• Посилання скопійовано

Списання паливно-мастильних матеріалів: бухоблік

Товариство придбало основний засіб (авто) за рахунок прибутку (рішення засновників, затверджено протоколом). Як відобразити списання ПММ? Чи зменшують дані витрати суму до оподаткування податком на прибуток?

Оскільки відповідно до п.134.1.1 ПКУ податковий облік на підприємствах, починаючи з 1 січня 2015 року, здійснюється по даних бухгалтерського обліку (в залежності від об’єму річного доходу підприємства, з урахування або без урахування різниць), то бухгалтерський і податковий облік ПММ треба здійснювати у відповідності до ПСБО 9 «Запаси». 

Згідно п.16 ПСБО 9 треба визначити спосіб, яким підприємство буде здійснювати оцінку ПММ при відпуск на власні потреби. 


Бухгалтерський облік ПММ ведеться на рахунку 203 «Паливо» або на рахунку 201 (якщо деякі ПММ використовуються і як паливо і як матеріали). За дебетом рахунка 203 відображається надходження палива (придбаного за безготівковим розрахунком, з підзвітних сум або отриманого за талонами та картками), за кредитом - списання палива відповідно до даних з подорожніх листів в сумі фактичного споживання. Рахунок, на який списується паливо, залежить від виду діяльності підприємства та цілей використання перевезень. Це може бути дебет рахунків 92, 93 (якщо перевезення пов'язані зі збутом), 23 (якщо перевезення - один з основних видів діяльності підприємства) і т. ін.

За допомогою дорожніх листів ведуть бухгалтерський облік ПММ по кожному конкретному автомобілю - з них можна отримати дані про кількість витраченого палива і o часу роботи автомобіля. У дорожньому листі містяться дані про фактичне та нормативне використання палива. Нормативні показники розраховуються згідно з нормами, встановленими Наказом Мінтрансу України N 43 від 10.02.98 р. «Про затвердження норм витрати ПММ на автомобільному транспорті». Вони визначаються розрахунковим шляхом, ґрунтуючись на лінійних нормах з урахуванням декількох коефіцієнтів залежно від технічного стану автомобіля, особливостей його конструкції, умов роботи. Всі причини відхилення від норми потрібно фіксувати у відповідному документі (це може бути експертний висновок станції техобслуговування або акт, форма якого дана в додатку І Наказу №43). Якщо виявляються факти перевищення витрат ПММ у порівнянні з нормативними показниками, то визнання понаднормативних витрат палива підприємства може бути проблематичним для підприємства.

Оскільки у бухгалтерському обліку немає поділу витрат на виробничі та невиробничі, а ПКУ не містить жодних обмежень до списання запасів на потреби підприємства, то всі використані ПММ на підставі складених документів Ви можете враховувати у витратах звітного періоду. Таким чином, вони зменшать фінансовий результат та, відповідно, податок на прибуток, розрахований за даними бухгалтерського обліку. 

Але треба мати на увазі, що облік ПММ, які використані не для виробничих цілей, Вам все ж таки вести прийдеться, оскільки згідно п.198.5 ПКУ, на нього треба буде нарахувати ПДВ та сплати в бюджет. 

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Дрючин Дмитро

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202548
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202553
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202539
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025260
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202558