• Посилання скопійовано

Електронний підпис: який він?

Підприємство планує впровадити електронний документообіг з частиною контрагентів, використовуючи електронні підписи (нецифрові ЕЦП). Чим відрізняється текстовий підпис від цифрового зображення рукописного підпису?

Для ідентифікації автора електронного документу може використовуватися електронний підпис. Створення електронного документу завершується накладенням електронного підпису (ч. 2 ст.6 Закону №851).

Електронний підпис - це електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис (п. 12 ч. 1 ст. 1 Закону №2155).

Електронний підпис користувача виглядає аналогічно, як і звичайний на будь-який паперових документах. Або ж функцію підпису може виконувати умовне позначення, написане спеціальним шрифтом, який імітує написання "від руки" на листі віртуального документу.

Оригіналом електронного документу є електронний примірник документу з обов'язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного згідно із Законом №2155 (ст. 7 Закону №851).

Наразі в Україні з 7 листопада 2018 року, згідно з Законом №2155 електронний підпис може бути трьох категорій:

  1. простий електронний підпис та печатка – низький рівень довіри;
  2. удосконалений електронний підпис та печатка – середній рівень довіри;
  3. кваліфікований електронний підпис та печатка – високий рівень довіри.

Якщо підприємство забажає використовувати удосконалений чи кваліфікований підпис, то його створення потребує залучення сторонніх осіб. Так, у ч. 3 ст. 6 Закону №851 сказано, що відносини, пов'язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом "Про електронні довірчі послуги".

При цьому, ч. 4 ст. 6 Закону №851 передбачено можливість використання простого електронного підпису в електронному документообігу (крім тих, що передбачені Законом №2155) на договірних засадах (звертаємо увагу, що у такому випадку обов’язкова наявність договору про встановлення форми електронного підпису).

Простий електронний підпис застосовується для підтвердження особи підписувача на електронних даних, паперові аналоги яких не потребують власноручного підпису — хоча ч. 1 ст. 17 Закону №2155 дозволяє в таких випадках електронну взаємодію і без використання електронних довірчих послуг.

Тобто, контрагенти у договорі самостійно можуть встановити вид та форму електронного підпису для здійснення електронного документообігу між собою – як у вигляді текстового підпису (коли зазначається прізвище у рукописній формі), так і у вигляді цифрового зображення рукописного підпису (графічне зображення підпису уповноваженої особи). Водночас, в плані застосування для електронного документообігу вибір форми електронного підпису значення не має.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Автоматизація»

  • Чи потрібна ліцензія на зберігання пального для власних потреб?
    Підприємство має вантажні автомобілі, ліцензію на вантажні перевезення в міжнародному сполученні за в Україні. Планує облаштувати ємність для зберігання дизпалива. Чи потрібна ліцензія на зберігання пального і як її отримати? Який може бути об’єм ємності для зберігання і обсяг зберігання?
    06.02.2025695
  • Як врегулювати залишки на рахунку 661, що виявлені під час інвентаризації?
    Під час інвентаризації рахунку 661 виявлено залишки розрахунків зі звільненими працівниками, що виникли у 2022 – 2023: невеликі переплати (Дт 0,39 коп, або 100 – 300 грн.) також невеликі недоплати (Кт 0,50). Як вчинити з сумами, що більше 1 грн? Чи можна нарахувати в листопаді 2024 одноразові виплати? Як вчинити із сальдо за рах. 661, що виникло в зв’язку із заокругленнями? Чи можливо закрити його на доходи чи витрати?
    12.01.2025194
  • Смерть працівника у відрядженні у зоні бойових дій
    Працівник для виконання виробничих завдань буває у зоні бойових дій. Які наслідки для підприємства, який алгоритм дій для підприємства у разі травмування, або загибелі під час такого відрядження?
    12.01.202533
  • Податки при купівлі ФОПом землі у фізособи
    ФОП планує придбати у фізичної особи земельну ділянку для будівництва автостоянки, при цьому вже має одну ділянку з аналогічним призначенням, де ведуться будівельні роботи. Чи можна здійснити оплату за нову ділянку з поточного рахунку ФОП? Які податки необхідно сплатити при купівлі ділянки?
    04.12.202432
  • Відшкодування неправомірно сплаченого штрафу щодо оплати доріг за кордоном
    Перебуваючи у відрядженні у Польщі, водій не зміг запустити пристрій з оплати доріг. Необхідно було сплатити штраф. На момент оплати не було відомо, чи це помилка водія, чи обслуговуючої компанії. Водій сплатив штраф власними коштами. Пізніше було ідентифіковано причину – дефект пристрою. Через місяць частину коштів повернули на поточний рахунок підприємства. Як відобразити це в обліку?
    08.11.202426