• Посилання скопійовано

Подання форми №20-ОПП на декілька придбаних об'єктів за однією адресою: укрупнення чи окремий облік?

ТОВ придбало в торговому центрі два приміщення за однією адресою (одне - для ведення діяльності кафе, інше приміщення - підвал для складу). Подали форму №20-ОПП (один звіт на один об'єкт кафе). Чи потрібно було подавати на два об'єкти за цією адресою? Крім цього за цією ж адресою буде придбаний ще один об'єкт. Це сприйнялось як укрупнення, тому подали лише на один об'єкт. А як правильно повинно бути?

Резюме:

На наш погляд, Ваше припущення про застосування принципу укрупнення інформації в даному випадку є хибним. Незважаючи на те, що всі приміщення знаходяться за однією адресою торгового центру, вони є окремими об'єктами нерухомості з різними номерами (згідно з правовстановлюючими документами). Тому ви мали подати дві окремі форми №20-ОПП: одну на кафе, іншу — на підвал (склад).

Придбання третього об'єкта також вимагатиме подання окремої форми №20-ОПП.

 

Детальний аналіз:

Чому принцип укрупнення не застосовується?

Принцип укрупнення інформації, про який говорять податківці, дійсно існує. Він дозволяє вказати в одному рядку форми №20-ОПП кілька об'єктів, якщо вони однотипні та знаходяться за однією адресою (наприклад, офіс, склад, магазин в одному бізнес-центрі) (див. пп. 8.4 Порядку №1588): «Під час надання заяв за формою №20-ОПП застосовується принцип укрупнення інформації, яка надається про об’єкт оподаткування (наприклад, якщо подається інформація про об’єкти оподаткування - офіс, склад, склад-магазин, розташовані в одному офісному центрі за одною адресою, достатньо надати інформацію за одним із типів об’єктів оподаткування, зазначивши у найменуванні: офіс, склад, склад-магазин). 

Принцип укрупнення інформації не застосовується під час надання інформації про об’єкти рухомого та нерухомого майна, які підлягають реєстрації у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера (наприклад, у заяві за формою №20-ОПП надається інформація і про земельну ділянку, і про об’єкт нежитлової нерухомості, що розташований на такій земельній ділянці)». 

В даній ситуації будуть різні реєстраційні номери придбаних об'єктів нерухомості.

Тобто, у Вашому випадку кафе та підвальне приміщення, хоч і розташовані в одному ТЦ, є різними об'єктами нерухомого майна, що підтверджується правовстановлюючими документами, де їм присвоєно різні номери приміщень. Отже, для податкових органів це два окремі об'єкти оподаткування.

 

Як виправити ситуацію?

Оскільки Ви вже подали форму №20-ОПП на кафе, Вам необхідно додатково повідомити про другий об'єкт — підвал.

Подайте нову форму №20-ОПП з інформацією про підвальне приміщення.

Заповніть її так:

  • Графа 2 «Код ознаки надання інформації»: вкажіть «1» (первинне надання інформації про об'єкт);
  • Графа 3 «Тип об’єкта оподаткування»: оберіть код, що відповідає типу об'єкта. Наприклад, «468 - склад» або «384 - підвал»;
  • Графа 4 «Найменування об’єкта оподаткування»: вкажіть «Склад» або «Підвальне приміщення»;
  • Графа 5 «Ідентифікатор об’єкта оподаткування»: присвойте унікальний ідентифікатор. Якщо для кафе ви використовували, наприклад, 32200001 (де 322 – код типу "Кафе"), то для складу можна вказати 46800002;
  • Графи 6-8 «Місцезнаходження об’єкта оподаткування»: заповніть адресу згідно з правовстановлюючими документами, обов'язково вказавши конкретний номер приміщення підвалу;
  • Графа 9 «Стан об’єкта оподаткування»: вкажіть «2 - експлуатується»;
  • Графа 10 «Вид права на об’єкт»: вкажіть «1 - право власності».

 

Що робити з третім об'єктом?

Після державної реєстрації права власності на третє приміщення, ви повинні протягом 10 робочих днів подати на нього ще одну, окрему форму №20-ОПП за тим же принципом, що описаний вище.

 

Оцінка ризиків

Неподання або несвоєчасне подання форми №20-ОПП є порушенням порядку взяття на облік платника податків.

Відповідальність: Згідно з пп. 117.1 ПКУ, за таке порушення передбачено штраф:

  • 1020 грн — для юридичних осіб;
  • 2040 грн — за повторне порушення протягом року.

Хоча строк для подання інформації про підвал (10 робочих днів з дати реєстрації права власності) вже минув, подати форму №20-ОПП все одно необхідно, щоб уникнути можливих проблем у майбутньому (наприклад, при податкових перевірках або при необхідності отримати ліцензії, пов'язані з цим приміщенням).

 

Додаткові рекомендації:

  • Перевірте документи: Уважно перевірте правовстановлюючі документи на всі ваші приміщення. Адреса, включаючи номер приміщення, у формі №20-ОПП має точно відповідати цим документам;
  • Дотримуйтесь строків: На майбутнє завжди подавайте форму №20-ОПП протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення чи відкриття будь-якого нового об'єкта оподаткування (пп. 8.4 Порядку №1588).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»