• Посилання скопійовано

Лише з моменту анулювання реєстрації платником ПДВ особа позбавляється права на податковий кредит

Чи має право підприємства на податковий кредит і податкові витрати, якщо йде процес ліквідації і буде продаж основних фондів, для погашення заборгованості по податках, заробітної плати і розрахунками з кредиторами?

Факт подальшої ліквідації підприємства жодним чином не накладає якихось особливостей для його бухгалтерського та податкового обліку. З 01.01.2015 об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається за даними бухобліку. 

В розрізі ПДВ ключову роль відіграє не сама ліквідаційна процедура, а факт анулювання реєстрації платником ПДВ: основні моменти податкових наслідків в цьому питанні викладено в ст. 184 ПКУ. Зверніть увагу, за приписами норми п. 184.5 ПКУ тільки з моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту та виписку податкових накладних.


До тих пір – жодних обмежень. Крім того,якщо товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник податку в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов'язаний визначити податкові зобов'язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів, крім випадків анулювання реєстрації як платника податку внаслідок реорганізації платника податку шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення  (п. 184.7 ПКУ). Зверніть увагу, не коригуємо колишній ПК з ПДВ, а донараховуємо собі ПЗ. Це щодо тих активів, які не будуть продані на момент анулювання реєстрації платником ПДВ. А щодо тих, що будуть реалізовані, щоб розрахуватися із боргами, нарахування ПЗ з ПДВ матиме місце у складі ціни продажу.

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Кловская Юлия

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Загальні положення

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Загальні положення»