• Посилання скопійовано

Універсальної типової форми акту прийому-передачі виконаних робіт не існує

Чи можна в Акті виконаних робіт вказати "часткове" виконання робіт - наприклад, на 75 відсотків?

Перш за все, слід зазначити, що універсальної типової форми акту прийому-передачі виконаних робіт не існує. Його форма може бути затверджена для окремих галузей або господарських операцій, але в такому випадку слід дивитися на правила складання таких окремих типових форм (наприклад, у будівництві). В інших випадках правила складання такого акту визначаються сторонами договору. Головна умова – якщо хоча б однією із сторін є юридична особа, такий акт має відповідати вимогам ст. 9 Закону про бухгалтерський облік щодо обов’язкових реквізитів первинного бухгалтерського документу.  

Також слід брати до уваги норми ст. 193 Господарського кодексу України. В частині 4 цієї статті сказано, що замовник (управнена сторона) має право не приймати виконання зобов’язання (у вашому випадку це зобов’язання виконати певні роботи) частинами, якщо інше не передбачено законом, іншими нормативно-правовими актами або договором, або не випливає із змісту зобов'язання.

Якщо ж, зокрема, договором виконавцю надано право виконувати роботи і передавати їх результат замовнику частинами, або якщо замовник погодиться на таке приймання, то має бути виконано і передбачене частиною 8 цієї статті: управнена сторона, приймаючи виконання господарського зобов'язання, на вимогу зобов'язаної сторони повинна видати письмове посвідчення виконання зобов'язання повністю або його частини. Тобто, підписати акт приймання-передачі зазначеної частини виконаних робіт. Це відповідає і нормам ч. 1 ст. 545 Цивільного кодексу України. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Оформлення документів на службовий автомобіль
    Підприємство придбало легкове авто (єдине на підприємстві). Чи обов'язково складати Порядок використання легкового авто для поїздок, пов'язаних зі службовою діяльністю? Яким наказом (зразок) затвердити право водіння авто (водить директор та начальник збуту), норми витрати ПММ? Медпрацівника та механіка на підприємстві немає, чи можливий виїзд без них, чи можливо їх замінити директором, чи з бланку подорожнього листа можемо прибрати ці посади? Які ще накази на авто потрібно скласти?
    05.08.202589
  • ТТН при перевезенні врожаю на елеватор: чи потрібна вартість?
    Чи є обов'язковим зазначення вартості товару (врожаю) в товарно-транспортній накладній при його перевезенні з поля на елеватор для подальшого відповідального зберігання, якщо остаточна вартість фіксується в акті приймання-передачі?
    05.08.202550
  • Дата включення доставки в собівартість товару: ТТН чи акт?
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало товар 05.07.2025 р. Чи правомірно включати вартість його доставки, виконану перевізником «Нова пошта», до первісної вартості на підставі ТТН від 05.07.2025 р., якщо акт наданих послуг від перевізника датований пізнішою датою — 10.07.2025 року?
    31.07.20251 2882
  • Документальне оформлення звернення покупця у разі настання гарантійного випадку
    Якщо підприємство як продавець продає генератор і в договорі купівлі-продажу вказано гарантійний термін - 12 місяців, то у випадку настання гарантійного терміну, який документ від покупця про настання гарантійного випадку підприємство має отримати?
    29.07.202537
  • Розподіл відповідальності за підписання прибуткових накладних
    На підприємстві виникли розбіжності щодо обов'язків підписання прибуткових накладних. Співробітник складу - матеріально-відповідальна особа стверджує, що вона відповідає тільки за кількість і цілісність товару, а за вартісні показники (ціна, сума) має відповідати бухгалтерія. Чи справді так є?
    25.07.202569