• Посилання скопійовано

У податковій накладній дозволено зазначати декілька найменувань поставлених товарів

Фірма А виконала роботи з монтажу кондиціонера зі своїх матеріалів Фірмі Б. В акті виконаних робіт написано: кондиціонер - 5000,00 грн, труба - 300,00 грн, роботи - 1200,00 грн. Всього 6500 грн. У податковій накладній зазначено, що монтаж кондиціонера - 6500,00. Чи правильно вказана номенклатура в податковій накладній?

1 Фірма А виконала роботи з монтажу кондиціонера зі своїх матеріалів Фірмі Б. В акті виконаних робіт написано: кондиціонер - 5000,00 грн, труба - 300,00 грн, роботи - 1200,00 грн. Всього 6500 грн. У податковій накладній зазначено, що монтаж кондиціонера - 6500,00. Чи правильно вказана номенклатура в податковій накладній? Чи правильно виписаний акт, чи потрібно було виписати окремо видаткову накладну на кондиціонер і окремо акт на виконані роботи

2. Фірма А виконала послуги з сервісного обслуговування кондиціонерів Фірмі Б, теж використовуючи свої матеріали. В акті Фірма А написала всі матеріали, які вона використала, а також роботи, які виконала. В податковій накладній Фірма А написала: сервісне обслуговування кондиціонерів. Чи правильно це?

Відповідь: 1. Відповідно до пп. 14.1.191 ПКУ постачання товарів - це передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж. А постачанням робіт (послуг), згідно пп. 14.1.185 ПКУ є будь-яка операція, що не є постачанням товарів. Як наслідок, враховуючи умови запитання, фірма А виконала не тільки монтаж кондиціонера а й здійснила його продаж фірмі Б.

Напрошується висновок, що кондиціонер не може бути складовою робіт з монтажу. Як наслідок стає зрозумілим, що фірма А виконала дві операції: продаж кондиціонера та його монтаж. Кожна господарська операція повинна підтверджуватись документально. А це означає, що продавцю потрібно скласти відповідні первинні документи, на практиці це накладна на продаж кондиціонера та акт на монтажні роботи. З іншої сторони, головною вимогою до первинних документів є наявність обов'язкових реквізитів (перелік яких наводиться у ч.2 ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення №88).

Якщо перехід права власності на кондиціонер та монтажні роботи виконуються однією датою, фірма А на дату виникнення ПЗ з ПДВ за п. 187.1 ПКУ зобов'язана скласти ПН. Порядок №957 не містить заборони щодо зазначення у ПН декількох найменувань поставлених товарів/послуг. Отже у ПН вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг.

2. Чи треба в акті наданих послуг зазначати перелік матеріалів, витрачених на виконання сервісного обслуговування кондиціонерів, фірма А вправі вирішувати самостійно. В питанні складання ПН та визначення бази для ПДВ важливим є в акті визначити вартість виконаних посуг. Адже базою оподаткування ПДВ, згідно з п. 188.1 ПКУ, є договірна вартість наданих послуг. Тому в акті потрібно зазначити суму послуг без ПДВ, яка і є договірною вартістю і базою для оподаткування, та окремо суму податку.

Зазначати в акті наданих послуг перелік матеріалів, витрачених на виконання, не обов’язково. На практиці при надані послуг замовнику сторони договору підписують такі документи: акт здачі-приймання наданих послуг і довідку про вартість наданих послуг і витрат. Довідку про вартість послуг заповнюють спеціалісти підприємства, які брали безпосередню участь у виконанні. Такі документи є підтвердженням обсягу і вартості послуг, які передаються замовнику. 

І саме на підставі даних акта і довідки, як додаток у довільній формі, відповідальна особа за здійснення господарської операції складає відомість матеріалів, витрачених на виконання послуг, із зазначенням реквізитів. Саме цей документ є підставою для списання в обліку витрачених матеріалів виконавця

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Водоп`янова Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Нарахування орендної плати та ПДВ при зміні власника земельної ділянки
    Підприємство, платник ПДВ, придбало земельну ділянку, яка вже перебуває в оренді. Договір оренди укладено з фізособою на умовах річної оплати 20000 грн до 31 грудня. Як новому власнику, що є платником ПДВ, нарахувати орендну плату орендарю та застосувати ПДВ, враховуючи, що попередній власник не був платником ПДВ? Які є варіанти? Чи необхідно коригувати розмір орендної плати та її періодичність?
    Сьогодні 16:138
  • Яка відповідальність за несвоєчасну реєстрацію розрахунку коригування?
    Покупець повернув товар, але постачальник своєчасно не склав розрахунок коригування до податкової накладної. Такий розрахунок коригування постачальник склав пізніше встановлених граничних строків. Після отримання розрахунку коригування покупець цього ж дня його зареєстрував. Чи можуть накласти штраф на покупця, постачальника?
    12.09.202581
  • Чи платити податок на доходи нерезидента та ПДВ з вартості інформаційних послуг, наданих нерезидентом?
    Підприємство уклало договір з нерезидентом (Гонконг) на інформаційно-консультаційні послуги, пов’язані з пошуком постачальника в Китаї, який забезпечить роботи за запитом замовника. Чи виникає тут обов'язок щодо сплати податку на доходи нерезидента? Чи оподатковується така операція ПДВ і якщо так – на яку дату слід скласти ПН?
    12.09.202543
  • ПДВ на транспортно-експедиційні послуги для нерезидента
    Підприємство надавало транспортно-експедиційні послуги нерезиденту з перевезення вантажів з Європи в Україну і нараховувало ПДВ, складало податкову накладну. Чи правильно воно робило? Якщо ні, як виправити помилково нараховані податкові зобов'язання, зокрема, за допомогою РК до ПН та уточнюючих декларацій з ПДВ, та як це вплине на податок на прибуток?
    12.09.202521
  • Обов’язок реєстрації платником ПДВ при здійсненні імпорту, якщо вартість обладнання перевищує 1 млн грн
    Якщо загальна сума від усіх здійснених підприємством операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн гривень, то підприємство зобов’язане буде зареєструватись як платник ПДВ
    11.09.202542