.
Розрахунок ЮО/Розрахунку ФОП/НПД, сформований для виправлення помилок за звітний (податковий) та за попередній періоди, не має містити інших додатків крім тих, у яких проводиться коригування.
Висновок
Фізичній особі, щодо якої у Державному реєстрі відсутня або наявна зайва інформація про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору, необхідно звернутись до податкового агента, яким подано Розрахунок ЮО/Розрахунку ФОП/НПД з недостовірною інформацією, з метою подання таким податковим агентом Розрахунку ЮО/Розрахунку ФОП/НПД та додатка 4ДФ/додатка ФІЗ-4ДФ з типом «Уточнюючий», з відображенням достовірної інформації, у т. ч. щодо РНОКПП фізичної особи.


