Головна Усі консультації Облік та звітність Автоматизація

Електронний підпис: який він?

Підприємство планує впровадити електронний документообіг з частиною контрагентів, використовуючи електронні підписи (нецифрові ЕЦП). Чим відрізняється текстовий підпис від цифрового зображення рукописного підпису?

Для ідентифікації автора електронного документу може використовуватися електронний підпис. Створення електронного документу завершується накладенням електронного підпису (ч. 2 ст.6 Закону №851).

Електронний підпис - це електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис (п. 12 ч. 1 ст. 1 Закону №2155).

Електронний підпис користувача виглядає аналогічно, як і звичайний на будь-який паперових документах. Або ж функцію підпису може виконувати умовне позначення, написане спеціальним шрифтом, який імітує написання "від руки" на листі віртуального документу.

Оригіналом електронного документу є електронний примірник документу з обов'язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного згідно із Законом №2155 (ст. 7 Закону № 851).

Наразі в Україні з 7 листопада 2018 року, згідно з Законом №2155 електронний підпис може бути трьох категорій:

  1. простий електронний підпис та печатка – низький рівень довіри;
  2. удосконалений електронний підпис та печатка – середній рівень довіри;
  3. кваліфікований електронний підпис та печатка – високий рівень довіри.

Якщо підприємство забажає використовувати удосконалений чи кваліфікований підпис, то його створення потребує залучення сторонніх осіб. Так, у ч. 3 ст. 6 Закону №851 сказано, що відносини, пов'язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом "Про електронні довірчі послуги".

При цьому, ч. 4 ст. 6 Закону №851 передбачено можливість використання простого електронного підпису в електронному документообігу (крім тих, що передбачені Законом №2155) на договірних засадах (звертаємо увагу, що у такому випадку обов’язкова наявність договору про встановлення форми електронного підпису).

Простий електронний підпис застосовується для підтвердження особи підписувача на електронних даних, паперові аналоги яких не потребують власноручного підпису — хоча ч. 1 ст. 17 Закону №2155 дозволяє в таких випадках електронну взаємодію і без використання електронних довірчих послуг.

Тобто, контрагенти у договорі самостійно можуть встановити вид та форму електронного підпису для здійснення електронного документообігу між собою – як у вигляді текстового підпису (коли зазначається прізвище у рукописній формі), так і у вигляді цифрового зображення рукописного підпису (графічне зображення підпису уповноваженої особи). Водночас, в плані застосування для електронного документообігу вибір форми електронного підпису значення не має.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Катерина Калашян
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Автоматизація
Теги:
Електронна звітність , Електронний документ

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі